Gå til innhold

Samboer vil ikke invitere halvbror...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha dåp til gutten vår å samboer vil ikke invitere halvbror. Han har ikke sett han på over 11 år...

Faren hans ringte å spurte om han hadde tenkt å invitere bror... Saboer sa han ikke hadde tatt stilling til det. Han sier han ikke ønsker noe familie reunion i dåpen...

Dette er forstårelig siden det er far sin feil de ikke har sett hverandre på flere år.

Hva syntes dere?

Anonymous poster hash: ea337...2af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg samboeren din skal få avgjøre. Han kan jo eventuelt møte halvbroren sin igjen før dåpen, så det ikke blir like reunion-aktig.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er deres dåp og dere som bestemmer hvem som skal komme. Jeg hadde ikke invitert noen som kunne risikere å ta fokuset vekk fra hovedpersonen.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at dåp er noe man gjør med sine nærmeste og at han ikke ønsker å gjenforenes med en bror han ikke har sett på over ti år på sitt barns store dag

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg samboeren din skal få avgjøre. Han kan jo eventuelt møte halvbroren sin igjen før dåpen, så det ikke blir like reunion-aktig.

Han virker ikke så positiv til kontakt. Føles unaturlig ut for han å det forstår jeg.. Han kjenner jo ikke han en gang... Broren på 19 år skrev ikke gratulerer til han heller når han fikk barn...

TS

• Liker 1
Skrevet

Han virker ikke så positiv til kontakt. Føles unaturlig ut for han å det forstår jeg.. Han kjenner jo ikke han en gang... Broren på 19 år skrev ikke gratulerer til han heller når han fikk barn...

TS

Så ikke inviter ham.

Kanskje blir brødrene gjenforent en dag. Kanskje ikke. Det har jo ikke noe med dåpen å gjøre uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ikke inviter ham.

Kanskje blir brødrene gjenforent en dag. Kanskje ikke. Det har jo ikke noe med dåpen å gjøre uansett.

Saken er at far virket som han forventet det siden han spurte... Tror han kommer til å bli sur når samboer sier han ikke har tenkt å invitere han...

Skrevet

Så faren har fucka opp forholdet dem i mellom, og nå skal han være overrasket over følgene? Høres kjent ut. Faren hadde fortjent å høre det.

• Liker 2
Skrevet

Saken er at far virket som han forventet det siden han spurte... Tror han kommer til å bli sur når samboer sier han ikke har tenkt å invitere han...

Godt mulig far blir sur. Det er hans valg. Hvem som skal inviteres er derimot ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Syns det skal være opp til samboeren din. Det er deres sak hvem dere velger å invitere, faren kan ikke forvente noe som helst.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Så sant det er hans egen bror synes jeg han skal få vetorett på dette. Jeg er også enig med ham i at dåp og andre lignende høytideligheter ikke skal brukes som reunion for slekts-medlemmer av denne typen.

Skrevet

Syns de samboer er litt vanskelig. Hva hadde det kostet å invitere barnets onkel? Det verste som kan skje er at de kommer nærmere hverandre i ettertid, og hvor ille er det?

• Liker 1
Skrevet

Det må da være en grunn til at de ikke har hatt kontakt på så lang tid. Greit han er broren, men det er tydeligvis bare på papiret så det gjør han ikke til en selvskreven gjest i deres barnedåp av den grunn.

• Liker 2
Skrevet

Hvis broren bare er 19 år så ville jeg invitert ham. En ting er å utelate en godt voksen bror man ikke har kontakt med - men en 19-åring er knapt mer enn et barn enda og relativt uforskyldt i at det har blitt så avstand i forholdet mellom de to brødrene. Ved å ikke invitere ham "straffer" dere ikke bare faren, men også en ung mann/gutt som ikke egentlig har noen skyld i dette.

Men enig i at det kan være lurt å ta "gjenforeningen" på forhånd, og eventuelt sjekke med broren på gjenforeningen (invitér ham på besøk en dag, kafé eller noe sånt) om han egentlig har noen interesse av å komme i dåpen. Er han ikke særlig interessert så er jo problemet løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...