AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Hva bruker dere som har kombinert, dehydrert hud av hudpleie? Anonymous poster hash: 4527b...849
Mekkapekka Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har prøvd mye forskjellig, men har til slutt funnet at Decleor er det som gjør susen for meg. Bruker rens (Cleansing Milk) og Hydra Floral Rich Cream. Bruker også en øyekrem fra Obagi, den er kjempegod :-) Min hud er fuktfattig, og sensitiv i kinn og på nesen.
Mekkapekka Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har prøvd mye forskjellig, men har til slutt funnet at Decleor er det som gjør susen for meg. Bruker rens (Cleansing Milk) og Hydra Floral Rich Cream. Bruker også en øyekrem fra Obagi, den er kjempegod :-) Min hud er fuktfattig, og sensitiv i kinn og på nesen. Glemte Hydra Floral fuktighetsmaske og Neroli Essens balm, disse er gull når huden trenger ekstra fukt!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Om du ikke liker så mye lukt, prøv MATIS! Har veldig gode serier for alle typer hud. Anonymous poster hash: a79e3...970
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har prøvd mye forskjellig, men har til slutt funnet at Decleor er det som gjør susen for meg. Bruker rens (Cleansing Milk) og Hydra Floral Rich Cream. Bruker også en øyekrem fra Obagi, den er kjempegod :-) Min hud er fuktfattig, og sensitiv i kinn og på nesen. Jeg har en kombinert hudtype som er noe dehydrert (og som kan lett reagerer på ulike virkestoffer), men Decleor er likevel ikke noe jeg anbefaler. Den ødela huden min da jeg brukte den, fikk kviser og masse nupper. Anonymous poster hash: 9805f...3c7 1
Mekkapekka Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Det beste er nok å gå til hudpleier og få hjelp der :-)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har en kombinert hudtype som er noe dehydrert (og som kan lett reagerer på ulike virkestoffer), men Decleor er likevel ikke noe jeg anbefaler. Den ødela huden min da jeg brukte den, fikk kviser og masse nupper. Anonymous poster hash: 9805f...3c7 Hva bruker du da? TS Anonymous poster hash: 4527b...849
vimsefrøken Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Det kommer vel an på hva slags kombinert hudtype du har, kombinert fet/normal, kombinert tørr/normal, osv. Selv har jeg kombinert fet/normal som er fuktfattig, acne prone og veldig sensitiv. Hudpleierutinen min varierer veldig etter hva jeg føler huden trenger der og da, og tid på året. Her må man nesten prøve seg frem selv for å finne hva som fungerer for en selv. Selv varierer jeg mellom Decleor, Matis, MD Formulations, Priori, Emergin C og Ole Henriksen. Jeg har funnet ut hva som fungerer for meg, og holder meg ikke til en serie, men favoritter fra de forskjellige seriene.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Det har du nok rett i, vimsefrøken. Jeg har som deg kombinert normal/fet hud. Skal selvfølgelig prøve meg frem, men er jo greit å høre hva som fungerer for hver enkelt? Gjerne spesifikke produkter, sånn at man kanskje finner frem til et bra produkt som passer for en selv. Vil egentlig ikke gå til hudpleier, siden de gjerne kjenner til et veldig begrenset utvalg merker... Anonymous poster hash: 4527b...849
vimsefrøken Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Det har du nok rett i, vimsefrøken. Jeg har som deg kombinert normal/fet hud. Skal selvfølgelig prøve meg frem, men er jo greit å høre hva som fungerer for hver enkelt? Gjerne spesifikke produkter, sånn at man kanskje finner frem til et bra produkt som passer for en selv. Vil egentlig ikke gå til hudpleier, siden de gjerne kjenner til et veldig begrenset utvalg merker... Anonymous poster hash: 4527b...849 Hvis du har kombinert normal/fet hud ville jeg kanskje prøvd ut Matis Purete serien. Det er gjerne den jeg går for om sommeren som jo nå nærmer seg. Den er rensende og matter ned huden. Jeg bruker da kremen + serumet. Jeg bytter ikke renseprodukter, de fungerer like fint året rundt. Det viktige her er at du finner en rens som ikke stripper huden din for fukt, men samtidig renser godt nok. Som noen nevner over her er Decleor Hydra Floral Multi Protection Rich cream veldig god, men den er for fet for meg om vår/sommer, og mer til vinterbruk for oss med tendens til fet hud. En annen ting jeg har brukt en del i det siste som jeg er veldig fornøyd med er Emergin C Phytocell serien. Jeg syns ærlig talt rensen + toner er oppskrytt, men serumet og kremen er flott og fungerer kjempefint med huden min. Fuktmaske er kritisk for oss som er fuktfattige. Dessverre har Decleor fullstendig ødelagt min favoritt som var Hydra Floral Fuktmaske. Men jeg syns at Matis Jeunesse Youth Hydrating Mask er ganske god også. Ikke like god som Decleor sin var, men den gjør da jobben. Som skrubb bruker jeg per nå MD formulations face & body skrubb. Absolutt elsker denne, men de skal jo slutte å selge MD i Norge. Har hørt mye positivt om Emergin C og Priori sine skrubber så de skal jeg teste ut når jeg går tom for min. Har du en del urenheter burde du absolutt bruke rensemaske. Personlig liker jeg MD Formulations Clearing Complex Mask, Glam Glow og Emergin C Phytocell Detox Mask. Den mildeste av disse er definitivt Emergin C sin, så denne passer sensitiv hud. Hvis du virkelig vil dyprense huden din er Glam Glow veldig god, men den er også veldig tøff på huden. Oj dette ble ett langt innlegg, men du ville ha noen eksempler
