Gå til innhold

Kvifor brukar bruden blomster?

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Dette har eg alltid lurt på.. Kvifor skal brura halde blomsterbukket når ho går mot alters? Når eg tenker meg om så er det jo heilt rart... men det er jo litt flott og då.

Overtru eller berre tradisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at det tidligere var for at man skulle lukte godt, på den tiden de ikke akkurat dusjet hver dag eller hadde super-deodoranter og antiperspiranter, for å si det sånn...

Men det tror jeg gjaldt generelt, ikke bare for bruder.

Ellers aner jeg ikke, det er jo mye annet som pynter opp også på den store dagen. Selv syns jeg at det i tillegg til å være pent også er greit å ha noe i hånden. Ellers hadde jeg sikkert drevet med noe nervøs fikling. Men nå vet jeg ihvertfall hvor jeg skal gjøre av hendene mine: en til brudebuketten og en i pappas trygge arm... :sjenert:

Skrevet

Blomstene representerer livet, altså det levende.

Skrevet

Likte det i Usa at de gir en blomst til mor og en til svigermor...

Skrevet

Når bruden kommer oppover (nedover?) midtgangen mener du? At hun har to blomster som tas ut av brudebuketten og gis til mor og svigermor?

Jeg syns også det er en vakker ting å gjøre. På den måten får man gjort litt stas på dem også.

Har tenkt å gjøre dette selv, gifter meg som tidl nevnt med canadier, så vi forsøker å finne en blanding av begge lands tradisjoner. :)

Skrevet

Jeg tror det må være en utrolig følelsesmessig handling å gjøre og er nå veldig lei meg for at jeg ikke har noen svigerfreldre jeg kan gjøre dette til... Jaja, det blir sikkert kjempefint for dem som har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...