AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Min samboers bror er veldig påtrengende, og han tar det ikke til seg når vi forteller at vi trenger alenetid. Han bor noen hus unna oss, og er en enslig 'ungkar' på 37 år. Han har aldri vært i et forhold og det virker heller ikke som om han ønsker seg kjæreste. Problemet er at han mer eller mindre lever hos oss. Kommer plutselig inn døra rundt middagstider, og har også låst seg selv inn og ventet på oss når vi har vært borte. Han vet hvor vi oppholder ekstranøkkelen i tilfelle brann osv. Min samboer har flere ganger sagt i fra at vi helst ser at han ringer eller sender melding om han ønsker å komme på besøk, men etter to-tre dager er han tilbake i gamle rutiner. Også barna våre reagerer på at onkel kommer hit hver dag, og det blir bare verre og verre. Han har tidligere slitt mye med depresjon, og var for 7 år siden innlagt på sykehus etter et brutalt selvmordforsøk. Svigerbroren min er en veldig snill mann og jeg vil ikke såre han. Er også redd for at han igjen skal falle tilbake i depresjon. Han er veldig ensom, men nå er han så påtrengende at vi har snakket om å flytte. Vi er godt oppe i 40 årene, og ønsker egentlig ikke å flytte bort fra dette nabolaget da vi har to ungdommer i hus som har venner, skole o.l hær. Hvordan kan vi få han til og forstå hvor påtrengende han har blitt, uten å være for brutal? Anonymous poster hash: 07b69...f97
Lou Salome Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Lage helt faste avtaler? For eksempel: Tirsdag og søndag kan han komme til middag, hjertelig velkommen hver uke. Mandag og onsdag passer det ikke, så da får han rett og slett ikke lov (skyld på barna, det er spesielt med lekser/aktiviteter/vennebesøk akkurat de dagene). Fredag og lørdag MÅ han ringe først og høre. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Lage helt faste avtaler? For eksempel: Tirsdag og søndag kan han komme til middag, hjertelig velkommen hver uke. Mandag og onsdag passer det ikke, så da får han rett og slett ikke lov (skyld på barna, det er spesielt med lekser/aktiviteter/vennebesøk akkurat de dagene). Fredag og lørdag MÅ han ringe først og høre. Det var en veldig god ide. Det er jo også sant at ungene trenger tid og hjelp til lekser og skolearbeid, så vi kunne ha prøvd og gjort oss mer tilgjengelig på visse dager. Takk for godt råd.Anonymous poster hash: 07b69...f97 1
LexSuperior Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Lage helt faste avtaler? For eksempel: Tirsdag og søndag kan han komme til middag, hjertelig velkommen hver uke. Mandag og onsdag passer det ikke, så da får han rett og slett ikke lov (skyld på barna, det er spesielt med lekser/aktiviteter/vennebesøk akkurat de dagene). Fredag og lørdag MÅ han ringe først og høre. Denne var smart synes jeg! Hvis det fremdeles er for mye så er det jo uansett en slags myk start som ikke vil sende ham rett ned i kjelleren? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Denne var smart synes jeg! Hvis det fremdeles er for mye så er det jo uansett en slags myk start som ikke vil sende ham rett ned i kjelleren? Ja, det var et veldig godt råd:) Han er jo en oppegående mann, så jeg vil tro han har forståelse for at vi har dager hvor vi rett og slett er for opptatt til å ha besøk. Anonymous poster hash: 07b69...f97
Betasuppe Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Herregud så utrolig plagsomt! Det er creepy at han låser seg inn hos dere!!! Dere får vel gjemme ekstranøkkelen, da, eller skifte ut låsene. Dere får si det rett ut, at det er hyggelig med besøk i blant, men nå er det rett og slett for mye. Be han ringe før han kommer innom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå