Gå til innhold

5åring, trang forhud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med gjevne mellomrom blir tuppen på 5årings penis rød og sår og det gjør vondt for han å tisse. Det går over av seg selv etter et par dager.

Har i grunnen ikke sett så mange barnetisser, så vet derfor ikke hvordan de vanligvis ser ut. Er det vanlig at penishodet aldri er synlig? Eller kan han ha for mye/for trang forhud som fører til hyppig infeksjon?

Anonymous poster hash: c08f8...92c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo lære ham å vaske tissen ...

Anonymous poster hash: d30df...976
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo lære ham å vaske tissen ...

Anonymous poster hash: d30df...976

Både han og jeg vasker selvfølgelig tissen. Er absolutt ikke hygienen som er problemet her

TS

• Liker 2
Skrevet

Trang forhud er ganske vanlig.

Noen vokser seg til, andre må operere.

Uansett virker det som om en tur til legen er det eneste rette å gjøre :)

Skrevet

Men om dere vasker penis så ser du jo om forhuden er lett å dra tilbake? For å vaske penisen på et så stort barn skal jo forhuden dras forsiktig bak og vaskes under. Om den er for trang så får man jo ikke dratt den tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Gå til legen. Litt trang kan avhjelpes med steroidkrem, for trang må opereres. Ikke prøv for hardt å dra forhuden tilbake, det er ikke uvanlig at det er for trangt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Trodde ikke man skulle fra den tilbake på så små barn jeg.

Skrevet

Alle gutter fødes med for trang forhud. Noen barn har trang forhud helt fram til de er 7-8 år gamle.
Og nei, man skal ikke dra forhuden tilbake hvis man merker noe som helst motstand, det kan nemlig skape sår, som igjen skaper arrdannelse, som igjen kan gjøre forhuden mindre tøyelig, slik at den forblir trang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke dra forhuden tilbake med tvang, kun så langt det går uten motstand og vondt. Man fødes ikke med "for trang" forhud, men forhuden sitter fast i glans som en negl gjør på en finger. Det vil kunne føre til sår og arrdannelse om man drar disse fra hverandre for tidlig. Mange får ikke forhuden helt tilbake før de er i tenårene. Men dersom du er helt sikker på at det ikke er hygiene som er problemet (både ved vasking og tørk etter toalettbesøk) så ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: 7fa1a...e68
AnonymBruker
Skrevet

Har du dratt forhuden tilbake for å vaske for han før han kunne gjøre dette selv? Det kan i så fall føre til dette problemet. Har ikke lest kommentarene, så vet ikke om noen andre har nevnt det..

Anonymous poster hash: 91bd8...328
Skrevet

TS

Trodde ikke man skulle fra den tilbake på så små barn jeg.

Om forhuden fortsatt er fast skal du ikke dra den tilbake nei, men de fleste gutter har dratt den tilbake selv når de er 5, og derfor regnet jeg med at du så hvordan den var når du vasket han. For om den var løs måtte du jo dra den tilbake for å vaske. Jeg ville ha sjekket med legen om jeg var deg slik at han kan se om det er grunn til tiltak eller om det ser normalt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sønn hadde blod i pysjen jevnlig en periode rundt da han var ca fire år. Jeg så aldri noe på tissen, ikke var den rød eller lignende, og ikke hadde han vondt, så jeg mistenker at han lå og dro litt i den på natta. Gikk over etter noen måneder.

Anonymous poster hash: 5e8ab...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...