AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Hei! Jeg er ei jente på 21, som har vært ute av "gamet" en stund. Men nå har jeg vært på ett par dater med en fyr, og det har vært veldig fint. Så er det slik at jeg, som mange andre, har litt bagasje med meg. Sliter med depresjoner og angst i perioder, og skal utredes for bipolar lidelse etterhvert - en mild form av lidelsen i så fall Jeg lever greit med det, men det er klart at i perioderhar jeg litt ekstra utfordringer, og ddet er tungt å være langt nede. Jeg må jo nesten fortelle fyren dette, hvis ting fortsetter å gå så bra som de har gjort. Når? Burde jeg vente enda litt til, eller bare si det neste gang jeg ser han? Og, hva er deres tanker rundt å date/være sammen med en som sliter psykisk? Håper på mange gode svar Anonymous poster hash: db070...aff
Gjest Kvinneline Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Alle mennesker kommer med bagasje. Om dette er en person du føler deg trygg med og kanskje ser en fremtid med, synes jeg ikke du skal vente så alt for lenge til å ta deg en prat med han om dette. Sett deg ned og si at du trenger og fortelle litt om hvordan du har det, så vil jeg tro at han tar det veldig greit hvis han liker deg:) Det er ikke noe bedre og vente til dere eventuelt har utviklet et sterkere forhold, for innen den tid kan det hende at du opplever en nedtur og overrasker han. La han få vite, det er normalt og slite med angst og depresjon til tider. Det kan også være lettere for deg om du etter utredningen får litt flere svar. Jeg har en venninne som er diagnosert med angst og personlighetsforstyrrelser. Hun er gift og har to flotte barn. Ser ikke på psykiske vansker som noe som gjør et forhold umulig. Men det er viktig at partere vet om slike ting, da det blir lettere og forstå hva som foregår når man møter en vanskelig periode. Det er i alle fall ikke noe galt med deg:) Vær deg selv, så skal du se at folk setter pris på deg akkurat som du er 3
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Som Kvinneline sier, så har alle mennesker bagasje. Det er forskjellig på hvordan folk foretrekker dette her.. Jeg ser på det som et pluss å bli fortalt slik tidlig i prosessen. Samtidig ønsker jeg ikke å bli involvert i problemene før vi har kommet på fast grunn i forholdet.. Men at hun forteller om de er uansett et stort pluss :-). Når du skal fortelle om det avhenger litt av om du tror han kommer til å bli involvert i disse tingene i nær fremtid. Dette må du nesten føle på :-).
Apehjerne Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hvorfor utredes for bipolar lidelse etterhvert? Hvorfor er du ikke i gang med det allerede?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Hvorfor utredes for bipolar lidelse etterhvert? Hvorfor er du ikke i gang med det allerede? Fordi jeg er under utredning for en annen ting nå, og behandleren min mener det haster mer å få klarlagt enn bipolar -TsAnonymous poster hash: df86a...912
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Jeg hadde ikke gidda sagt noen ting. Alle menn stikker av før eller seinere uansett så jo mindre de vet jo bedre. Anonymous poster hash: 8ef84...3f3
Gjest Chloe87 Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Jeg hadde ikke gidda sagt noen ting. Alle menn stikker av før eller seinere uansett så jo mindre de vet jo bedre. Anonymous poster hash: 8ef84...3f3 Det samme tenker jeg, jeg har fortalt mye til menn som har vist seg å være noen svin senere og jeg angrer for at jeg har vært så ærlig og åpen om mine problemer. Jeg har funnet ut at det er best å holde kjeft til langt uti forholdet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Hei TS! Jeg er i litt samme situasjon som deg. Har en mild form for bipolar lidelse, og har slitt mye oppigjennom. Når jeg dater, så venter jeg ei ganske god stund før jeg forteller noe. Jeg er så redd for å skremme de vekk. Jeg tror bare man må følge magefølelsen sin og ta det fra der! Lykke til Anonymous poster hash: 9f4da...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå