Gå til innhold

Fritt frem for meninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det virkelig det? Helt i toppen står nemlig det, at Kvinneguidens diskusjonsforum er fritt frem for meninger, men jeg tviler litt, i og med hvis noen har en mening som om en sak (er jo mange forskjellige meninger rundt om), så blir det slettet med engang en av moderatorene får snusen på det.

Derfor lurer jeg bare - er det virkelig fritt frem for meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

KG er ett godt forum men nei det er ikke fritt frem for meninger, den tittelen skulle vært tatt vekk for dette er kanskje ett av verdens mest modererte og kontrollerte forum.

Skrevet

Ytringsfrihet er bare en illusjon. Det er jo tolkningene det kommer an på allikevel....og så mange kvinner som skal TOLKE hver eneste tittel eller tema blir det jo innholdssløst til slutt.

Jeg tror det er kvinnenes sterke paranoia for å gjøre forbudte ting som også hindrer den frie meningssflyt....

W

Skrevet

Jeg vet om flere (utenlandske) fora hvor hvert eneste innlegg skal bli lest og godkjent av moderatorene før det i det hele tatt blir postet (slik bildene blir godkjent her på KG). Så egentlig synes jeg vi har det ganske bra her på KG. Jeg har ikke inntrykk av at det blir slettet innlegg sånn uten videre.

Gjest KG er ganske bra
Skrevet

Jeg synes KG lar folk få si det de mener. Bare i ekstreme tilfeller når det går ut over andre kanskje, så sletter de det innlegget det gjelder.

Skrevet
Jeg synes KG lar folk få si det de mener. Bare i ekstreme tilfeller når det går ut over andre kanskje, så sletter de det innlegget det gjelder.

Jeg er enig!

Jeg vet faktisk ikke om noen andre forum hvor det slettes mindre eller hvor det ikke er humørsyke forumseiere som prøver å drite ut de som ikke er enige med dem.

Gjest Seleena
Skrevet

Veit dette er urettferdig sagt, men eg meina at alle burde registrert seg. Slik at vi får eit bilde på kven som meinar det og det...... Men eg veit at dette ikkje lar seg gjere. Eg meinar så lenge folk har ein meining om ein sak eller ein ting så burde vi få den ytringsfridomen. Så lenge det går ut over ein brukar der fleire rottar seg saman meinar eg det er mobbing. Det burde blitt tatt opp over pm.

Skrevet
Ve Så lenge det går ut over ein brukar der fleire rottar seg saman meinar eg det er mobbing. Det burde blitt tatt opp over pm.

Burde mobing tas over PM?

*lurer*

Er det ikke like mye mobbing alikevell da, og det ønsker vi vel ikke noen steder???

:klem:

(fra meg som ikke svarer som moderator her)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Klart man skal ikke mobbe og trakassere uansett. Poenget er vel at man burde ta opp "problemer" på tomannshånd og ikke rotte seg sammen mot en person ;)

Skrevet

DA er jeg også enig :wink:

Skrevet

Ytringsfrihet er bare en illusjon. Det er jo tolkningene det kommer an på allikevel....og så mange kvinner som skal TOLKE hver eneste tittel eller tema blir det jo innholdssløst til slutt.

Jeg tror det er kvinnenes sterke paranoia for å gjøre forbudte ting som også hindrer den frie meningssflyt....

W

.. uff ja det er kun kvinner som er skyldige i alle hindre for fri meningsflyt... (Aung San Suu Kyi er sikkert skyldig i at det ikke er ytringsfrihet i Burma/Myanmar :roll: )

Gjest LoisLane
Skrevet

En av grunnene til at jeg liker meg her er at de mest sjikanøse, ekle innleggene faktisk blir fjernet. Sensuren her inne er i hvert fall ikke noe problem for meg. Hvis dette er et av der verste diskusjonsforaene, må det vel være en haug andre der man kan boltre seg med mer ytterliggående meninger...?

Skrevet
En av grunnene til at jeg liker meg her er at de mest sjikanøse, ekle innleggene faktisk blir fjernet. Sensuren her inne er i hvert fall ikke noe problem for meg. Hvis dette er et av der verste diskusjonsforaene, må det vel være en haug andre der man kan boltre seg med mer ytterliggående meninger...?

Ja det kan nok stemme. Men i lengden blir det litt avsideligges å begrense sin egen livsutfoldelse slik det er å skape seg en virkelighet som harmoniseres med sin egen. Det er da uendelig mye mer interessant å høre synspunktene fra en jøde angående palestinske overgrep enn å diskutere de evige skurekosttrådene deres.

Vel kan mote og trender og vekt og sminke være morsomt, - men over tid må man dessverre bryne huet littgranne mer, ja jeg vet det er en tøff verden der ute, og livsløgnen synes mer forlokkende, men vi har alle et ansvar om å vite hva meninger er der ute....

Kanskje kvinner er mer opptatt av sensur og overfladiskhet enn det vi menn er, vi diskuterer gjerne årsaker til ting, mens dere vil idylle dere i en romantisk virkelighet hvor det ene brudeparet er lykkeligere enn det andre.....

Waco

Skummelt i grunn....

Skrevet

Kvinner flest er helt sikkert interessert i langt flere ting en skurekoster, Waco. Men om det nå var det eneste de var opptatt av så må de for all del få diskutere det på et forum som først og fremst er beregnet på kvinner. Eller?

Så får heller menn delta på de premisser dersom de velger å delta på et kvinneforum. :wink:

Ellers synes jeg ikke vi sletter mye nå om dagen. Dere er så greie at vi slipper.

"Fritt fram for meninger" gjelder fortsatt, men vi har noen kjøreregler på hvordan meningene blir framsatt. Slik må vi ha det, av hensyn til alle. :-)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at ting blir slettet. De må selv få lov til å bestemme hva de vil ha her, og hva de mener ikke er passende.

Men de burde kanksje ta bort den der fritt fram for meninger.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det virkelig det? Helt i toppen står nemlig det, at Kvinneguidens diskusjonsforum er fritt frem for meninger, men jeg tviler litt, i og med hvis noen har en mening som om en sak (er jo mange forskjellige meninger rundt om), så blir det slettet med engang en av moderatorene får snusen på det.

"Fritt frem for meninger" er det nok, men da må meningsytreren faktisk ta inn over seg at det finnes noe slikt som stupide og fordomsfulle meninger, samt at en mening kan ytres på en så imbecil måte at den blir en sjikane. Da blir den slettet, og det er helt på sin plass.

Det er vel som å banne i kirken, men selv om mennesker i seg selv er like mye verdt, er ikke meningene deres nødvendigvis det. Hvis du setter deg ned og mener i hytt og vær om noe, uten først å gjøre det mest grunnleggende tankearbeid rundt emnet, da må du finne deg i å få ditt pass påskrevet.

At idiot-innlegg blir slettet av moderatorne, gjør også at dette forumet ikke tiltrekker seg troll i noen vesentlig grad. Og takk for det.

Gjest lekebøll
Skrevet

Nei, det er ikke fritt frem for meninger her.

Ved å skrive det tar jeg ikke stilling til om det er positivt eller negativt, bare at det ikke er fritt frem for alle meninger her.

Skrevet

Søren og! Jeg registrerte meg nettopp på grunn av den setningen i introen. Ja, ja. Det kan jo være bra likevel, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...