AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hva synes dere om disse møblene? Søk på "årringene møbler" eller "stubbe møbler" Er ikke det det glade vanvidd å betale flere tusen for en malt stubbe?? Anonymous poster hash: 8daca...1d6
absinthia Skrevet 31. mars 2014 #2 Skrevet 31. mars 2014 Stilige møbler, genial forretningsidé , men jeg hadde aldri betalt mer enn noen hundre for noe slikt. Ga meg forresten en god ide til hva jeg kan gjøre med noen trær som trenger å bli felt, da det hadde vært fint med flere ting å sitte på i hagen og barnemøbler.
Maximillian Cohen Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Jeg laget nettopp en del slikt for en barnehage. Jeg saget ut diverse krakker (med og uten ryggstøtte), små bord, noen benker og lignende av et par trær jeg felte for dem. De skulle riktig nok male det selv, men jeg skjønner jo nå at jeg burde tatt meg betalt.
absinthia Skrevet 31. mars 2014 #4 Skrevet 31. mars 2014 Jeg laget nettopp en del slikt for en barnehage. Jeg saget ut diverse krakker (med og uten ryggstøtte), små bord, noen benker og lignende av et par trær jeg felte for dem. De skulle riktig nok male det selv, men jeg skjønner jo nå at jeg burde tatt meg betalt. Du får tilby deg å fjerne trær for folk, mot st du får beholde materialet og lage møbler av det.
Maximillian Cohen Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Det er allerede jobben min! Å felle trær altså, "møbelproduksjonen" var bare siden de spurte så fint.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 Det er allerede jobben min! Å felle trær altså, "møbelproduksjonen" var bare siden de spurte så fint. Er du arborist eller tømmerhogger? Anonymous poster hash: 8daca...1d6
absinthia Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Det er allerede jobben min! Å felle trær altså, "møbelproduksjonen" var bare siden de spurte så fint. Praktisk! Vi har en skog med forvokste grantrær, kanskje jeg burde kjøpe meg bukse og støvler med sagvern og sette i gang. - er litt fornuftig/ pysete/ klønete, så jeg rører ikke motorsaga uten å være i full vernemundur. Burde være grunnlag for inntekt av hobbyvirksomhet.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Går ikke med nåletrær...da får du kvae og harpiks på klærne i årevis etterpå. Løvtrær er tingen. Anonymous poster hash: 8daca...1d6
Maximillian Cohen Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Er du arborist eller tømmerhogger? Anonymous poster hash: 8daca...1d6 Anleggsgartner med European Tree Worker-sertifisering . Arbeider mye med felling av problematiske trær der klatring og seksjonsfelling er nødvendig. I tillegg til en del vanlig trepleie/beskjæring. er litt fornuftig/ pysete/ klønete, så jeg rører ikke motorsaga uten å være i full vernemundur. Stryk klønete og pysete. Jeg flere års erfaring med motorsag og det kunne ikke falle med inn å ikke bruke verneutstyr.
absinthia Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Går ikke med nåletrær...da får du kvae og harpiks på klærne i årevis etterpå. Løvtrær er tingen. Anonymous poster hash: 8daca...1d6 Da får jeg satse på å behandle dem med noe ( eller selge dem som ekstra trygge stoler som man ikke sklir av setet på og lage buksebeskytter )
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Skrevet 31. mars 2014 Anleggsgartner med European Tree Worker-sertifisering . Arbeider mye med felling av problematiske trær der klatring og seksjonsfelling er nødvendig. I tillegg til en del vanlig trepleie/beskjæring. Stryk klønete og pysete. Jeg flere års erfaring med motorsag og det kunne ikke falle med inn å ikke bruke verneutstyr. Hvor i landet holder du til? Anonymous poster hash: 8daca...1d6
absinthia Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 Anleggsgartner med European Tree Worker-sertifisering . Arbeider mye med felling av problematiske trær der klatring og seksjonsfelling er nødvendig. I tillegg til en del vanlig trepleie/beskjæring. Stryk klønete og pysete. Jeg flere års erfaring med motorsag og det kunne ikke falle med inn å ikke bruke verneutstyr. Litt misunnelig på jobben din, det er fint å jobbe ute. Er utdannet gartner, men tok utdanning som " førskolelærer med hovedvekt på natur og friluftsliv" etter at gartneriet mitt gikk med i det samme dragsuget som mange andre små gartnerier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå