Gå til innhold

Nesen min er full av hudormer! Hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan blir jeg kvitt hudormer på nesen? Huden på nesen min ser slik ut.

post-34946-0-37891900-1396282819_thumb.p

Anonymous poster hash: acd34...488
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dype porer må en vel bare leve med tror jeg.

Anonymous poster hash: c9f13...6de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen ting jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: acd34...488
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggeste er å dra til en hudpleier og få en dyprens. Da får du renset huden, og lagt på en peeling mens de har en dampmaskin over ansiktet, som myker opp hudormene, og så klemmer de dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tryggeste er å dra til en hudpleier og få en dyprens. Da får du renset huden, og lagt på en peeling mens de har en dampmaskin over ansiktet, som myker opp hudormene, og så klemmer de dem ut.

Vet du ca hvor mye det hadde kostet? Jeg er ikke TS, btw.

Anonymous poster hash: 7ec72...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ca hvor mye det hadde kostet? Jeg er ikke TS, btw. Anonymous poster hash: 7ec72...8ad

Det varierer fra salong til salong, der jeg var i praksis kostet det 600 kr. Mange hudpleiesalonger har en prisoversikt på behandlingene på hjemmesidene sine, hvis du vet om noen hudpleiesalonger i området der du bor, så kan du søke den opp på google og se om du finner noe der :) Prisene varierer som sagt veldig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slet med hudormer og dype porer på nesen og litt utover kinnene. Gikk til hudpleier to ganger for mikroderma....husker ikke hva det heter, hun kalte det "diamantslip". Utførte også tips fra hudpleieren som består i å rense huden godt morgen + kveld. Og bruker scrub ca ukentlig.

Det er nå ett år siden første behandling hos hudpleier (gikk to ganger med 4 uker mellom, kostet 650 hver gang), og porene er mindre, grunnere og jeg har mye mye mindre hudormer nå enn før. Men jeg følger regimet veldig slavisk og det finnes ingen quick fix.

PS: Jeg gjorde en ting til.. jeg sluttet å røyke.

Anonymous poster hash: 66ae6...69c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

I tillegg til det som nevnes over her, er det kjempeviktig at du renser huden godt både morgen og kveld, gjerne med en rens som inneholder glycolsyre eller tilsvarende. Bruk et poresammentrekkende ansiktsvann etter rens, og en god fuktighetskrem tilpasset din hudtype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke, jeg, men føler at denne masingen om rensing er litt overdrevet. En rens trenger jo ikke ned i porene, når de er stappet opp med "dritt"? Rensing har ikke hjulpet meg, jeg må alltid fysisk presse på hudormene for å få de ut...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å rense huden morgen og kveld er uhyre viktig, men det må også peeling til, og gjerne en rensemaske. Selv må jeg til og klemme selv etter dette, men da bare de som sitter aller dypest-og mye sjeldenere enn hvis ejg ikke hadde fått renset godt. Pass på å finne en rens som er tilpasset din hudtype, jeg bruker en for sensitiv hud om kvelden for å fjerne sminke, og så en med salisylsyre for å løse opp talg om morgenen i dusjen.

Anonymous poster hash: 541dd...e08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rensing gjør ikke porene mindre, men å ikke rense gjør at porene får mer mat, hudormene kan bli større (dermed også porene), og hudormene blir svarte. Å klemme på porene for å få ut hudormene er også oppskrift for å utvide porene på sikt. Litt talg og hudormer har vi alle i hudporene våre. Man blir ikke kvitt de. Men de svarte prikkene kan man bli kvitt. Det beste er da å bruke en god scrub (rense-"såpe"/gel med saltmineraler i, eller sand, som hjelper å skrubbe huden ren), peele, exfoliate etc... Men dette skal man ikke gjøre for ofte, for da sliter man på huden og lager nye problemområder. Men med en scrub og peel, så fjerner man mesteparten av de sorte prikkene. Om man da hyppig renser 2 x pr dag, så forhindrer man at hudormer setter seg igjen så fort.

I tillegg kan et renseregime følges av (som foreslått) ansiktvann og tonere som trekker porene sammen.

Husk å gi huden fukt også, ellers øker den talgproduksjonen og hudormproblemet kan vedvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som kan gi tips til spesifikke produkter her?

Anonymous poster hash: f9060...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nanne70

Noen som kan gi tips til spesifikke produkter her?

Anonymous poster hash: f9060...a46

En kjempefin rens som har ingredienser som løser opp talg, men samtidig er mild, er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke, jeg, men føler at denne masingen om rensing er litt overdrevet. En rens trenger jo ikke ned i porene, når de er stappet opp med "dritt"? Rensing har ikke hjulpet meg, jeg må alltid fysisk presse på hudormene for å få de ut...

Ser at mange liker dette innlegget.

Er det å rense ansiktet morgen og kveld så mye herk og så unaturlig mye egentlig? Jeg har vokst opp med det som barnelærdom at man vasker seg i ansiktet når man står opp, og synes det er helt naturlig å vaske (rense) ansiktet fra sminkerester, solkrem og en dags slit før jeg legger meg. Jeg renser ikke ansiktet i en egen sesjon de morgenene eller kvelden jeg dusjer, da er det en del av dusjerutinen. Like naturlig å rense ansiktet som å pusse tenner.

De som føler det er mye mas å rense ansiktet to ganger om dagen tror jeg enten har naturlig fet hud (som eldes svært bra og som tåler vanlig såpe bra) og gir katten i hudpleie, eller er blant dem som poster tråder om problemhud og feks hudormer. Det er kun min teori. Jeg er ikke blant dem som kan gi gode svar, men stusset litt over at dette innlegget fikk mye "likes".

Tenk på det. Hele året gjennom, så er det ansiktet som er eksponert hele døgnet. Du tar gjerne på ansiktet ofte også. Klør på nesen, tar på område rundt vipper og øyne, enten for å glatte ut vipper eller sminke, pga rusk eller hår du kjenner... Tørker rundt munnen uten speil for å være sikker på at det ikke er smuler igjen etter lunsjen, påfører leppomade og tørker med en serviett som har ligget på cafébordet..... Hendene skal vi vaske hele veien... men daglig ansiktsrens er "mas"?

God renserutine kan gi sunn hud, mindre kviser, mindre (synlige) hudormer, jevnere farge, mindre fine linjer.... Om noen har sett på sånne "ti år yngre" programmer på TV, så er det ofte at hudpleiere som tar UV-bilder av ansiktet peker på både solskade, og skade pga bakterieopphopning bak gammel sminke som ikke fjernes.

....Jeg tror jeg er litt rensefiksert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at mange liker dette innlegget.

Er det å rense ansiktet morgen og kveld så mye herk og så unaturlig mye egentlig? Jeg har vokst opp med det som barnelærdom at man vasker seg i ansiktet når man står opp, og synes det er helt naturlig å vaske (rense) ansiktet fra sminkerester, solkrem og en dags slit før jeg legger meg. Jeg renser ikke ansiktet i en egen sesjon de morgenene eller kvelden jeg dusjer, da er det en del av dusjerutinen. Like naturlig å rense ansiktet som å pusse tenner.

De som føler det er mye mas å rense ansiktet to ganger om dagen tror jeg enten har naturlig fet hud (som eldes svært bra og som tåler vanlig såpe bra) og gir katten i hudpleie, eller er blant dem som poster tråder om problemhud og feks hudormer. Det er kun min teori. Jeg er ikke blant dem som kan gi gode svar, men stusset litt over at dette innlegget fikk mye "likes".

Tenk på det. Hele året gjennom, så er det ansiktet som er eksponert hele døgnet. Du tar gjerne på ansiktet ofte også. Klør på nesen, tar på område rundt vipper og øyne, enten for å glatte ut vipper eller sminke, pga rusk eller hår du kjenner... Tørker rundt munnen uten speil for å være sikker på at det ikke er smuler igjen etter lunsjen, påfører leppomade og tørker med en serviett som har ligget på cafébordet..... Hendene skal vi vaske hele veien... men daglig ansiktsrens er "mas"?

God renserutine kan gi sunn hud, mindre kviser, mindre (synlige) hudormer, jevnere farge, mindre fine linjer.... Om noen har sett på sånne "ti år yngre" programmer på TV, så er det ofte at hudpleiere som tar UV-bilder av ansiktet peker på både solskade, og skade pga bakterieopphopning bak gammel sminke som ikke fjernes.

....Jeg tror jeg er litt rensefiksert.

Hei, jeg som skrev det innlegget. Jeg mente ikke vanlig rens med vann, jeg tenkte da på mer "full rens" med flere merker av forskjellige renser, skrubber og kremer. Så du misforstod. Veldig. Og jeg er ikke skitten, men takk for at du....bryr deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...