Gå til innhold

Funnet drømmekjolen på finn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selve størrelsen tror jeg er perfekt, men lengden er nok for kort. Bruden som har brukt kjolen er 12 cm lavere enn meg, men hun har brukt skikkelige pumps under kjolen ser jeg.

Har prøvd lignede kjole i salong, men pga noen omstendigheter måtte budsjettet justeres noe ned. Så prøver å se om kjolen kan bli noe billigere ved å finne brukt. Er bare en av disse ute på finn nå.

Noen som vet om det er vanskelig å forlenge?

Kan jo nevne at kjolen er på andre siden av landet og vi har ikke nok midler til å fly "bare" for å sjekke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli vanskelig, men er ikke lett å si uten å vite hva slags kjole det er. Bilde?

Gjest Anubiel
Skrevet

Du bør høre med hun som selger den om kjolen er lagt opp og om det ekstra stoffet kan "sprettes" frem eller om det er klippet bort. Å legge til ekstra stoff tror jeg blir veldig vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

spørs på stoffet. noen kan man legge til flere lag, noen kan man sy på ekstra, men det vil uansett forandre uttrykket på kjolen litt.

Anonymous poster hash: a9a37...859
Skrevet

Du kan be selger om å måle kjolens lengde, husk at det er greit at kjolen ikke går i gulvet foran, da risikerer du å snuble i den...

Å spleise på stoff kan gå, det kan og se helt latterlig ut, kommer veldig an på kjolen.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Selve størrelsen tror jeg er perfekt, men lengden er nok for kort. Bruden som har brukt kjolen er 12 cm lavere enn meg, men hun har brukt skikkelige pumps under kjolen ser jeg.

Har prøvd lignede kjole i salong, men pga noen omstendigheter måtte budsjettet justeres noe ned. Så prøver å se om kjolen kan bli noe billigere ved å finne brukt. Er bare en av disse ute på finn nå.

Kan jo nevne at kjolen er på andre siden av landet og vi har ikke nok midler til å fly "bare" for å sjekke.

har du sjekka innom fretex? Og kan du å sy? Er jo greit ifall du må sy om eller noe
Skrevet

Det er ikke noe pent om kjolen er for kort. Jeg ville ikke begitt meg ut på et syprosjekt for å forlenge kjolen. Du må nesten høre med selger om hvor mye hæl det var på pumpsene. Hør også om kjolen er justert fra originalen - om den er sydd opp.

Jeg ville nok uansett ikke kjøpt brudekjole uprøvd.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde lett etter noe annet. Det blir fort dyrt, om kjolen ikke passer.

Skrevet

Hva med å få tak i et lengre underskjørt til å ha under kjolen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få tak i et lengre underskjørt til å ha under kjolen?

Så underskjørtet stikker fram nedenfor kjolen? Det hørtes lekkert ut, gitt...

Anonymous poster hash: bdf70...c94

• Liker 4
Skrevet

Av det eg har forstått ang brudekjoler, er det slik at tyll-kjoler blir klipt på lengde. Chiffong og blondestoff blir høgst sannsynlig klipt og deretter laga ny legg (et par cm, så ingen mulighet for forlenging). Skjørt i duchesse/sateng _kan_ vere bretta opp i god opplegg, slik at den kan sprettast opp og forlengast igjen.

(Eg er låg sjølv, så dette har eg lurt på. Alle kjolar er jo for lange for meg :) )

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Kan definitivt spørre henne om hun kan måle lengden på den og eventuelt høyden på pumpsene. Men så tenker jeg jo også, at det kan ikke være så positivt at jeg ser at hun har pumps på?:P

Altså hun står oppå noe, så blir bildet tatt under ifra, men man burde vel ikke kunne se skoene da, på en normal lang kjole?

Kjolen er av tyll, så det er vell klippet..

Jaja, må vel jakte på ny:p

AnonymBruker
Skrevet

Meeeen, med tyll et det også lett å legge på flere hele lag ;) Men du vil få en litt annen kant nede uansett, men det kan bli pent det også altså :jepp:

Anonymous poster hash: a9a37...859
  • Liker 1
Skrevet

Jeg måtte forlenge min Maggie Sottero-kjole ganske mye (12 cm). Det gikk helt fint, jeg var kjempefornøyd med resultatet. :Nikke:

Skrevet

Så underskjørtet stikker fram nedenfor kjolen? Det hørtes lekkert ut, gitt...

Anonymous poster hash: bdf70...c94

Kommer jo an på skjørtet? Kan få det til å se ut som et gjennomtenkt antrekk, med det rette stoffet, og om fargen er helt lik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...