Gå til innhold

Tips? Sy klær selv for første gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har veldig lyst til å begynne å sy mine egne klær, men har så og si aldri sydd før bortsett fra forkle på skolen :)

Noen som har forslag til noen enkle plagg for en nybegynner?

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: c7d2e...72a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sydd klær, men har lekt med tanken, så tror jeg ville funnet sånne templates på nettet for en t-skjorte f.eks:) Så kan man alltids gjøre det mer komplisert etterhvert. Skjørt er vel heller ikke så vanskelig å sy:)

Anonymous poster hash: ecc98...094
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sydd klær, men har lekt med tanken, så tror jeg ville funnet sånne templates på nettet for en t-skjorte f.eks:) Så kan man alltids gjøre det mer komplisert etterhvert. Skjørt er vel heller ikke så vanskelig å sy:)

Anonymous poster hash: ecc98...094

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt noen enkle mønstre fra f.eks burda eller Stoff og stil, og så kjøpe vanskeligere ting etter hvert som du får bedre kontroll. Hvis det er utrykk i mønstrene du ikke forstår er Google ofte greit, eller sykroken.net.

Anonymous poster hash: 920d3...faf
Skrevet

Du trenger ikke å kjøpe mønster engang. Finn en t-skjorte f eks og legg på mønsterpapir eller stoffet du skal bruke. Enten tegn opp eller klipp ut rundt med søm monn. Altså klipp ut størrelsen på plagget + 1-2 cm. Ellers blir den for liten.

Gjest Solsmil
Skrevet

Det første jeg sydde da jeg begynte å sy, var skjørt. Det er utrolig enkelt :)

Gjest Sala21
Skrevet

Det fins mange enkle mønster på stoff og stil eller burda. Sjekk også at du bruker stoff som er enkelt å jobbe med:)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...