AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hater å handle på apotek. HVER gang jeg skal ha noe så skal de selge meg noe mer. Og sånn er det på alle apotek. WHY?? (skjønner at de skal tjene penger altså, det er bare så irriterende) Anonymous poster hash: 106c6...74d
cattleya Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Helt enig, jeg oppfatter dem som veldig pågående, men tror nok jeg reagerer mest sånn fordi det er så stor kontrast fra da apotek kun solgte "medisin" og ikke prøvde å trykke på meg antirynkekrem....
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Det finnes mange medisiner der det finnes bivirkninger i tillegg, og da anbefaler de ting som hjelper mot bivirkningene ) F.eks medisin mot hard/løs mage, soppkur til underlivet ifb antibiotika, hudkrem mot tørr hud, sugepastiller mot munntørrhet.. osv Anonymous poster hash: 4ab5a...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Ansatte på apotek er pliktige til å fortelle om "serviceprodukt", og det er selvfølgelig opp til kunden å avgjøre om det er nødvendig eller ei. Anonymous poster hash: 4ab5a...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Aldri opplevd det bortsett fra det med bivirkninger som en nevnte over. Anonymous poster hash: 26340...afe 3
Frisørdama Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Etter hva jeg har hørt så har også de på apotek begynt å bli bedt om å få til mersalg på hver kunde. 2
Calypso Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Har aldri opplevd det her hvor jeg bor i hvertfall... de spør som regel "er det noe mer du trenger?" med et smil, men jeg syntes det bare er hyggelig. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hater når de skal spørre om jeg trenger hjelp omtrent i det jeg har satt foten innenfor døra, ogde gir seg ikke når jeg tar takket nei heller. Apotekene nå er jo bittesmå, så alle som er der inne hører jo alt som blir sagt. Jeg vil heller handle mine private varer i ro og fred, så spør jeg hvis jeg trenger hjelp til noe. Jeg synes ikke det er så kult å fortelle hele butikken at jeg har sopp eller bakteriell vaginose, forstoppelse eller lurer på om jeg er gravid - jeg går å henter de produktene jeg trenger på egenhånd. Anonymous poster hash: 56a01...be9 2
Gjest BettyBoop Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hater å handle på apotek. HVER gang jeg skal ha noe så skal de selge meg noe mer. Og sånn er det på alle apotek. WHY?? (skjønner at de skal tjene penger altså, det er bare så irriterende)Anonymous poster hash: 106c6...74d har ikke opplevd det på noen apotek jeg..
erane Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Det morsomste var en gang jeg skulle kjøpe en graviditetstest og fikk hjelp til å fibbe den, og hu dama messa om hvor viktig det var med folat og vitaminer, og lurte på om jeg trengte noe av det, isåfall hadde en en tablett/kapsel med en kombinasjob av folat og omega 3 til kun xxxkr. Måtte pent si at jeg kunne heller komme tilbake når jeg visste hvorvidt jeg var gravid eller ei
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Det morsomste var en gang jeg skulle kjøpe en graviditetstest og fikk hjelp til å fibbe den, og hu dama messa om hvor viktig det var med folat og vitaminer, og lurte på om jeg trengte noe av det, isåfall hadde en en tablett/kapsel med en kombinasjob av folat og omega 3 til kun xxxkr. Måtte pent si at jeg kunne heller komme tilbake når jeg visste hvorvidt jeg var gravid eller ei Så lite gjennomtenkt! Du kunne jo ha planlagt abort for alt hun visste...Anonymous poster hash: a6949...4c9
Crobern Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 PÅ apoteket der jeg jobber er de ikke slik. Jeg var der en tur i dag, og hun jeg pratet med var så hyggelig og behjelpelig. Det var sånn at jeg faktisk tenkte over det etterpå.Det har jeg aldri gjort før. Men jeg har aldri tenkt på at de er påtrengende.
Honey Dew Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Jeg hater å handle på apotek. HVER gang jeg skal ha noe så skal de selge meg noe mer. Og sånn er det på alle apotek. WHY?? (skjønner at de skal tjene penger altså, det er bare så irriterende) Anonymous poster hash: 106c6...74d Jeg har handlet på flere forskjellige apotek og har aldri opplevd at ekspeditørene har vært pågående. Kanskje jeg er heldig...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 har ikke opplevd det på noen apotek jeg.. Jeg fikk den 2 ganger på rad. Det første apoteket forlot jeg fordi mannen snakket kjempehøyt og ga seg ikke når jeg sa nei takk. Jeg skulle ha noe jeg ikke vet hva heter men vet hvordan esken ser ut og hadde ikke spesielt lyst til å fortelle han at det var noe greier til å putte i skjeden fordi det lukter en del derfra. Og det må jo være lov til å se på overskriftene på hyllesystemet deres for å finne riktig hylle selv. Når den hylla var omtrent bak kassa hans, snudde jeg bare og gikk ut og gikk inn på neste apotek. Der også blir det ropt ut idet jeg har satt mine ben innafor om jeg trenger hjelp. Da var jeg irritert, så da sa jeg bare Nei. ikke noe takk. "det er bare å si fra hvis du trenger hjelp altså" - JADA jeg hørte deg første gangen. :fise: Anonymous poster hash: 56a01...be9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #16 Skrevet 1. april 2014 Jeg synes det er mest problem med at mange ansatte på apotekene ikke har peiling på produktene sine. Når jeg spør om forskjellen på to forskjellige merker av hudkremer f.eks. så kan de aldri svare. Eller hvilkne vitaminer jeg bør bruker når jeg forteller hvordan jeg har det med kroppen min..eller..listen er lang.. Dermed kan jeg heller ta jobben med å lese på pakningene selv..det går nesten fortere. Anonymous poster hash: cdad0...324
Gjest BettyBoop Skrevet 1. april 2014 #17 Skrevet 1. april 2014 Jeg synes det er mest problem med at mange ansatte på apotekene ikke har peiling på produktene sine. Når jeg spør om forskjellen på to forskjellige merker av hudkremer f.eks. så kan de aldri svare. Eller hvilkne vitaminer jeg bør bruker når jeg forteller hvordan jeg har det med kroppen min..eller..listen er lang.. Dermed kan jeg heller ta jobben med å lese på pakningene selv..det går nesten fortere.Anonymous poster hash: cdad0...324 sant vel. Da er det bedre å kjøpe hudpleieprodukter på helsekost faktisk. Der har de peiling på det de selger
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #18 Skrevet 1. april 2014 TS her: Jeg skjønner at de anbefaler ting mot bivirkninger. Men allikvel har jeg alltid følelsen av å bli forsøkt solgt på noe når jeg er på apotek. Og det gjelder stort sett alle apotekkjedene jeg er innom. Senest på lørdag var jeg innom et apotek og spurte om en spesifik hudkrem. Ekspeditør:"Du skal ikke ha den største flaska da"? Jeg: "Ehhh…. det holder med den lille flasken til 270,-" (det er jo så jævla dyrt på apotek og!) Ekspeditør: "Nå har vi 30% på solkrem. Skal du ha det da?" Jeg: "Nei takk." Ekspeditør: " Var det noe mer da?" Jeg: "Nei, jeg vil bare betale." Det er jo like masete som å dra på ferie til Tyrkia. Anonymous poster hash: 35841...1da 1
Fiolinisten Skrevet 1. april 2014 #19 Skrevet 1. april 2014 Var innom et apotek her om dagen, var sikkert inn for en 3-4 minutter bare for å skaffe litt sårrens og plaster. På den korte tiden ble jeg spurt om jeg skulle ha noe hjelp 3 (!) ganger. Dog av tre forskjellige. Var ikke noen andre der, så jeg tipper de hadde litt lite å gjøre den dagen, men det må da være grenser til mas. Var glad når jeg kom meg ut derifra for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå