AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hei er en mann på 26 år og begynte i ny jobb i høst, arbeidsplassen er ganske stor og vi har en del sosiale treff. På de sosiale treffene pleier jeg å være med en vennegjeng som jeg ikke har direkte kontakt med på jobb fordi de jobber i en annen avdeling. En av de jeg ble kjent med er en jente på 22. Det som er greia er at hun oppfører seg som om hun skulle vært barneskolelæreren min. Jeg er ikke spesielt utadvendt, men er ikke unormalt sjenert. Det jeg lurer på er om dere jenter kan oppførere dere som barneskolelærere for en som er eldre enn dere uten at dere tror personen er tilbakestående. Anonymous poster hash: 8d481...687
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Edit med barneskolelærer mener jeg hvordan en barneskolelærer passer på en 1.klassing. Anonymous poster hash: 8d481...687
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Kan jo hende hun bare merker at du virker til utilpass og derfor prøver å være høflig og få med deg i samtalen. Det handler ikke om at hun tror du er tilbakestående, men at hun er inkluderende Anonymous poster hash: 90d83...c7b 3
Mrs Smith Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 1
Fråde Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Altså, ikke for å pirke borti noe her men det ligger litt i ordet at sjenerthet henger sammen med tilbakestående. Tror faktisk disse to er løst baserte synonymer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Altså, ikke for å pirke borti noe her men det ligger litt i ordet at sjenerthet henger sammen med tilbakestående. Tror faktisk disse to er løst baserte synonymer. Tror ordet du sikter til er tilbakeholden, ikke tilbakestående. Anonymous poster hash: d629f...70b 13
Fråde Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Tror ordet du sikter til er tilbakeholden, ikke tilbakestående. Anonymous poster hash: d629f...70b Meh, to ord av identisk betydning for meg. 1
Teeny Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Tror ikke hun tror du er tilbakestående Hun oppfatter muligens at du er sjenert og prøver å være forsiktig og ta mer hensyn vil jeg tro. Noen kvinner er bare sånn.
Gjest Beist Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Ikke tilbakestående, men ofte fryktelig kjedelige samtalepartnere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Meh, to ord av identisk betydning for meg. Vet du ikke hva sjenert og tilbakestående betyr? Det er to helt forskjellig ting, og har ikke noe med hverandre å gjøre i det hele tatt. Tilbakestående mennesker har lavere intelligens enn gjennomsnittet. Sjenanse handler bare om at man kanskje ikke er så glad i å snakke i store forsamlinger, man er gjerne ikke den som snakker mest i møte med nye mennesker (når man feks begynner på ny skole, i ny jobb etc). Altså omvendt av utadvendt. Anonymous poster hash: 90d83...c7b 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Meh, to ord av identisk betydning for meg. Ok, så det å tenke seg om før man gjør eller sier ting er for deg synonymt med å ikke være helt utviklet mentalt? Er det å ha downs syndrom eller ikke klare å ta vare på seg selv i samme gata som å lytte mer enn man snakker? Jaja, det er en fin tanke å ha om psykisk utviklingshemmede i hvertfall, at de bare er litt "tlibakeholdne" av seg. Jeg synes det høres ut som at ts er en tilbakeholden person mens hun dama kanskje heller var mer tilbakestående. Anonymous poster hash: d629f...70b 5
ElectricScum Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Meh, to ord av identisk betydning for meg. Heh. Mulig du har en overraskelse eller to i vente. Skulle gjerne vært flue på veggen da. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Ikke tilbakestående, men ofte fryktelig kjedelige samtalepartnere. Personer som er sjenerte kan være like morsomme og hyggelige når du blir kjent med dem! De gir ofte ikke alt av seg selv til fremmede med en gang, men når man blir bedre kjent tør dem å slippe seg mer lø Jeg har venninner som både er sjenerte og utadvendte, og de sjenerte er minst like morsomme å være sammen med, i tillegg til at de er kjempesøte, gode og trofaste venner, slik som de mer utadvendte venninnene mine! Man er jo ofte bare sjenert ovenfor folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 90d83...c7b 5
Gjest Beist Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Personer som er sjenerte kan være like morsomme og hyggelige når du blir kjent med dem! De gir ofte ikke alt av seg selv til fremmede med en gang, men når man blir bedre kjent tør dem å slippe seg mer lø Jeg har venninner som både er sjenerte og utadvendte, og de sjenerte er minst like morsomme å være sammen med, i tillegg til at de er kjempesøte, gode og trofaste venner, slik som de mer utadvendte venninnene mine! Man er jo ofte bare sjenert ovenfor folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 90d83...c7b Kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Hei er en mann på 26 år og begynte i ny jobb i høst, arbeidsplassen er ganske stor og vi har en del sosiale treff. På de sosiale treffene pleier jeg å være med en vennegjeng som jeg ikke har direkte kontakt med på jobb fordi de jobber i en annen avdeling. En av de jeg ble kjent med er en jente på 22. Det som er greia er at hun oppfører seg som om hun skulle vært barneskolelæreren min. Jeg er ikke spesielt utadvendt, men er ikke unormalt sjenert. Det jeg lurer på er om dere jenter kan oppførere dere som barneskolelærere for en som er eldre enn dere uten at dere tror personen er tilbakestående. Anonymous poster hash: 8d481...687 Jeg gjør ikke det selv, men kan forstå hva du mener. Hvis ikke du har gjort en hel haug med rare tabber som kan forklare det, så vil jeg tenke at det er en makt/ hersketeknikk hun bruker ovenfor deg. Anonymous poster hash: 0faba...98c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Tror ordet du sikter til er tilbakeholden, ikke tilbakestående. Anonymous poster hash: d629f...70b Nei, jeg tipper at du misforstår ham helt her, og at han mente at hun oppfører seg som om hun tror han er tilbakestående. Og at hun da kanskje ikke helt har forstått at sjenert ikke betyr tilbakestående... Anonymous poster hash: 0faba...98c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Ikke tilbakestående, men ofte fryktelig kjedelige samtalepartnere. Eller så er det sånn at de synes du er fryktelig kjedelig...Anonymous poster hash: fadd1...ad6 4
Gjest lillelarve Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 Hun prøvde sikkert å være hyggelig og prøve å komme innpå deg. Sikkert ikke noe vondt ment.
Gjest February Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har ikke lest alle svarene, men det er ingenting galt i å være sjenert. Lillebroren min er sjenert og han er iallfall ikke tilbake stående. Han er den typen som er veldig tankefull og sier endel fornuftig og smart, når han først sier noe. Han prater ikke dill dall, bare for å prate og er en veldig god lytter. Han er en av de beste menneskene jeg har i livet mitt. Alle er vi forskjellige og jeg hadde ikke orket ei dame som snakket slik til meg, bare fordi ho ikke er vandt med at det også er mennesker som er mer sjenerte og lyttende. Jeg er veldig inkluderende av meg og jeg snakker ikke slikt til andre for det. Minner meg faktisk veldig om ei jeg kjenner til, ho er en veldig godaktig person, men kan finne på å prate til voksne, som enkelte prater til barn - sier veldig mye stakkars deg osv (når man forteller om seg og sitt). Det er ikke sikkert ho mener det vondt, men det kan oppleves nedverdigende når den samme personen gjør det om og om igjen. Er vanskelig å si dette til vedkommende, ettersom ho ikke tar selvkritikk særlig bra. Ho kan si sin mening, deretter spørre om hva andre måtte mene om det samme og se på det med tunnelsyn. Prøv å si Ifra på en ordentlig måte, at du ikke liker måten ho prater til deg på (toneleiet) og at du bare er litt sjenert, ikke tilbakestående. Er best å bare si ting rett ut og ikke gå rundt grøten. Det er kjempestor forskjell på sjenerte og tilbakestående (sosiale antenner). Man kan IKKE sammenligne disse. Håper ho endrer holdning overfor deg. Ingen liker å bli prata til som et barn.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Takk for svar. Hilsen TS Anonymous poster hash: 8d481...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå