AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #1 Skrevet 31. mars 2014 Jeg er 30 og bor hos mamma en kort periode mens jeg søker jobber og ordner med bolig. Hun legger seg opp i alt jeg foretar meg. Hun kom med to stillingsannonser og har spurt meg hver dag om hvordan det går. Til slutt ble jeg så lei det at jeg ikke sa alt. Jeg er kaldt inn til intervju på rn jobb, men tror hun vil at jeg skal ha den mer enn det jeg vil selv. Hun fikk nesten raserianfall da hun skjønte at jeg ikke hadde meddelt dette. Hun sier hun har krav på informasjon så lenge jeg bor hjemme. Jeg får fort prestasjondangst og sa at det var hovedgrunnen til at jeg ikke sa noe. Jeg vil bare komme meg ut så fort jeg kan. Føler meg helt " voldtatt" ellef blottlakt eller hva en skal si. I tillegg styrer hun tiden min og det sosiale livet mitt. Hun forteller meg at jeg ikke må trenge meg på andre osv. Hun vil meg alt godt, men forstår ikke at jeg må ordne opp selv. Jeg får følelsen av at hun undervurderer meg. Jeg har forventninger til meg selv og vil ikke at hun skal gjøre presset verre.Anonymous poster hash: 9ca9e...f47 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Orker ikke slik klaging fra en som bor hjemme hos mora si i en alder av 30 år. Ærlig talt. Flytt ut. Anonymous poster hash: 630ba...c90 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Trøst deg med at det bare er midlertidig. Anonymous poster hash: 6b56b...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Jeg er 30 og bor hos mamma en kort periode mens jeg søker jobber og ordner med bolig. Hun legger seg opp i alt jeg foretar meg. Hun kom med to stillingsannonser og har spurt meg hver dag om hvordan det går. Til slutt ble jeg så lei det at jeg ikke sa alt. Jeg er kaldt inn til intervju på rn jobb, men tror hun vil at jeg skal ha den mer enn det jeg vil selv. Hun fikk nesten raserianfall da hun skjønte at jeg ikke hadde meddelt dette. Hun sier hun har krav på informasjon så lenge jeg bor hjemme. Jeg får fort prestasjondangst og sa at det var hovedgrunnen til at jeg ikke sa noe. Jeg vil bare komme meg ut så fort jeg kan. Føler meg helt " voldtatt" ellef blottlakt eller hva en skal si. I tillegg styrer hun tiden min og det sosiale livet mitt. Hun forteller meg at jeg ikke må trenge meg på andre osv. Hun vil meg alt godt, men forstår ikke at jeg må ordne opp selv. Jeg får følelsen av at hun undervurderer meg. Jeg har forventninger til meg selv og vil ikke at hun skal gjøre presset verre.Anonymous poster hash: 9ca9e...f47 Nei, hun har ikke krav på noe som helst. Det høres ut som om hun ikke vet hvor grensen for omsorg går i forhold til invadering, og at hun ikke klarer å la deg leve ditt eget liv. Anonymous poster hash: 4e392...514 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Orker ikke slik klaging fra en som bor hjemme hos mora si i en alder av 30 år. Ærlig talt. Flytt ut. Anonymous poster hash: 630ba...c90 Vent til du selv har vært gjennom et samlivsbrudd i en alder av 35 du, og du plutselig må bo 2- 3 uker hos dine foreldre før ny bolig er klar til innflytting. Da skal du få lov til å uttale deg. Anonymous poster hash: 4e392...514 25
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Dersom du bor gratis hjemme, så kan jeg forstå at hun behandler deg som et umyndig barn. Dersom du har råd til deg, så kom slepende med en standard utleiekontrak og lei et rom av henne. Betal husleie og følg standard husregler og påpek at hun er husverten din og får si opp leiekontrakten om hun er misfornøyd med leieforholdet. Og flytt ut, fort som faen. Anonymous poster hash: 8c728...804 1
LexSuperior Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Skjønner at det er tøft, men bit tennene sammen og tenk at det er midlertidig. Alternativt, ta igjen. Det er jo tross alt din egen mor. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Vent til du selv har vært gjennom et samlivsbrudd i en alder av 35 du, og du plutselig må bo 2- 3 uker hos dine foreldre før ny bolig er klar til innflytting. Da skal du få lov til å uttale deg. Anonymous poster hash: 4e392...514 Da hadde jeg selvsagt tatt inn i korttidsleie eller lignende. Flytter ikke hjem i voksen alder. Anonymous poster hash: 630ba...c90 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Dersom din mor før deg (altså: dersom du bor gratis) så har hun all rett til å bli "rasende" dersom du ikke tar ALT av tilgjengelige jobber. Ettersom du skriver at du ikke trives hjemme vil jeg tro du bor der fordi du ikke har annet valg (altså ikke penger), ergo har din mor helt rett i at det er krise og at du må sette av rundt en 200% stilling i innsats på å finne jobb. Nå. Når en ikke har jobb og ikke penger så finner en seg en jobb. Om den så er å skrape hundelort av fortau. Jobb er jobb. Anonymous poster hash: 30fb9...f73 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Et annet relevant spørsmål: Hvor lenge har du bodd der og hvor lenge har du søkt jobb? Er forskjell på 6 dagers jobbsøking og fjerde måned med jobbsøking og snylting. Anonymous poster hash: 8c728...804 7
Babi Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Mødre har slike tendenser til å overta barnas liv når de bor hjemme, uansett hvor gamle barna er. Jeg opplevde dette i en alder av 27 år men flyttet ut når jeg fant meg et sted. Så ja, flytt ut. 2
Betasuppe Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Flytt ut. Du har ingen rett til å bo der, så hun kan stille så teit betingelser hun vil, egentlig. Det er jo hun som eier huset. Om hun er en god mor er en annen sak. Man finner virkelig hvem som er sine venner når tidene er tøffe. 2
Jade Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Jeg kan forstå din mor HVIS du har bodd der en stund gratis (inkl mat, kanskje også?) og ikke viser vilje til å komme deg ut i arbeidslivet igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Jeg søker hele tiden. Har ikke bodd der lenge og ble bedt om å flytte inn for å hjelpe til litt! TS Anonymous poster hash: 9ca9e...f47
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Vent til du selv har vært gjennom et samlivsbrudd i en alder av 35 du, og du plutselig må bo 2- 3 uker hos dine foreldre før ny bolig er klar til innflytting. Da skal du få lov til å uttale deg. Anonymous poster hash: 4e392...514 Vel, men når man steller seg sånn at man må flytte hjem etter samlivsbrudd, så kan man vel ha det så godt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Kort fortalt opplever jeg vel i grunn at jeg blir kontrollert vel mye og at hun ikke har noen rett til å vite sånne ting om meg så lenge jeg er over 18 år. Jeg ble spurt om jeg kunne pusse opp litt i kjellern. Dette er en overgangsfase hvor det skulle være en vinn- vinn situasjon for begge. Jeg føler athun nå gir med den ene hånda og slår med den aandre.Jeg ønsker ikke å bo der lenger. Det har vært hyggelig også, siden vi har hatt selskap i hverandre. Jeg ble veldig sjokkert da hun ble så sint pga. den jobven hun vil at jeg skal få. Jeg har gjort alt i min makt for å ordne opp i livet mitt. Hun må ha kontroll og det misliker jeg. Jeg orker ikke å ha henne oppi alt jeg gjør.Jeg har aldri likt å selge skinnet før bjørnen er skutt, og derfor tenkte jeg å ordne alt for deretter å fortelle henne at jeg har fått jobb. I dag presser hun meg til å fortelle om interjuet. Hun trodde nemlig at jeg ikke hadde gjort noe og at jeg lot sjansene gå fra meg, at jeg er et rotehue osv. Hun ble sur for at jeg ikke informerte henne. Jeg sa at hun tross alt ikke har noe med det. Og da ble hun forbannet og sa at hun hadde krav på å få vite sånbe ting eytersom jeg bor der.Anonymous poster hash: 9ca9e...f47 2
Lakota Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 Faren min fikk skjennepreken av mora si når han kom for sent hjem på kvelden når han bodde hos dem mens han ventet på et annet sted å bo... I en alder av 52 år 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 Vent til du selv har vært gjennom et samlivsbrudd i en alder av 35 du, og du plutselig må bo 2- 3 uker hos dine foreldre før ny bolig er klar til innflytting. Da skal du få lov til å uttale deg. Anonymous poster hash: 4e392...514 2-3 uker er jo ikke lenge. Kan tåle litt masing et par uker, overlevde tross alt tenårene. Anonymous poster hash: f81af...bcb
tussi84 Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Jeg kjenner meg igjen i det du skriver ts. Jeg har også måtte flytte hjem midlertidig pga samlivsbrudd midlertidig en periode. I tillegg til at de blander seg inn i alt jeg gjører de konstant nnegative. De er så negative at kjæresten min til og med knapt prker å være her en helg.. og jeg har det slik hver dag. Jeg ønsker ikke noen kvasse tilbake meldinger på dette da dette var som svar til ts og det ikke gjelder meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå