Gå til innhold

er 37,5 feber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har gått rundt å frøse i hele dag.. skjelver i hele kroppen! har egentlig følt det på meg at jeg har feber siden igår, men da hadde jeg ikke? jeg er utrolig slapp og føler meg helt bortreist i knollten pga jeg er så svimmel. fikk ikke med meg noe på skolen.. men uansett: sant 37,5 er feber når normaltemperaturen min er rundt 35-36?

Anonymous poster hash: de401...7b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 4f4f4...8af
AnonymBruker
Skrevet

37.5 er ikke feber. normaltemperaturen ligger på 36-37. ikke 35. jeg vil ikke si at 37.5 er feber. men forhøyet temperatur. litt høyere enn normalt. men jeg vil ikke kalle det feber akkurat. men det er jo veldig forskjellig på folk. noen har jo over 37 til vanlig. mens noen har 36, og noen reagerer jo veldig om de får bittelitt høyere temperatur, og føler seg syk av det. mens andre reagerer ikke før det blir varmere. men med 37.5 er det ikke noe å bekymre seg for. bare følge med den ;)

Anonymous poster hash: c280b...cad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du tok tempen under armen med et vanlig termometer så har jeg hørt at man skal legge til en halv grad.

Hvis det er tilfelle så har du feber.

Anonymous poster hash: 51195...d51
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke feber. Feber er fra 38 grader, uansett hva normaltempen din pleier å være på.

Anonymous poster hash: d3158...13a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar dere!

AnonymBruker
Skrevet

jeg har gått rundt å frøse i hele dag.. skjelver i hele kroppen! har egentlig følt det på meg at jeg har feber siden igår, men da hadde jeg ikke? jeg er utrolig slapp og føler meg helt bortreist i knollten pga jeg er så svimmel. fikk ikke med meg noe på skolen.. men uansett: sant 37,5 er feber når normaltemperaturen min er rundt 35-36?

Om du tok tempen under armen med et vanlig termometer så har jeg hørt at man skal legge til en halv grad.

Hvis det er tilfelle så har du feber.

Anonymous poster hash: 51195...d51

Til dere begge to, hvis du målet tempen under armen så regner jeg med dere bruker et termometer som er ment for å måle kjernetemperatur i anus, altså er den verdien dere får ut ikke verdt særlig mye.

Bruk det slik det er ment eller kjøp et termometer som er bra og kan brukes andre plasser. En måling feil plass er ikke en ordentlig måling. Kommer du på legevakten å sier du har 42 i feber, men sider du tok den under armen får du beskjed om at å dra ned buksen og smile pent.

Anonymous poster hash: 64a00...ec9

• Liker 1
Skrevet

Til dere begge to, hvis du målet tempen under armen så regner jeg med dere bruker et termometer som er ment for å måle kjernetemperatur i anus, altså er den verdien dere får ut ikke verdt særlig mye.

Bruk det slik det er ment eller kjøp et termometer som er bra og kan brukes andre plasser. En måling feil plass er ikke en ordentlig måling. Kommer du på legevakten å sier du har 42 i feber, men sider du tok den under armen får du beskjed om at å dra ned buksen og smile pent.

Nope, de har febermål som måler tempen i øret.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

termometer som måler i øret de bruker, jeg har målt temp masse på sykehuset og legevakt, bare en gang jeg har fått beskjeden om å dra ned buksa, og det var på sykehuset. ellers har det bare vært i året. så det var før i tiden en måtte dra ned buksa å smile som du sier over her. det er mye lettere med øretermometer.

Anonymous poster hash: c280b...cad
AnonymBruker
Skrevet

På den annen side; klarer man å måle 42 grader under armen tror jeg muligens man er på tur i koma. Da må man regne med at den virkelige tempen er høyere, kanskje minst 42,5.

Når jeg hører folk si de har normal kroppstemp på 35 grader så tenker jeg at de ganske sikkert måler under armen og egentlig har minst 35,5 eller kanskje nærmere 36 i normal kroppstemp. Man bør måle i anus eller til nød vaginalt (jeg har sammenlignet og det er omtrent samme resultatet).

Anonymous poster hash: 90db3...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig måtte jeg alltid måle i anus da jeg lå på sykehuset så jeg tror mange sykehus helst kjører den gammeldagse måten. fikk lov til å gjøre det selv da, heldigvis.

Anonymous poster hash: 90db3...e31
Skrevet

Typen min hadde feber på 40 etter han hadde tatt 1000mg paracet. Da var han syk da. 37,5 er ingenting, ikke noe å bekymre seg for :)

AnonymBruker
Skrevet

Typen min hadde feber på 40 etter han hadde tatt 1000mg paracet. Da var han syk da. 37,5 er ingenting, ikke noe å bekymre seg for :)

Mens jeg har vært på jobb med 42 i feber. Så noen tåler feber bedre enn andre.

Men 37,5 er ikke feber.

Anonymous poster hash: 79832...b84

Skrevet

Men 37,5 er ikke feber.

Såpass ja, da er du tøff. Typen hadde hjernehinnebetebnelse da. Derav den høye febern.

Skrevet

Hei.

Hvis temperaturen din er på mer enn 3,7 5 grader har du feber. Vanligvis regnes feber fra 38 grader og oppover. Ved 37,5 grader er du subfebril. Det at du fryser kan også være et tegn på at temperaturen er på vei oppover.

• Liker 1
Skrevet

Dere som vet hva dere har i normaltemperatur. Pleier dere å måle temperaturen når dere ikke er syke?

AnonymBruker
Skrevet

Dere som vet hva dere har i normaltemperatur. Pleier dere å måle temperaturen når dere ikke er syke?

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men ja. 37,5 er jo bare et gjennomsnitt, ut fra det jeg har skjønt. På et eller annet tidspunkt ble jeg nysgjerrig på hva som er min normaltemperatur til forskjellige tider av døgnet. Om natta er jeg helt nede i 36,8 grader, på ettermiddagen høyst 37,7 hvis jeg har vært ganske aktiv. (Nei, jeg står ikke opp midt på natta for å måle, men om jeg skal på do likevel ...) Men jeg har også hatt feber(38,5) og bare følt meg trett, og hatt den verkende influensafølelsen uten å ha feber eller andre kliniske symptomer.

Anonymous poster hash: 519f1...faa

Gjest Mary Quant
Skrevet

Men 37,5 er ikke feber.

Det nekter jeg å tro.

Man kan få alvorlig hjerneskade hvis man har så høy feber som voksen. Det er rett og slett livstruende og man er IKKE istand til å gå på jobb.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men 37,5 er ikke feber.

Ikke pokker om jeg tror på at du har vært på jobb med 42 i temp (målt korrekt rektalt). Med 42 i temp så er en alvorlig syk og blir innlagt.

Anonymous poster hash: 05244...af6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til dere begge to, hvis du målet tempen under armen så regner jeg med dere bruker et termometer som er ment for å måle kjernetemperatur i REKTUM, altså er den verdien dere får ut ikke verdt særlig mye. Bruk det slik det er ment eller kjøp et termometer som er bra og kan brukes andre plasser. En måling feil plass er ikke en ordentlig måling.

Kommer du på legevakten å sier du har 42 i feber, men sider du tok den under armen får du beskjed om at å dra ned buksen og smile pent. NEI, DE MÅLER I ØRET. Anonymous poster hash: 64a00...ec9

Anonymous poster hash: 43732...c85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...