BlueBella Skrevet 31. mars 2014 #1 Del Skrevet 31. mars 2014 Er det noen som er medlem av Econa her? Hva ser dere på som hovedfordel av å være medlem? Bruker dere noen av medlemsgodene? Ville dere anbefalt alle å være medlem? Jeg sitter og vurderer fagforeningsmedlemskap og prøver å finne ut om det er verdt det eller ei. Mannen min kvalifiserer forøvrig til medlemskap i både Tekna og Econa og jeg forsøker å finne ut hvilken av foreningene han i så fall bør være medlem av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 31. mars 2014 #2 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg har fått advokatråd fra Econa, og er kjempefornøyd med det. Er også fornøyd med medlemsmagasinet Magma. Om jeg vil anbefale alle å være medlem kommer an på, jeg må muligens bytte forening selv snart. Kommer jo an på jobben, og hva alternativet er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Del Skrevet 31. mars 2014 Anbefaler en Akademiker-forening pga rimelig boliglånsrente (DNB)! Anonymous poster hash: cb985...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Del Skrevet 1. april 2014 Hvilken forening er sterkest på arbeidsplassen til mannen? Og kunne være en del av en bedriftsgorening er en fordel. Selv har jeg gode erfaringer med Tekna, men kjenner ikke Econa da. Og Tekna har gode avtaler med Gjendidige, bla om lånerente.Anonymous poster hash: b2eba...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Del Skrevet 1. april 2014 Hvilken forening er sterkest på arbeidsplassen til mannen? Og kunne være en del av en bedriftsgorening er en fordel. Selv har jeg gode erfaringer med Tekna, men kjenner ikke Econa da. Og Tekna har gode avtaler med Gjendidige, bla om lånerente.Anonymous poster hash: b2eba...fbe Gjensidige slår muligens DNB i alle forsikringsgoder, boliglånatente etc.? Anonymous poster hash: cb985...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dace Skrevet 1. april 2014 #6 Del Skrevet 1. april 2014 Studentmedlem i Econa. Veldig fornøyd med MAGMA-magasinet, og synes også at bank- og forsikringstilbudene fra DNB er helt ok. Vet riktig nok ingenting om Tekna, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag for å kunne si hva som er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffel Skrevet 1. april 2014 #7 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg er medlem i Econa, og er ok fornøyd Magma er veldig lesverdig om man sammenligner med f.eks magasinet til Legeforeningen jeg fikk i årene før jeg byttet studie. Av fordeler i Econa jeg benytter meg av er nok gunstig boliglånsrente i DNB viktigst, og eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde i banken. Får uføreforsikring for kr 900 årlig, pluss avtale om bankkort. Econa har også kurs (excel etc) man kan ha nytte av, i tillegg til rabatterte arrangementer som kino og teater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Del Skrevet 2. april 2014 Jeg egentlig Econa-medlemskapet er litt dyrt, og vurderer å melde meg ut. Har vært medlem i mange år (siden det het Siviløkonomene faktisk), og føler vel at det koster mer enn det smaker. Boliglånet mitt er såpass lite at de 0,2 prosentpoengene man får i rabatt utgjør mindre enn kontigenten. Magma syns jeg er ganske OK, men heller ikke verdt det i forhold til kostnaden. Excel-kursene har jo samme pris som i det frie marked, så det syns jeg heller ikke teller som en stor fordel. Anonymous poster hash: 56677...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Del Skrevet 2. april 2014 Er det noen som er medlem av Econa her? Hva ser dere på som hovedfordel av å være medlem? Bruker dere noen av medlemsgodene? Ville dere anbefalt alle å være medlem? Jeg sitter og vurderer fagforeningsmedlemskap og prøver å finne ut om det er verdt det eller ei. Mannen min kvalifiserer forøvrig til medlemskap i både Tekna og Econa og jeg forsøker å finne ut hvilken av foreningene han i så fall bør være medlem av... nå får du trukket fra opptil 3850 kr på skatten for kontigent. så det er i prinsipp gratis. Anonymous poster hash: 95e4f...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlueBella Skrevet 2. april 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 2. april 2014 Tusen takk for alle svar! Det med boliglånrente er veldig interessant for oss blant annet, så det var jo faktisk et godt incentiv for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 2. april 2014 #11 Del Skrevet 2. april 2014 Jeg egentlig Econa-medlemskapet er litt dyrt, og vurderer å melde meg ut. Har vært medlem i mange år (siden det het Siviløkonomene faktisk), og føler vel at det koster mer enn det smaker. Boliglånet mitt er såpass lite at de 0,2 prosentpoengene man får i rabatt utgjør mindre enn kontigenten. Magma syns jeg er ganske OK, men heller ikke verdt det i forhold til kostnaden. Excel-kursene har jo samme pris som i det frie marked, så det syns jeg heller ikke teller som en stor fordel. Anonymous poster hash: 56677...414 Hvor mye koster vanlig medlemskap? Og hva koster det i alternative foreninger? Jeg er studentmedlem og vurderer om jeg bør bytte forening når jeg begynner i jobb, derfor jeg lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #12 Del Skrevet 3. april 2014 nå får du trukket fra opptil 3850 kr på skatten for kontigent. så det er i prinsipp gratis. Anonymous poster hash: 95e4f...2cb Det går vel bare til fratrekk i beregningsgrunnlaget for inntektsskatt vel? Så prisen er kontigent * 0,72? Anonymous poster hash: 56677...414 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå