bib_84 Skrevet 4. april 2014 Forfatter #21 Del Skrevet 4. april 2014 Gårsdagen gikk veldig bra. Ingen store utskeielser annet enn at jeg droppet mellommåltidet og spiste dobbel middag: først pannekaker, så vegetarsushi på restaurant Snacket på litt pistasjnøtter mellom middag #1 og midag #2 (den typen uten salt og olje fra Den Lille Nøttefabrikken). Dagens matplan: Frokost: Tre rugsprø, med avokado og skinke+majo. En kvart honningmelon. Te Lunsj: Havregrynsgrøt med kiwi, banan og litt kokosolje. Vann. Mellommåltid: Ett kokt egg + frukt. Vann. Middag: Grønnsaksgrateng med fullkornspasta. Vann blandet med juice. Kveldsmat: Grove rundstykker med syltetøy og ost. Te. Jeg har bestemt meg for å unne meg litt kos i helga. Vi får besøk av noen slektninger, så det blir helt sikkert et besøk på pizzarestaurant, også har jeg store planer om å spise litt sjokolade enten lørdag eller søndag. Gleder meg! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 7. april 2014 Forfatter #22 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Da var helga vel overstått Helgekosen ble to kopper kakao med krem og noen biter mørk sjokolade på lørdag, og en Cuba på søndag. Akkurat litt for lite kjenner jeg, men det er jo det som er meningen Dagens matplan: Frokost: Havregrynsgrøt med kokosolje, frukt og valnøtter. Vann. Lunsj: Ett kokt egg + avokado, gulrot og kiwi. Te. Middag: Fiskepinner med potet, gulrot, rosenkål og litt majones. Juice blandet med farris. Kvelds: Tropisk smoothie og tre rugsprø med ost. Vann. Jeg stod opp så sent i dag at jeg dropper mellommåltid, men blir jeg fysen på noe mer tipper jeg det blir kesam med frukt og litt honning pluss en kopp te. Endret 7. april 2014 av bib_84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 9. april 2014 Forfatter #23 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Gårsdagen gikk ikke helt som planlagt. Eller, det vil si at jeg hadde ingen plan. Om det var det som var skyld i utskeielsene er ikke godt å si, men egentlig vil jeg tro det var fordi jeg spiste for lite, det gikk lang tid mellom frokost og middag. I går, tirsdag: Frokost: En stor porsjon All-Bran med soyamelk. Snack: Seks ruter mørk sjokolade. Middag: Vegetarmoussaka med salat og soyayoghurt. Dessert: Frisk frukt og bær med gresk vanilje yoghurt. Snack: En liten skål sørlandschips. Kveldsmat: To knekkebrød med hvitost og et lite glass tropisk smoothie. Så i dag skal jeg passe på å spise nok iallefall. Her er planen: Frokost: Havregrynsrøt med frukt og bær og litt kokosolje. Vann. Lunsj: Ett kokt egg på en skive grovt rugbrød med smør. Smoothie. Mellommåltid: En banan og noen never pistasjenøtter (fastfood fra veska når jeg er i byen) + te (på café). Middag: Vegetarmoussaka (rester fra i går). Vann. Kveldsmat: To knekkebrød med hvitost + en gulrot og en kiwi. Juice blandet med vann. Ha en fin onsdag! Endret 9. april 2014 av bib_84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #24 Del Skrevet 28. desember 2014 Så var det oss igjen da, kjære kostholdsdagbok. Det ble et kortvarig forhold med en brå slutt i april. Hvorfor? Fordi jeg skeia ut deluxe i eksamensperioden. Fordi jeg ville kose meg i sommerferien. Fordi jeg mistet matlysten etter at gutten min ble født i sommer og levde på smoothie i en måned. Fordi matlysten kom tilbake, men det gjorde ikke motivasjonen til å spise sunt. Nå er det desember og sønnen min er fem måneder. Endelig begynner jeg å føle meg litt mer hjemme i mammarollen, og jeg øyner et håp om å få trøstespisingen under kontroll igjen. Å lese igjennom det jeg har skrevet her tidligere er motiverende, jeg skal klare det. Faktisk skal jeg nå gå på kjøkkenet og kaste alt som er igjen av julegodis, for det er det som må til: Jeg kan ikke ha det i hus Jeg starter friskt og prøver meg på en matplan for i morgen: Frokost: Havregrynsgrøt med banan og blåbær. Te Lunsj: Julelunsj hos mamma, skal forsøke å holde meg til de sunne alternativene. Middag: Kokt torsk med potet, gulrot, erter og smør. Vann. Kvelds: Knekkebrød med philadelphia light, strandaskinke og agurk. Te. I bakhånd: Kokt egg og litt rå grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missHeidiM Skrevet 9. januar 2015 #25 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Godt å se det ikke bare var meg som "glemte" alt om kosthold på sommeren og etter fødsel Nå har jeg meldt meg inn i vektklubben, der jeg registrerer maten, og får masse inspirasjon og oppskrifter. Og triller sove-tur med frøkna hver dag. (Noen ganger kort, andre ganger lang tur) Er ikke mange kg som skal vekk, så det viktigste for meg er å spise sunn, energirik mat :D Det å sette seg mål er lurt. Jeg har som mål å komme inn igjen i klærne fra før svangerskapet, innen shoppingturen til NY i slutten av mars! Lykke til! Og husk å kose deg med bittelitt sjokkis på lørdager! Endret 9. januar 2015 av missHeidiM 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 7. april 2015 Forfatter #26 Del Skrevet 7. april 2015 Ops, jeg havnet på matkjøret igjen jeg. Makan altså, hvor vanskelig dette skal være Det som ødelegger for meg er at jeg lider av PMS fra helvete (når det føles ut som om verden går under blir plutselig ikke en sjokolade eller tre så viktig lengre), og at jeg har så lite overskudd (Junior sover til tider veldig dårlig om natta). Overskudd er alfa omega for at jeg skal klare å tenke klart i mine bevisstløse øyeblikk, samt klare å planlegge og gjennomføre en sunn matplan. Jaja, nå er påska over, og vi prøver igjen! Jeg har vært på butikken og handlet inn masse bra mat, OG jeg lot meg ikke friste av gratis sjokolade. Det er jo en start. Mulig jeg må melde meg inn i Vektklubben etterhvert jeg også missHeidiM, det kan kanskje være lurt for å holde på motivasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 9. april 2015 Forfatter #27 Del Skrevet 9. april 2015 Ikke en matplan (det har jeg ikke tid til hver dag), men en liten oversikt over det jeg spiser mest av for tiden: Frokost/lunsj/kvelds - Rugsprø med lettmajones, skinke og agurk - Knekkebrød med makrell i tomat - Yoghurt naturell med havregryn, frukt, bær og valnøtter - Kokt egg Middag - Kokt torsk med poteter og grønnsaker - Tortillas med vegetarkjøtt, salat, grønnsaker - Pizza med grov bunn og masse grønnsaker - Hjemmelagde vegetarsupper med grovt brød til Snacks - Korni rugkjeks - Dent Oi med bringebærsmak - Frukt So far, so good. Jeg skal på restaurant og spise sushi og drikke vin på lørdag, det blir belønningen for en bra uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå