AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 jeg er for tiden i en vanskelig livssituasjon mtp. jobb. Her hvor jeg bor er det svært få ledige stillinger og alt jeg har fått til nå er en stilling som vikar i en barnehage. Arbeidstimene varierer svært mye fra uke til uke og jeg vet ganske enkelt ikke om jeg kommer til å tjene nok til livets opphold hver måned. Det jeg lurer på er derfor om det er mulig å søke sosialstønad og registrere timer du jobber slik at du kun får utbetalt stønad dersom du går under minstesats for livsopphold? Jeg ser på sosialstønad som siste utvei og vegrer meg, men jeg kan ikke heller leve slik som nå hvor jeg ikke har noen mulighet for å vite om jeg kan dekke neste måneds husleie eller ei. Noen som vet? Anonymous poster hash: 93834...c0c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Du tar med deg en oversikt over utgiftene dine og inntekten og søker hver måned. Hvis NAV vurderer at du har for lite penger kan du få utbetalt sosialstøtte til det mest nødvendige. Anonymous poster hash: 2c648...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Hvis det ikke er arbeid der du bor, så må du flytte til et sted det er mulig å gå jobb. Anonymous poster hash: d14f7...2bd 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Til opplysning så er det ikke bare å flytte for alle. Anonymous poster hash: 28744...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Nav kan kreve det ellers får man ikke hjelp. Har skjedd flere det. Anonymous poster hash: fd491...cfd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 For min del er det ikke aktuelt å flytte "på tvers av landet". JEg har ikke noe problem med å flytte rundt i regionen, men grunnet situasjoner i familien min har jeg rett og slett svært lite lyst til å flytte såpass langt bort. I tillegg vil utgifter ved å flytte muligens være høyere enn utgifter ved å bli boende i den kommunen jeg nå bor i og som jeg planlegger å studere videre i til høsten. Er altså for en kortere periode det her er snakk om. Anonymous poster hash: 93834...c0c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 TS over. Anonymous poster hash: 93834...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Nav kan kreve det ellers får man ikke hjelp. Har skjedd flere det. Anonymous poster hash: fd491...cfd Er du svimmel? NAV krever aldri at man må flytte pga sosialstøtte eller for å få seg en ufaglært jobb. Anonymous poster hash: 00491...455 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Er du svimmel? NAV krever aldri at man må flytte pga sosialstøtte eller for å få seg en ufaglært jobb. Anonymous poster hash: 00491...455 Svimmel???? Det står på Nav sine sider at man må flytte dit det er jobb. Dessuten så må man krysse av for at man er villig til og flytte hvis ikke får man ingen penger Anonymous poster hash: fd491...cfd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå