Gå til innhold

Ååå, hvorfor skal det være så vanskelig å komme over en ulovlig forelskelse!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble skilt for to år siden. Har i flere år hatt et godt øye til en ganske nær kollega, men det har aldri skjedd noe. Han er godt gift.

Etter å ha vært bevisst på ikke å dyrke forelskelsen, har den nesten gått over. Har ikke lenger sommerfugler i magen når vi treffes, og kjenner at jeg ikke har mer lyst til å være i nærheten av han enn andre - helt til i dag:

Da begynte vi å se litt lenger på hverandre på et møte... Og da er jeg fort tilbake i forelskelsen igjen!

At det skal være så vanskelig! Har jo ingen planer om å flørte og ødelegge noens ekteskap, og tror ikke han heller har planer om å bryte ut av forholdet sitt. Men vi har god kjemi, og liker hverandre.

ja, da får jeg begynne forfra igjen og motarbeide følelsene!

Anonymous poster hash: 32b3c...fd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke til å kimse av dette med "god kjemi. og at dere liker hverandre" Hva betyr det!!? Må jo være noe der da tenker jeg!!!?

AnonymBruker
Skrevet

Hva så at dere har god blikk kontakt, kan du ikke bare nyte det litt i stedet for å være sint på deg selv for at du liker han? Du trenger ikke innlede noe for det.

Du kan jo se litt på kvalitetene hans og tenke etter hva du liker ved han, kanskje dette er noe du burde se etter hos menn generelt.

:)

Anonymous poster hash: 5c3c7...195

AnonymBruker
Skrevet

Ikke til å kimse av dette med "god kjemi. og at dere liker hverandre" Hva betyr det!!? Må jo være noe der da tenker jeg!!!?

Ja, det er definitivt noe der. Men siden han er gift er han forbudt sone for meg :glare:

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva så at dere har god blikk kontakt, kan du ikke bare nyte det litt i stedet for å være sint på deg selv for at du liker han? Du trenger ikke innlede noe for det.

Du kan jo se litt på kvalitetene hans og tenke etter hva du liker ved han, kanskje dette er noe du burde se etter hos menn generelt.

Anonymous poster hash: 5c3c7...195

Jo, jeg nyter at vi har god kontakt og er gode venner. Men det som jeg er litt oppgitt over er at jeg faller inn i en litt dum forelskelse. Jeg er jo singel og kan heller finne noen som er ledige og bli opptatt av.

Men han kan godt være et slags forbilde for den type mann jeg søker :laugh:

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er definitivt noe der. Men siden han er gift er han forbudt sone for meg :glare:

TS

ja skjønner det da....men du får bare se hvordan det går!!

Lykke til! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ble skilt for to år siden. Har i flere år hatt et godt øye til en ganske nær kollega, men det har aldri skjedd noe. Han er godt gift. Etter å ha vært bevisst på ikke å dyrke forelskelsen, har den nesten gått over. Har ikke lenger sommerfugler i magen når vi treffes, og kjenner at jeg ikke har mer lyst til å være i nærheten av han enn andre - helt til i dag: Da begynte vi å se litt lenger på hverandre på et møte... Og da er jeg fort tilbake i forelskelsen igjen! At det skal være så vanskelig! Har jo ingen planer om å flørte og ødelegge noens ekteskap, og tror ikke han heller har planer om å bryte ut av forholdet sitt. Men vi har god kjemi, og liker hverandre. ja, da får jeg begynne forfra igjen og motarbeide følelsene! Anonymous poster hash: 32b3c...fd9

Jo mer du motarbeider følelsene og benekter deg selv, jo verre kommer det til å bli ;-).

Slipp løs følelsene og kjenn på de i stedet, men ikke la de styre deg. Sannsynligvis er det slik at de følelsene forteller deg noe om deg selv, dine behov og ønsker.

Anonymous poster hash: 5d28c...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo mer du motarbeider følelsene og benekter deg selv, jo verre kommer det til å bli ;-).

Slipp løs følelsene og kjenn på de i stedet, men ikke la de styre deg. Sannsynligvis er det slik at de følelsene forteller deg noe om deg selv, dine behov og ønsker.

Anonymous poster hash: 5d28c...336

Jeg har nok kjent på disse følelesene for mye en stund og derfor gjort det som anbefales: Å ikke dyrke følelsene og gi det oppmerksomhet, da vil forelskelsen forsvinne. Jeg var nesten der, og så blusser det opp igjen.

Det forteller meg vel at jeg ønsker meg en kjæreste og han er en type som jeg kunne falt for...

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje folk rett og slett IKKE skal drive å kjenne på følelsene sine hele tiden.....kan fort utvikle seg litt for mye følelser oppi et lite drømmehode uten at noe som helst har skjedd i virkeligheten.

Hold dere til virkeligheten, jenter!

Om TS "kjenner på følelsene sine" og lar dem " slippe løs" sånn helt uten videre ovenfor denne mannen, kan nok både forholdet mellom dem og jobbsituasjonen bli temmelig klein.

Anonymous poster hash: c91fd...602

• Liker 4
Skrevet

Enig med anonym, anbefaler ikke å kjenne på følelsene om du vet det ikke kan bli noe av.. du ender bare opp i en uendelig spiral med nedturer og knuste drømmer, been there done that :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med anonym, anbefaler ikke å kjenne på følelsene om du vet det ikke kan bli noe av.. du ender bare opp i en uendelig spiral med nedturer og knuste drømmer, been there done that :)

Det er nok veldig sant! Dessverre vet jeg jo at det ofte blir bare tull og tøys å involvere seg for tett med en kollega... Mange har vel litt dyrkjøpte erfaringer der vil jeg tro :biggrin:

TS

AnonymBruker
Skrevet

:plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Ble skilt for to år siden. Har i flere år hatt et godt øye til en ganske nær kollega, men det har aldri skjedd noe. Han er godt gift.

Etter å ha vært bevisst på ikke å dyrke forelskelsen, har den nesten gått over. Har ikke lenger sommerfugler i magen når vi treffes, og kjenner at jeg ikke har mer lyst til å være i nærheten av han enn andre - helt til i dag:

Da begynte vi å se litt lenger på hverandre på et møte... Og da er jeg fort tilbake i forelskelsen igjen!

At det skal være så vanskelig! Har jo ingen planer om å flørte og ødelegge noens ekteskap, og tror ikke han heller har planer om å bryte ut av forholdet sitt. Men vi har god kjemi, og liker hverandre.

ja, da får jeg begynne forfra igjen og motarbeide følelsene!

Er nok normalt at en blir betatt av andre i løpet av et langt samliv, det kommer sikkert din fremtidige mann også til å bli. Det betyr ikke at en skal dyrke denne betattheten, hvis en har et godt forhold til den en bor med. Så glem denne gifte mannen, han har dame.

Anonymous poster hash: 56d5b...61d

AnonymBruker
Skrevet

Er nok normalt at en blir betatt av andre i løpet av et langt samliv, det kommer sikkert din fremtidige mann også til å bli. Det betyr ikke at en skal dyrke denne betattheten, hvis en har et godt forhold til den en bor med. Så glem denne gifte mannen, han har dame.

Anonymous poster hash: 56d5b...61d

Problemet mitt er at jeg ikke dyrker det.. Men det går allikevel ikke over, klarer ikke å glemme han!

TS

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

De forbudte følelsene og drømmene man aldri får fullbyrdet er jo gjerne de det tar lengst tid å komme over.

Jeg tenker bare "it is what it is". Mener ikke man bør dyrke følelsene, kanskje det kommer i veien for å møte andre, fordi han har litt vel stor plass i hodet ditt. Eller enda verre, man starter noe romantisk som sannsynligvis ikke har noen god slutt. Men man trenger ikke nødvendigvis ignorere for harde livet heller, litt sommerfugler i magen her og der er ikke så farlig :)

Gjest Leo Nardo
Skrevet

At noen liker hverandre og har god kjemi betyr ikke noe mer enn akkurat det. Slik du beskriver det er dette bare irrasjonelle følelser uten noen substans utover det.

Mitt forslag?

Verden er full av ugifte menn som er klare til å befrukte deg bare du gir de anledningen. Om du løfter blikket fra arbeidsplassen og faktisk møter andre menn, så blir du nok kvitt tunnelsynet rimelig fort.

Skrevet

Det er ikke bare spenningen at det er skjemi og han er forbuden frukt som gjør det mer spennende og noe å dagdrømme over?
Jeg tror at når du treffer enn annen så forsvinner mister forbuden frukt :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare spenningen at det er skjemi og han er forbuden frukt som gjør det mer spennende og noe å dagdrømme over?

Jeg tror at når du treffer enn annen så forsvinner mister forbuden frukt :danse:

Ja, ja. Får håpe at det kommer forbi en koselig mann en dag da...

Skrevet

Noen ganger er man gift noen år for det er rett dame, for så å finne en annen. Kanskje dere ikke passet sammen før nå :) Lykke til!

Skrevet

Følelsene kan du ikke noe for..bare å la de komme og kjenn på de...men å gjøre en handling er et bestemt valg, og her er det farene dukker opp.Husk at for mange er den gnistfølelsen hele gullmedaljen...det er ikke sikkert det blir noe bedre enn det.For en bevist handling fører deg ut av følelsesboblen og inn i den virkelige verden..med regler,konsekvenser og alvor.Nyt boblen istedenfor og spar handlingene til en som er tilgjengelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...