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Oi, tusentusen takk for kjempegod hjelp! Helt fantastisk! =) Fint du sier i fra om den kremen som kanskje blir litt voldsom, synes mange kremer legger seg på huden og ikke trekker inn Anonymous poster hash: 4527b...849
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Hva bruker du da? TS Anonymous poster hash: 4527b...849 Jeg bruker en krem fra Matis (som er det beste merket for huden min), men jeg bruker ikke Reponse Purete, men er veldig fornøyd med Reponse Jeunesse (den lilla-serien). Bruker en rens fra apoteket som jeg er fornøyd med, Toleriane (som er for en sensitivt hudtype, denne gjør huden myk og fukter den - noe jeg syns er viktig da jeg ikke vil tørke ut huden med en rens), også bruker jeg peeling fra MD, den beste jeg har prøvd (OBS, skrubb forsiktig!) Har en veldig enkel rutine når det gjelder hudpleie. For meg er det enkle det beste, bruker jeg for mye produkter på huden, reagerer den. Planlegger også å kjøpe et serum med solfaktor fra Matis som jeg kan ha over fuktighetskremen. Fuktmaske kan anbefales om vinteren om du får en tørr hud, jeg har klart meg uten til nå. Håper dette var til hjelp:) Anonymous poster hash: 9805f...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Glemte å skrive at jeg bruker Reponse Jeunesse normal and combination skin på våren\sommeren, mens på høsten\vinteren bruker jeg Reponse Jeunesse Normal and Dry skin - ettersom huden trenger litt mer fukt på vinterstid. Anonymous poster hash: 9805f...3c7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Det kommer vel an på hva slags kombinert hudtype du har, kombinert fet/normal, kombinert tørr/normal, osv. Selv har jeg kombinert fet/normal som er fuktfattig, acne prone og veldig sensitiv. Hudpleierutinen min varierer veldig etter hva jeg føler huden trenger der og da, og tid på året. Her må man nesten prøve seg frem selv for å finne hva som fungerer for en selv. Selv varierer jeg mellom Decleor, Matis, MD Formulations, Priori, Emergin C og Ole Henriksen. Jeg har funnet ut hva som fungerer for meg, og holder meg ikke til en serie, men favoritter fra de forskjellige seriene. Hvordan har du kommet frem til hudpleierutinen din? Jeg har forsøkt i ett par år nå og har enda ikke funnet en rutine som fungerer for meg. Det må jo gå mye tid og ikke minst penger på å komme frem til en slik rutine du har gjort tenker jeg Føles helt håpløst ut dette! Anonymous poster hash: ab690...17a 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Hvordan har du kommet frem til hudpleierutinen din? Jeg har forsøkt i ett par år nå og har enda ikke funnet en rutine som fungerer for meg. Det må jo gå mye tid og ikke minst penger på å komme frem til en slik rutine du har gjort tenker jeg Føles helt håpløst ut dette! Anonymous poster hash: ab690...17a Det er dessverre slik det er med hudpleie, en gjør som regel en del bomkjøp før en finner noe som passer huden (hvis en finner det i det hele tatt). Helt ærlig mener jeg at flere bruker for mye produkter i huden, produkter som huden egentlig ikke trenger. Jeg har investert i en god ansiktskrem og øyekrem, samt en rens jeg liker. Mer enn det trenger jeg ikke, selv om jeg har en kombinert hudtype. Anonymous poster hash: 9805f...3c7
vimsefrøken Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 Hvordan har du kommet frem til hudpleierutinen din? Jeg har forsøkt i ett par år nå og har enda ikke funnet en rutine som fungerer for meg. Det må jo gå mye tid og ikke minst penger på å komme frem til en slik rutine du har gjort tenker jeg Føles helt håpløst ut dette! Anonymous poster hash: ab690...17a I mange år var jeg en av de "heldige" med så og si perfekt hud. Brukte bare en rens, toner + en dagkrem fra Biotherme, og det fungerte helt fint. Men så begynte jeg plutselig å få store utbrudd og "vanskelig" hud som bare eskalerte seg. Jeg begynte da å kjøpe inn nye hudpleieprodukter, men huden ble ikke så bra som jeg ønsket. Så jeg begynte å lese meg veldig opp på hudpleie for å finne ut hvordan huden min var og hva den trengte. Og ja, det gikk mye tid og mye penger. Jeg prøvde ut MYE forskjellige produkter. Og etter en stund fant jeg ut hva som fungerte fint for min hud. Nå vil jeg si at huden min er tilnærmet perfekt. Det eneste som per nå gir meg utbrudd er hvis jeg tester ut nye sminkeprodukter som ikke fungerer bra med huden min eller tester ut nye hudpleieprodukter som ikke fungerer. Men jeg kan da helt fint gå tilbake til hva jeg vet fungerer. Mange låser seg i ett merke, og får ikke de resultatene de ønsker. Det jeg har funnet ut fungerer best for meg er gode produkter fra gode merker blandet sammen. Og jeg kan ikke bruke de samme produktene sommer og vinter for huden min er så forskjellig i løpet av årstidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå