Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har refinansiert tidligere?

Jeg er 25 år og eier en bolig til en verdi av 4,8 mill med et lån på 1 mill. Har sendt inn papirer ang. refinansiering på fredag.

Har forbruksgjeld som har forfalt og nå begynner å haste. Var ung og dum og begynte med kredittkort da jeg mistet studielån, for å betale skolepenger (ville ikke be foreldre).

Jeg har penger akkurat til leie her jeg bor, samt månedling boliglån og akkurat til å leve. Noe har gått til inkasso og det er det jeg nå vil betale ut.

(Bare så det er sagt, jeg har kuttet ned massivt på forbruk og leter etter deltidsjobb ved siden av studier, men det er vanskelig).

Regner med at det er noe behandlingstid, men er det noen som har erfaring og vet ca. hvor lenge?

Anonymous poster hash: 8266c...e03
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

Gjest Wei Wei
Skrevet

Ja, det er behandlingstid. Er avhengig av banken. Jeg ventet i 5 mnd for å refinansiere lånet. Men jeg fikk også en epost om at det var stor pågang og det skulle ta tid. Så jeg var forberedt.

Om jeg var deg, så ville jeg letet etter andre måter å løse problemmet, mens du venter på svaret fra banken. Eventuelt ring og forklar dem situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er behandlingstid. Er avhengig av banken. Jeg ventet i 5 mnd for å refinansiere lånet. Men jeg fikk også en epost om at det var stor pågang og det skulle ta tid. Så jeg var forberedt.

Om jeg var deg, så ville jeg letet etter andre måter å løse problemmet, mens du venter på svaret fra banken. Eventuelt ring og forklar dem situasjonen.

5 mnd!? Hjelpes.

Jeg leter selvsagt etter andre metoder - finne deltidsjobb osv. men det er ikke lett. Dette er egentlig eneste muligheten jeg har for å kvitte meg med gjelden innen rimelig tid. Har ikke penger til overs hver mnd. til å betale månedling med betalingsplan.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Dersom du har så god sikkerhet så er det vel bare å søke om å øke lånet med det beløpet du trenger?

Det skulle jo gå raskt å behandle en sånn søknad. Hos meg har det tatt noen timer.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har så god sikkerhet så er det vel bare å søke om å øke lånet med det beløpet du trenger?

Det skulle jo gå raskt å behandle en sånn søknad. Hos meg har det tatt noen timer.

Den behandles i samarbeid med et annet firma, ble sendt over dit da jeg ble forsinket med en innbetaling på lånet.

Leieinntekt er eneste inntekt jeg har, så måtte fylle ut et skjema der jeg redegjorde for utgifter, inntekt osv. Siden det er flere ting å se an er det mulig det tar tid... Jeg gjorde det uansett klart at jeg vil kunne betale de ekstra rentene på lånet, det er kostnadene til forbruksgjelden som er vanskelig nå.

Men som du sier, jeg har jo god sikkerhet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...