Gå til innhold

Hva ville du gjort uten strøm i 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjort om en eksplosjon på solen gjorde at vi ble uten strøm i 1 år?

Hvis vi fikk beskjed fra myndighetene om at hele verden var uten strøm og kommer til å være det i minst 1 år. Hva ville du gjort?

Husk på at mat og ting blir nok ikke produsert uten strøm og butikker holder ikke åpent.

Hadde du overlevd?

Anonymous poster hash: b8c11...2ca

Bensinaggregat...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg nok klart fint, men hadde nok grått i noen dager fordi jeg ikke hadde fått brukt rettetang. JA, så ille er det!

Men jeg ville ihvertfall hamstret medisiner som jeg er avhengig av, og kattemat. Og selvfølgelig alt annet jeg trenger men medisiner og kattemat setter jeg først

- I en sånn situasjon er det kjipt å ikke klare å spise kjøtt da

Haha, da er vi to!!

Husker jeg prøvde å ha håret klemt i en bok etter jeg hadde dusja(Da var det vått)... Haha! Var helt desperat!

Anonymous poster hash: 74ecc...994

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg nok klart fint, men hadde nok grått i noen dager fordi jeg ikke hadde fått brukt rettetang. JA, så ille er det!

Men jeg ville ihvertfall hamstret medisiner som jeg er avhengig av, og kattemat. Og selvfølgelig alt annet jeg trenger men medisiner og kattemat setter jeg først

- I en sånn situasjon er det kjipt å ikke klare å spise kjøtt da

Med tanke på at bankterminal og minibank ikke vil fungere, så regner jeg med at det ikke vil være noen fungerende kasser eller slike ting der ute; Jeg hadde simpelt gått inn på et apotek og tatt det jeg hadde behøvd og det jeg har prøvd å få legen til å skrive ut i et par år.

:)

Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg hadde nok hamstret hermetikkmat, stearinlys og medisiner. Jeg hadde nok vært mye ute. Og så har mine foreldre ved, og peis. Så kulde ville ikke vært noe problem om jeg dro til foreldrene mine for å bo der... hehe:)

Jeg tror vi hadde hatt godt av å leve litt uten elektrisitet, men likevel tror jeg det hadde vært panikk/kaos den første tiden.

Skrevet

Med tanke på at bankterminal og minibank ikke vil fungere, så regner jeg med at det ikke vil være noen fungerende kasser eller slike ting der ute; Jeg hadde simpelt gått inn på et apotek og tatt det jeg hadde behøvd og det jeg har prøvd å få legen til å skrive ut i et par år.

:)

Ja!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det igjen: Jeg hadde drukket brennevin. Masse.

Anonymous poster hash: 09309...271
Skrevet (endret)

Jeg har ikke hage, ikke uteplass, ikke peis og bor midt i Oslo. Så jeg hadde nok sliti med mat og varme. Måtte nok ha prøvd å fått tak i hermetikk og stearinlys i butikken før de var plyndret ut for å hamstre.

Hadde nok blitt en tålmodig fisker etterhvert. Hvis det hadde vært plass langs Aker Brygge og Operaen. Sikkert fullt av folk der. Måtte vel ha gått (kanskje en dagstur til fots) hjem til foreldrene mine som har hage å prøvd å finne noe spiselig granbar eller sånt i deres nærområde.

Og holdt meg inne med bondevenninna. ;)

Hadde nok blitt kreativ etterhvert.

Ser for meg at mat kunne blitt et stort problem, så er ikke sikkert jeg ville overlevd et år. Hadde hvertfall blitt et skjelett med skinn på.

Endret av Mynona
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til mamma siden hun bor nermere jobben min, og det da kun hadde blitt en ovn å fyre i. Hamstret ved, fyrstikk, ullgarn, dopapir, rødsprit, hermetikk og gass til sodastream maskinen, plantet potet i hagen og slaktet hesten. Og så spist den. Ellers har jeg både haggle og fiskestang, så mat hadde vi sikkert hadd, om enn noe lite i perioder.

Anonymous poster hash: eae82...9a4
AnonymBruker
Skrevet

Og så skulle jeg lest pensum. :fnise:

Skrevet

Og så skulle jeg lest pensum. :fnise:

Ja, kanskje jeg endelig hadde fått gjort det. Men hadde jo ikke fått brukt for pensumet om vi ikke fikk tilbake strømmen etter et år.

