AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 På vegne av min mor, så vil ikke min eldre halv-bror forlate huset. Min mor er for myk til å kaste han ut, selv om han allerede eier et leilighet som nav har gitt han. leiligheten er desverre bare brukt til festing og hannes nav penger forsvinner mest sannsynelig på nettspill, alkohol og forskjellige narkotiske stoffer. Til høsten forlater jeg huset for høyere utdannelse og da ser jeg ikke noen håp videre. Hvilken alternativer kan brukes for å tvinge noen ut av deres "hjem", og hva ville du ha gjort i en situasjon som denne? Anonymous poster hash: e6804...150
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Gratulerer til den kvinne som finner seg dette fine støkket til kar å bli sammen med! Anonymous poster hash: 7357b...a42 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Han bruker en ekstra leilighet til festing og bor hjemme? Anonymous poster hash: bdd1f...297
wgsd Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Satt opp leiekontrakt og krevd at han betaler? Det fikk meg ut av reiret da jeg var 18 ihvertfall. Betaler heller for eget sted. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Han bruker en ekstra leilighet til festing og bor hjemme? Anonymous poster hash: bdd1f...297 Gjett hvem som rydder og holder orden i den ekstra leiligheten... Anonymous poster hash: 7357b...a42
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Skiftet lås i dørene en gang han var ute. Han har jo en leilighet å dra til. Forøvrig så skjønner jeg ikke helt den der" en leilighet som nav har GITT ham" og som han EIER. Anonymous poster hash: 6beea...e35
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Ikke ta fra poden runkerommet! Får da være måte på. Han flytter ut når han er klar. Anonymous poster hash: 5bc87...f98
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Du kan ikke gjøre noe. Den eneste som kan gjøre noe er din mor, og om hun vitende og villig har redusert seg selv til hans personlige husslave er det ingenting du kan få gjort, om hun nekter å høre på deg. Anonymous poster hash: 737e1...e23 2
Medusa13 Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Kjenner til et lignende tilfelle, og det er ikke mulig å snakke moren til fornuft. Hun kan nok klage på ham og kritisere ham til andre og alt det der, men er alt for svak for ham til å kaste ham på dør. Eller kanskje også redd for fyren er aggresiv i tillegg. Hvis ikke moren din er villig til å innse problemet å gjøre noe med det, er det nok dessverre svært lite du kan gjøre. Jeg ville iallefall fortalt henne at denne broren er en av årsakene til at du forlater huset og reiser langt bort: Rett og slett fordi du ikke orker å se på det lenger
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Høres ut som både moren din og broren din trenger litt tøff kjærlighet. Du må nok være den fornuftige som snakker mor til fornuft som igjen gjør noe med bror situasjonen. Kanskje du kan si til din mor at du og din bror må stille likt. En billig leie leilighet koster rundt 4tusen. Og en måneds matutgifter samt strøm og andre utgifter koster ca2 tusen. om man runder NED. Det vil si at din bror får 6tusen av din mor hver måned ved å bo hjemme. Dette har du også krav på. Ofte ser folk virkeligheten lettere om man bruker tall. Blir din bror boende hjemme vil han aldri ta ansvar for egen glede. Noen må "skue" han ut isteden for å gjøre ham en bjørnetjeneste. Dette gagner deg, din mor og aller helst din bror. Han vil få det bedre om han føler at han klarer seg selv. Det er vanskelig men tror det er lurt å gjøre det rimelig fort. Gutter i 30års alderen er ganske mer sta enn 28 og din mor vil nok gi opp hvis hun ikke får litt psykisk støtte. NB lykke til!Anonymous poster hash: fa9bb...720
Avalon Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Tja... sjekke ut muligheten for hva som skjer hvis NAV får vite at han ikke bor i leiligheten de har skaffet til han? De har jo ikke akkurat skaffet den for at han skal bo en annen plass..
Gjest BettyBoop Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Gratulerer til den kvinne som finner seg dette fine støkket til kar å bli sammen med!Anonymous poster hash: 7357b...a42 hæ? Hun snakker om broren sin
~white lady~ Skrevet 1. april 2014 #13 Skrevet 1. april 2014 hæ? Hun snakker om broren sin Det menes generelt, ikke direkte til ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå