Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg søker dere for litt hjelp i mitt dilemma. Er i et forhold hvor vi begge har det veldig bra. 3 småbarn, hus, ny bil, båt og alt er egentlig på stell.

Altså, for ca 4 måneder siden ble vi foreldre for tredje gang. Alt har gått fint med oss alle sammen, og hele familien koser seg med den nye. Etter at vi har blitt foreldre er det forståelig nok IKKE mye tid til intim kontakt med oss voksne. Dette har jeg full forståelse for, og har ikke stresset noe med det selv heller.

Spørsmålene mine er:

1. Når er det akseptabelt å ta opp tema om at nå må vi få igang seksuallivet igjen. Ønsker ikke å skuffe min partner med å ha fokus på dette, når det viktigste er vår nye lille baby.

2. En ting er hvor lenge man venter med å ta opp temaet, en hvor lenge er "innenfor" og ikke ha intimkontakt i en sånn fase? Vi har nå gått 6 måneder uten at vi har berørt hverandre på en sånn måte...

Er spent på hva dere synes om dette.

Lykkelig og fornøyd mann.

Anonymous poster hash: 4c4d8...97d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 måneder? At du klarer, hadde fått spader.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 måneder??

Anonymous poster hash: d2918...e3d
  • Liker 1
Skrevet

Skaff barnevakt og vask huset, så skal du se det skjer noe.:-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gitt det to måneder til, før jeg tok opp temaet. Og hvis hun da ønsker enda litt mer tid, må det bare være innafor, det er som det er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok noen kvinner som bruker fødsel som en unnskyldning for å slippe sex en periode. Men jeg blir litt paff, 4 måneder etter fødsel bør man så smått ha kommet i gang igjen.

• Liker 3
Skrevet

Er 6 måneder så rart? siste 2 måneder i svangerskapet er tunge og sexlysta ikkje på top. og første 4 månedene slit veldig mange med sex lysta.
Hadde ikkje synes det var gale at du tok det op med hun, viktig å snakke sammen. Lykke til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har født 3 barn og alle gangene tok vi opp igjen sexlivet etter at jeg var klarert på 6 ukers kontrollen.

Jeg ammet også hver av barna opp til 2 års alder uten at dette var noen hindring.

Anonymous poster hash: 549e3...202

Skrevet

Ts:

Vi har vaskehjelp så det er vel forsåvidt i boks. Barnevakt hjelper ikke så mye. Ser liksom ikke helt for meg at man "kommer igang" ute i det fri eller noe sånt...

nå er jeg så vant til dette, at to måneder til det kan jeg klare :-)

• Liker 2
Skrevet

Er 6 måneder så rart? siste 2 måneder i svangerskapet er tunge og sexlysta ikkje på top. og første 4 månedene slit veldig mange med sex lysta.

Hadde ikkje synes det var gale at du tok det op med hun, viktig å snakke sammen. Lykke til.

Om det er normalt med minst 6 måneder, så skjønner jeg godt hvorfor så mange par går opp i sømmene under småbarns perioden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts:

Vi har vaskehjelp så det er vel forsåvidt i boks. Barnevakt hjelper ikke så mye. Ser liksom ikke helt for meg at man "kommer igang" ute i det fri eller noe sånt...

nå er jeg så vant til dette, at to måneder til det kan jeg klare :-)

Men hvorfor mener du man skal vente i 6 mnd? Er det noe hun har sagt til deg? Normalen er jo å vente rundt 6 uker.

• Liker 2
Skrevet

Om det er normalt med minst 6 måneder, så skjønner jeg godt hvorfor så mange par går opp i sømmene under småbarns perioden.

Jeg sei ikkje at det er vanlig, men det er ikkje uvanlig heller.. mange som har hatt veldig tøfft svangerskap og fødsel, og veldig mange gruer seg veldig til første gangen de skal ha sex etter fødsel.

forholdet er nok ikkje sterkt nok hvis man går frå hverandre fordy det går 6 måneder mellom sex , i svangerskap og babyperioden.

• Liker 1
Gjest Lars1009
Skrevet

3 til 6 måneder er ikke uvanlig. Å hoppe på igjen etter 2 måneder er ikke så fristende for mange menn, tror jeg. Men kjerringer på KG skryter på seg mye rart.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor mener du man skal vente i 6 mnd? Er det noe hun har sagt til deg? Normalen er jo å vente rundt 6 uker.

Normalen? Kona til TS skal da vel ikke ha sex for å følge statistikken, det må hun ha fordi hun har lyst og overskudd til det. Vi hadde minst 6 mnd stopp, så det høres normalt ut for meg. Og vi har et vanlig, hyppig sexliv nå, så "pausen" ødela ikke.

Jeg revnet mye under fødsel, og mistet mye blod, så det gjorde sitt til at jeg måtte føle kroppen var seg selv igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 4e416...c70

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Er nok noen kvinner som bruker fødsel som en unnskyldning for å slippe sex en periode. Men jeg blir litt paff, 4 måneder etter fødsel bør man så smått ha kommet i gang igjen.

Unnskyldning for å slippe sex?

Høres nesten ut som et sykefravær det du sier der! :)

AnonymBruker
Skrevet

Normalen? Kona til TS skal da vel ikke ha sex for å følge statistikken, det må hun ha fordi hun har lyst og overskudd til det. Vi hadde minst 6 mnd stopp, så det høres normalt ut for meg. Og vi har et vanlig, hyppig sexliv nå, så "pausen" ødela ikke.

Jeg revnet mye under fødsel, og mistet mye blod, så det gjorde sitt til at jeg måtte føle kroppen var seg selv igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 4e416...c70

Synes bare det høres voldsomt ut å ikke engang prøve på litt sex før det har gått et halvt år.

Slik jeg forstår TS skjer det ingenting seksuelt mellom dem overhodet. Det synes jeg er litt rart.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyldning for å slippe sex?

Høres nesten ut som et sykefravær det du sier der! :)

Noen kvinner opplever sex som en plikt, vet du.

Gjest chisandra
Skrevet

Noen kvinner opplever sex som en plikt, vet du.

Huff.

AnonymBruker
Skrevet

Sex er mye mer enn puling, så at det skal være fullstendig dødt i mange måneder klarer jeg ikke forstå.

Anonymous poster hash: 7ade8...9e4
  • Liker 3
Skrevet

Sex er mye mer enn puling, så at det skal være fullstendig dødt i mange måneder klarer jeg ikke forstå.

Anonymous poster hash: 7ade8...9e4

Har du tre (små)barn? Jeg syns det er lett å forstå (har vært gjennom to fødsler og svangerskap).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...