AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Jeg kjøpte peanøttmel en tid tilbake og finner lite oppskrifter på nettet hvor jeg kan bruke det, noen som har? Anonymous poster hash: 89d11...4df
Despicable Me Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Peanøttcookies med sjokoladebiter 1 dl peanøttmel 1/2 dl glutenmel (kan erstattes med annet mel) 3/4 dl sukrin 3/4 ts salt 1/2 ts bakepulver 2 ss yaconsirup (eller annen tyktflytende søtning) 1 ss melk 2 eggeplommer 50 g kokosolje, smeltet 20 dråper stevia english toffee 10 dråper vaniljeessens 50-100 g sukkerfri sjokolade, hakket (så myyye du vil!) Bland sammen alle ingrediensene. La deigen hvile i kjøleskapet en halvtimes tid eller så, før du former cookies av deigen. Jeg fikk 9 stykker. Stekes ved 175ºC i 8-10 minutter. Ta dem ut før de ser helt ferdige ut. Avkjøl cookie'ene på stekebrettet. Peanøttkjeks 16 stk 1 egg 1 hvitte 1 ss sukrin+ (eller 2 ss sukrin) 20 g peanøttmel 20 g peanøttprotein 50 g mager kesam 3 ss melk eller vann Litt salt 4 dråper stevia english toffee Skill eggeplomme fra eggehvite. Stivpisk de to eggehvitene. Ha i sukrin og pisk litt til. Bland sammen eggeplommen peanøttmel, peanøttprotein, mager kesam, væske, salt og steiva. Tilsett eventuelt litt mer væske om det trengs. Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene i røren. Lag 16 klatter på en bakeplate. Stek på 200 grader i 10 -12 minutter. Avkjøl på rist. Boller med peanøttmel 1 1/4 dl peanøttmel 2 1/2-3 dl hvetemel (evt. noe glutenmel eller speltmel) søtning etter smak (stevia, sukrin, splenda) 1 ss yaconsirup/agavenektar/honning/sukker 1/2 pakke tørrgjær 3/4 ts salt 1 3/4 dl melk 2 ss kokosolje (eller annet fett - peanøttsmør, kanskje?) 1 egg Sett deigen på et lunt sted, og la den heve til dobbel størrelse pluss. Form boller som får heve igjen, og stek dem ved 225ºC i 8-10 minutter. Endret 31. mars 2014 av Despicable Me
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå