Gå til innhold

Barnefar mulig psychopath.

Anbefalte innlegg

Gjest Mammalove
Skrevet

Faren til min sønn viser sterke tegn til og være psychopath. Kan man kreve og få det utredet? Skal ringe advokat I dag for vil ha hele foreldre retten selv så vil vite om dette er noe jeg kan gjøre noe med. Er veldig skummelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi ! Kanskje du kan ringe politiet/barnevernet å høre ? De burde jo ha et svar på slikt.

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Faren til min sønn viser sterke tegn til og være psychopath. Kan man kreve og få det utredet? Skal ringe advokat I dag for vil ha hele foreldre retten selv så vil vite om dette er noe jeg kan gjøre noe med. Er veldig skummelt.

Nei, selvfølgelig ikke.

Ring advokat men det skal mye til for å få full foreldrerett. Det er ikke nok å si at du tror han er psykopat. Du må ha bevis for omsorgssvikt.

• Liker 3
Skrevet

Ring advokat men det skal mye til for å få full foreldrerett. Det er ikke nok å si at du tror han er psykopat. Du må ha bevis for omsorgssvikt.

Enig i dette. Ring advokat og legg fram din bekymring, men du bør nok ha noe konkret å vise til.

Personlig hadde jeg nok også droppet å si at jeg trodde han var psykopat- den slags hobbydiagnostisering fremstår ikke som så veldig tillitvekkende, selv om du kan ha gode grunner til å tro at han er det. Hold det konkret og vis til episoder som angår barnet og som bekymrer deg, så bygger du opp en bedre sak.

Lykke til!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som skal utrede ham for å være psykopat (mye enklere å skrive det på norsk, vel?), men episoder som du reagerer på, kan du melde fra om og bruke for å få større andel tid med barna eller for å kreve heltid med barna. Denne avgjørelsen er ikke opp til deg og ta, men dersom du har rett og du har bevis for det du påstår, så kan det lett gå din vei.

Anonymous poster hash: fe621...cc2
Gjest Mammalove
Skrevet

Han er manipulerende og lyst løgner. Aner aldri hvor han egentlig er med min sønn. Han har lyvd om hvorfor han må bytte dager med han. Han drar barna inn I spillene sine. Han mener barna må innrette seg etter hans liv. Snakket med advokat og må rett og slett få mere på han før jeg kan vinne dette. Er livredd for hva som skjer hvis jeg dør. Har hatt flere samtaler ned barnevernet. Og familie kontoret har det I papirene at han er lite samarbeis villig og veldig sinna.

AnonymBruker
Skrevet

Han er manipulerende og lyst løgner. Aner aldri hvor han egentlig er med min sønn. Han har lyvd om hvorfor han må bytte dager med han. Han drar barna inn I spillene sine. Han mener barna må innrette seg etter hans liv. Snakket med advokat og må rett og slett få mere på han før jeg kan vinne dette. Er livredd for hva som skjer hvis jeg dør. Har hatt flere samtaler ned barnevernet. Og familie kontoret har det I papirene at han er lite samarbeis villig og veldig sinna.

Fornuftig at du valgte å få barn med ham da.

Anonymous poster hash: d75bc...81a

• Liker 9
Skrevet

Dersom du har bevis for hvordan kritikkverdig behandling av barnet fra hans side, stiller du mye sterkere. Så er det opp til fagfolk å utrede.

Gjest Mammalove
Skrevet

Han er manipulerende og har en sykt sjarm og er flink til og lyve. Så er ikke lett og vite. Men ja jeg fikk da barn med han før jeg innså hvordan han var.

AnonymBruker
Skrevet

Folk må slutte å slenge rundt seg med diagnoser

Anonymous poster hash: 44ad6...e9a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn i flertall til og med? Det er rart at en lystløgner plutselig slår til med symtomer etter flere år/etter et brudd. Det er ikke du som vil ha en grunn til å ta barna fra ham, da?

At noen opplever at den andre parten lager samværsproblemer dersom de endrer tider/dager osv, er jo ikke ukjent, selv med to sinnsfriske mennesker som forsøker å samarbeide. Mine dager og dine dager og mine helger og dine helger blir ofte et lite eiesykt forhold til, og barna blir behandlet som eiendeler som blir sendt på rundgang, for hvem bryr seg om ungen så lenge alle får sine tilmålte minutter. Om da en part har en hang til å være forsinket, så kan motparten blåse seg opp fordi han/hun saboterer samvær. Det er ikke sikkert det var intensjonen. Kanskje intensjonen var å ikke stresse barnet som nettopp har lært å knytte egne skolisser.

Uansett, du får rapportere inn til familievernkontoret (evt til barnevernet om det er ille) det du vet og ser. Du MÅ ikke ha bevis, men det kan fort hjelpe saken din. Du krever ingen utredning eller medisinsk behandling av et myndig menneske.

Anonymous poster hash: fe621...cc2
  • Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Det som teller for deg (om du ikke bor sammen med han da) er om han er flink med ungen og holder avtaler.

Nesten alle har psykopatiske trekk hvis man bare ser på den listen de ramser opp i tabloidmedia.

Gjest Mammalove
Skrevet

Han har ei datter med ei anna same også. Hun er også bekymret. Jeg vil at min sønn skal ha en far da jeg mistet min far da jeg var mindre. Vil ikke ta fra han barnet. Vil han skal få hjelp og vil ikke han skal ha min sønn på fulltid hvis jeg dør. Han er ikke klar for det og han hadde ikle klart det.

Gjest chisandra
Skrevet (endret)

Han har ei datter med ei anna same også. Hun er også bekymret. Jeg vil at min sønn skal ha en far da jeg mistet min far da jeg var mindre. Vil ikke ta fra han barnet. Vil han skal få hjelp og vil ikke han skal ha min sønn på fulltid hvis jeg dør. Han er ikke klar for det og han hadde ikle klart det.

Jeg skjønner bekymringen din. Hadde samme bekymring da ungen min var liten - at jeg skulle dø og at ungen skulle overlates til faren. Men det skjer sannsynligvis ikke, så lenge det står i papirer rundt omkring. Sørg for å få alt dokumentert i så stor grad som mulig.

Endret av chisandra
Skrevet

Tror ikke du bør nevne at du mener han er psykopat. Nevn heller episoder og hendelser til din advokat/barnevernet, slik de selv kan danne seg et bilde av hvordan han er og oppfører seg i forskjellige sammenhenger.

F.eks. om han under en episode har vært helt normal og blid, og så plutselig skifter væremåte (f.eks. blir sint og skjeller ut deg/ditt barn uten grunn), for så å like fort og uventet bli "normal" og blid igjen.

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Tror ikke du bør nevne at du mener han er psykopat. Nevn heller episoder og hendelser til din advokat/barnevernet, slik de selv kan danne seg et bilde av hvordan han er og oppfører seg i forskjellige sammenhenger.

F.eks. om han under en episode har vært helt normal og blid, og så plutselig skifter væremåte (f.eks. blir sint og skjeller ut deg/ditt barn uten grunn), for så å like fort og uventet bli "normal" og blid igjen.

Lytt til dette, ts. Dette er kjempeviktig!

Skrevet

Har du lest for mange kvinneblader hvor de har quizer som sier om mannen/sjefen din er psykopat? ;)

Dette blir for dumt. Tror uansett barna har det bedre hos faren enn en hevnsyk og dum mor. Fun fact: psykopater er ikke de verste foreldrene man kan ha.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest for mange kvinneblader hvor de har quizer som sier om mannen/sjefen din er psykopat? ;)

Dette blir for dumt. Tror uansett barna har det bedre hos faren enn en hevnsyk og dum mor. Fun fact: psykopater er ikke de verste foreldrene man kan ha.

Godt poeng dette. Min far ble diagnostisert som psykopat/sosiopat når han ved et uhell kom i kontakt med psykiatrien. Han var voldelig og uforutsigbar, men han utførte mye av foreldreoppgaven likevel, for å være en dårlig far utad ødela for de øvrige sosiale spillene han drev med.

Jeg tror ikke det er særlig heldig å kalle sure, grinete, giddesløse og evt. følelseskalde fedre (og mødre) psykopater over en lav lest. Psykopati er noe ganske annet enn å avvike tidligere adferdsmønster, eller å ikke oppfylle de forventningene samfunnet har til deg.

Hvis far ikke skader barna på noe vis, annet enn å være noe avkappet følelsemessig, tror jeg ærlig talt at mor skader barna mer ved å drive med en svertekampanje fordi han lyver til henne.

Anonymous poster hash: 57bc9...a67

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Gjest Mammalove
Skrevet

Dere som svarer på en sånn ufin måte må tenke dere om. Hvis dere mener at barnet som er uforsvarlig og ikke kan prate en gang har det bedre hos en mann som er følelsesmessige hemmet og rusmisbruker så er det noe galt med dere. Barnevernet er på saken og far er nektet samvær frem til det er stabilt nok og bv sier de mener det er greit.

Skrevet

Du har ikke nevnt rusbruk før men det er heller ingen grunn til å frata noen foreldreansvaret (holder samvær fraskilt fra dette). Selv om en blir fratatt omsorgen fra barnevernet/retten så beholder en fortsatt foreldreansvaret. Foreldreansvaret kan en kun miste ved dom (om en frivillig ikke sier det fra seg), og det må være fysisk fare for at barnet blir skadet sammen forelderen, og foreligge alvorlig voldsdom for at en skal komme noe vei med foreldreretten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...