Skrevet

Vi har skog, ved, bor 100 meter fra havet, har båt, fiskutstyr, har settepotet, en haug med spiselig ugress, urter i hagen, masse jord i åkeren, så det ville nok gått rimelig greit med meg - værre for mannen som ikke liker fisk! ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok hatt ganske hyppige besøk hos brutter (som driver gård), jeg ville lært meg å gå på jakt (i marka rundt samme gården), og jeg ville lært meg å partere/salte/tørke kjøtt. Koke middag med varme steiner i et hull i bakken hadde jeg kanskje også fått tid til å lære meg. Endelig hadde jeg fått bruk for det solcellepanelet jeg kjøpte ifjor (det var på tilbud, jeg liker dingser og måtte bare ha det, bare må ha det).

Jeg ser nesten frem til strømbrudd merker jeg (ok, ingen internett eller data på meg, men det går over. Ærlig talt hadde vel bare kroppen min bare hatt godt av datafri).

Anonymous poster hash: 621bb...6e1
Gjest Belle âme
Skrevet

Lagt meg under ein stein og daua ELLER tatt med telt, tepper, dyner, puter, motorsag, fyrstikker, sekk, freia melkesjokolade, teip, bandasje, kniv, ostepop, vatn, 100000 vannflsker, såpe, shampo, balsam, handkle, hårbørste, bind, klær, tannbørste, tannkrem, stratoskjeks, blader, lommelykt, parfyme, deo, batteri og alle eg har plass til i teltet.

AnonymBruker
Skrevet

...

Du... Du som er så glad i disse guttene, fikk du med deg den forferdelige nyheten i dag? :sjokkert:

april-fools-mirror.jpg

Anonymous poster hash: ac8ca...620

• Liker 2
Gjest Fjotten
Skrevet

Det hadde gått helt fint. Det er forresten ulogisk at en soleksplosjon ville ha gjort oss strømløse i ett år.

Skjønner ikke hvordan det hadde vært mulig at vi var uten strøm så lenge med tanke på de diverse måtene man kan få strøm på. Uansett så ville bønder ha fått ett fint år. Vi trenger ikke strøm for å leve. Varme er ikke noe problem da vi har mange måter å varme oss på også..

Det er jo ikke slik at alle kunne ha dratt ut og jaktet heller, så jeg tror nok at de offentlige ville ha ordnet en løsning for mat og slikt i det minste. Null problem.

Gjest Belle âme
Skrevet

Du... Du som er så glad i disse guttene, fikk du med deg den forferdelige nyheten i dag? :sjokkert:

april-fools-mirror.jpg

koffor er det så forferdelig?
Gjest Evans
Skrevet

Da ville jeg fått satt inn en god gammeldags svartovn jeg kunne laget mat på. Sørget for å kjøpe inn en haug med batterier og lommelykter. Lest bøker i stede for å se på tv. Lagret maten i kjelleren (måtte fått meg kjeller forresten).

Ville butikkene fortsatt vært åpne? De kan jo funke selv om det ikke er strøm? Bare bygge om kjøleskapene litt? Eller i hvert fall solgt tørrvarer og andre varer som ikke trenger fryser eller kjøleskap?

Hvis jeg ikke hadde hatt tilgang på butikker ville jeg dyrket maten selv og startet med jakt.

Tror det hadde funka fint jeg.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Dersom solen hadde eksplodert så hadde vi alle dødd.

Dersom kun all elektrisitet hadde forsvunnet, så hadde jeg klart meg fint. Vi hadde reist til hytta. Der har vi fiskevann, villsvin, rådyr,elg m.m., peis, vedovn med stekeplater osv

Hadde vel passet på å fått med meg så mye hermetikk og frø som mulig.

Men først og fremst passet på å få med meg alle våpen og ammo jeg har. Både for jakt og for beskyttelse mot gærninger

AnonymBruker
Skrevet

koffor er det så forferdelig?

Da får jo ikke nord-koreanerne oppleve hvor awesome 1D er! Tenk på de stakkarne der du! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...