Gå til innhold

Må man ha brudebukett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal gifte seg borgerlig i Tinghuset, må man ha brudebukett da? Hva tenker dere andre rundt det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt brudebukett. Det hører liksom med. :)

Anonymous poster hash: 4f591...3e3
Skrevet

Ok, takk for svar. Ser at slike buketter er litt dyre, er det mulig å "jukse" litt for å få en fin bukett til en rimelig pris?

AnonymBruker
Skrevet

Alt som har med bryllup å gjøre dobles automatisk i pris har jeg inntrykk av.

Du kan jo kjøpe en vanlig bukett på blomsterbutikken eller matbutikken f.eks og surre et bånd rundt stilkene? Her er det noen flotte håndbuketter. http://kristinesside.blogg.no/1295892212_buketter.html

Det finnes jo overraskende mye fint på matbutikkene :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Alt som har med bryllup å gjøre dobles automatisk i pris har jeg inntrykk av.

Du kan jo kjøpe en vanlig bukett på blomsterbutikken eller matbutikken f.eks og surre et bånd rundt stilkene? Her er det noen flotte håndbuketter. http://kristinesside.blogg.no/1295892212_buketter.html

Det finnes jo overraskende mye fint på matbutikkene :laugh:

Det samme inntrykket har jeg og. Så man sparer enormt på å være kreativ, takk for tipsene :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må man ikke. Mye mulig de fleste har det, men jeg la i hvert fall ikke merke til noen brudebukett i det forrige borgerlige bryllupet jeg var i.

Hvis du ikke har lyst til å ha brudebukett er det selvsagt helt meningsløst å bruke en krone på det. Skulle folk reagere negativt på noe sånt er de litt for sprø til at jeg ville tillagt det særlig vekt. Fint at folk har brudebukett hvis de ønsker seg det, men det er da virkelig helt uten betydning.

Anonymous poster hash: 6f070...5e4
  • Liker 3
Skrevet

Nei, det må man ikke. Mye mulig de fleste har det, men jeg la i hvert fall ikke merke til noen brudebukett i det forrige borgerlige bryllupet jeg var i.

Hvis du ikke har lyst til å ha brudebukett er det selvsagt helt meningsløst å bruke en krone på det. Skulle folk reagere negativt på noe sånt er de litt for sprø til at jeg ville tillagt det særlig vekt. Fint at folk har brudebukett hvis de ønsker seg det, men det er da virkelig helt uten betydning.

Jeg har et inntrykk av at mange har det for at det skal se fint ut på bilder?

Skrevet

Man må ikke, men helt ærlig tenker jeg at noe mangler.

Men du kan ha den så enkel og rimelig du bare ønsker. Du kan la deg inspirere av Grace Kelly og Kate. de hadde begge veldig diskre, men like fullt vakre buketter.

http://www.fashion-era.com/images/Wedding/1950s_weddings/1956gracehands.jpg

http://www.aspirationalbride.com/wp-content/uploads/2012/10/Kate_Middelton_bouquet.jpg

Et annet alternativ er å plukke den selv! Kjenner en dame som gikk ut på engen på selveste bryllupsdagen og plukket med seg prestekrager, blåklokker og sånne bittesmå hvite blomster. Det var skjønt :)

Skrevet

Man må ikke, men helt ærlig tenker jeg at noe mangler.

Men du kan ha den så enkel og rimelig du bare ønsker. Du kan la deg inspirere av Grace Kelly og Kate. de hadde begge veldig diskre, men like fullt vakre buketter.

http://www.fashion-era.com/images/Wedding/1950s_weddings/1956gracehands.jpg

http://www.aspirationalbride.com/wp-content/uploads/2012/10/Kate_Middelton_bouquet.jpg

Et annet alternativ er å plukke den selv! Kjenner en dame som gikk ut på engen på selveste bryllupsdagen og plukket med seg prestekrager, blåklokker og sånne bittesmå hvite blomster. Det var skjønt :)

Oj ja det var ganske spesielt vil jeg tro, men man kan vel ikke plukke hvor som helst, om man ikke har hage?

Skrevet

Oj ja det var ganske spesielt vil jeg tro, men man kan vel ikke plukke hvor som helst, om man ikke har hage?

Markblomster kan man forsyne seg av :)

• Liker 1
Skrevet

Takker for et godt tips :D

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

De fleste har det nok pga tradisjon.

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg har hvertfall lyst å droppe buketten, men skal ikke gifte meg på tinghus, så folk vil kanskje legge merke at den mangler...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er godt mulig. Selv ser jeg ikke helt poenget. Det er naturligvis bare fint om folk har en brudebukett hvis de ønsker å ha en, men det er ingen grunn til at jeg skal bry meg om hvorvidt de har en bukett med seg eller ikke. Ha en hvis du vil, dropp det hvis du ikke vil. Din dag. Gjør som du vil, det skader ingen enten du har bukett eller ikke.

Skrevet

Moder'n hadde en nydelig bukett med markblomster som bukett, veldig riktig til henne. Styr unna private hager, men jorder, grøftekanter o.l. er jo "fritt vilt".

AnonymBruker
Skrevet

Når skal du gifte deg? Anbefaler peoner (on det er sesong da), med silkebånd rundt stilkene. Billig og pent :)

Anonymous poster hash: 2c08c...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg på TInghuset på fredag, og hadde ikke brudebukett. Men nå tok ikke vi noen bilder, utvekslet ikke ringer eller hadde fest etterpå, for den "virkelige" seremonien skal vi ha i utlandet om ikke så lenge, så det blir jo uansett litt annerledes.

Anonymous poster hash: dc5dc...c6b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg i rådhuset (Oslo), og ville ikke ha brudebukett. Men det syntes svigermor var fullstendig uhørt, så da kjøpte hun en til meg (fikk velge farger og blomster selv, altså) :ler:

Anonymous poster hash: f9d45...9f7

Skrevet

Min forlover og jeg laget min brudebukett :)

Kostet meg ca 250 kroner totalt. Hvite roser, brudeslør og gran i bukett til mitt rustikke vinterbryllup. Ble veldig fint. Er veldig glad jeg valgte å ha en, den tar seg utrolig godt ut på alle bildene! Og det var pga bildene jeg måtte ha noe, men ville ikke betale 2000 kr heller. Og i vårt bryllup var det ikke viktig at buketten var i "brudebukettshape" og "standard". Hjemmelaget var helt flott til temaet :)

Så skal dere ta bilder ville jeg hatt en bukett :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også gifte meg på tinghus, og jeg skal ikke kjøpe blomstrer. Plukker en markblomsterbukett:)

Anonymous poster hash: 72995...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...