Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle liste opp hvordan norge skulle vært om jeg hadde vært "sjef".

- Lærere, ingeniører, teknologer skulle tjent mer.

- Industriarbeidere, ufaglærte "postbud, butikkassistent osv..." skulle tjent mindre.

- Alle barn skulle hatt en time fysisk aktivitet på skolen, samt næringsrik lønsj.

- Stans av innvandring fra ikke vestlige land.

- Ved død overtar staten all formue en person har opparbeidet seg.

- Full stans av tobakksalg.

- 100% mums på alt av godterier.

- Ligninsverdi på bolig = markedsverdi. Dette for å dempe presset på boligmarkedet, og gjøre investeringer i bedrifter mer lukrativt.

- Folk som er på dagpenger skulle måtte møte opp 0800 hver eneste dag på ett "arbeidskontor" hvor de kun har tilgang til nav.no finn.no, bøker og aviser. Her må de være frem til 1500. Gjør de ikke dette, misster de rett på dagpenger.

- Få barn ville ikke vært noen menneskerett.

Noen som ville bodd i dette landet?

Hva er dine ekstreme politiske holdninger?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Da er jeg glad du ikke har makt i Norge.

Skrevet

- Industriarbeidere, ufaglærte "postbud, butikkassistent osv..." skulle tjent mindre.

- Alle barn skulle hatt en time fysisk aktivitet på skolen, samt næringsrik lønsj.

- Ligninsverdi på bolig = markedsverdi. Dette for å dempe presset på boligmarkedet, og gjøre investeringer i bedrifter mer lukrativt.

- Folk som er på dagpenger skulle måtte møte opp 0800 hver eneste dag på ett "arbeidskontor" hvor de kun har tilgang til nav.no finn.no, bøker og aviser. Her må de være frem til 1500. Gjør de ikke dette, misster de rett på dagpenger.

Jeg syns det høres fullstendig horribelt ut. Du ønsker å øke inntektsforskjellene kraftig. Det er forsåvidt bra at du ønsker å gi lærere bedre lønn, for det yrket trenger et statusløft, slik at rekrutteringen bedrer se. Og en karrierestige som gjør at et vettugt menneske kan se for seg en fremtid der uten å måtte stagnere i lønnsutvikling nesten omgående.

Men de øvrige gruppene som du vil øke lønna på, tjener for det første ganske godt som det er, og er for en stor del ansatt av det private næringslivet.

Redusert lønn for ufaglærte vil bare øke forskjellene mellom fattige og rike, og det kommer ikke noe godt ut av det.

Å stoppe alt salg av tobakk, ville garantert føre til en oppblomstring av sigarettsmugling og øking av organisert kriminalitet. Ikke en god ide.

Å tvinge arbeidssøkende til å sitte og kope på NAV hele tida, ville for det første føre til at de ikke ville få gjort noe som helst konstruktivt med den tida de allikevel gikk ledige, og dessuten ville det vel føre til at NAV ville måtte bygge ut lokalene sine ganske kraftig for å få plass til over 100.000 arbeidssøkere som bare skal sitte der og klø seg på pungen.

Vi HAR pt ingen egentlig innvandring fra ikke-vestlige land. De som kommer fra den kanten kommer som asylsøkere og under familiegjenforening, så forslaget ditt ville innebære at vi ville måtte bryte en lang rekke traktater og konvensjoner som vi har med bl. a FN.

Jeg fant noen få punkter jeg kunne levd med. Mer lønn til lærere, som sagt. Skolelunsj og fysisk aktivitet. Dyrere søtsaker.

Men resten var ganske ille. Jeg ville ikke likt meg i dette landet, tror jeg.

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg spørre hva fornuftig naverene ellers skulle gjort enn å sitte å lete etter jobb på nettet?

Kunne hatt folk som jobbet på kontoret som var tilgjengelig til å hjelpe dem i søknadsprosessen.

Ok, slutt på familiegjenforening og at asylsøkere skal komme til Norge. Er rike unge menn som kommer, resten har ikke råd til å betale seg ut av krig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er "mums"...?

Nei!

Anonymous poster hash: 2ae38...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Mums på alt av godterier! :spise:

Anonymous poster hash: 74d0e...21a
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare det at du skriver lønsj og mums forteller hva mitt svar til dette er.

Anonymous poster hash: 4089e...082
  • Liker 2
Skrevet

Mener jeg leste ett sted at det var en kommune som gjorde dette?

Jeg ville ikke bodd i landet ditt. Men er enig i det som jeg har uthevet.

Skrevet

Ikke greit å skrive lønsj? Mums :), det var en glipp, beklager den.

Men det har forøverig ingen ting med diskusjonen forøvrig.

Det jeg ønsker med mange av punktene mine er at folk skal ha ett likt utgangspunkt når de starter her i livet. I dag er alt for mange overlatt til elendige foreldre, og får sitt litt ødelagt deretter.

Noen synspunkter på formue blir overtatt av staten?

AnonymBruker
Skrevet

Noen synspunkter på formue blir overtatt av staten?

Men tanke på at du ønsker likt utgangspunkt for alle går jeg ut fra at heller ikke kongefamilien får arve noe som helst når eldste generasjon faller fra?

Anonymous poster hash: 74d0e...21a

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg leste ett sted at det var en kommune som gjorde dette?

Jeg ville ikke bodd i landet ditt. Men er enig i det som jeg har uthevet.

Det var sosialhjelpsmottakere som måtte møte opp kl 11 for å få hjelp til å komme ut i jobb.

Anonymous poster hash: c8bdd...64f

Skrevet

Det var sosialhjelpsmottakere som måtte møte opp kl 11 for å få hjelp til å komme ut i jobb.

Anonymous poster hash: c8bdd...64f

Ok, takk for opplysningen :)

Skrevet

Hvorfor skal de møte opp klokken 11 ?

Jeg har flere kompiser som er NAVere, de er trivelige typer, men når de allerede livnærer seg på resten av samfunnet burde det da være mulig å iallfall kunne møte opp kl. 0800 for å få lete etter jobb.

Skrevet

Jeg hadde lært folk å skrive "lønsj" og "mums" riktig. Eller snakker du om bamsemums?

Hadde i tillegg blitt kvitt alle som ser på folk fra ikke-vestlige land som mindreverdt.

I konklusjon, NEI. Jeg hadde ikke ville bodd i landet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Loven og systemet var skapt av mennesker mer intelligente en meg og deg. La de få fortsette å styre landet, ikke ignorante amatører som oss

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer ikke på deg.

Anonymous poster hash: d0896...1cb
Gjest Silverstream
Skrevet

Enig i noen av punktene dine.

Gjest KeyserSoze
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet på lager og det er hardt arbeid og de i feks lagerarbeid fortjener de kronene de tjener.Man trenger ikke å ha utdannelse for å få jobben men skal noen straffes for at de ikke er skoleflinke? Eller ikke er interessert i videre utdanning i fag som ikke interesserer dem? Enig at noen yrker burde ha bedre lønn men ikke ta ifra andre lønnen!Ikke at det er så voldsomt mye fra før av.

Gjest KeyserSoze
Skrevet

Ved død så skal pengene gå til staten? Uff . Kanskje foreldre som har slitt hele livet og spart penger vil at barna skal få dem når de går bort? At de vil hjelpe barna dine? De har tross alt betalt skatt av pengene. Avgift på arv skulle blitt fjernet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig i det meste du skriver. Men innvandringsstopp har det vell egentlig vært siden 70 tallet, de som kommer nå "vandrer ikke inn" de flykter fra krig og nød, gifter seg med norske statsborger etc... arbeidsinnvandlig fra ikke EØS land er det jo minimalt av...

Anonymous poster hash: be09e...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...