Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helgen skal jeg på en langweekend tur til England. Jeg er for tiden på slankern og lurer fælt på hvordan jeg skal fikse det på den turen. Er det noen her som har forslag til hva jeg kan spise på restaurant til lunsj og middag. Noe lavkarbo kanskje. Søsteren min, som jeg skal reise sammen med, vil alltid på italiensk restaurant. Hva i all verden kan jeg spise der? Mulig jeg er litt lite kreativ, men jeg trenger altså noen tips.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen krise å spise litt karbo en helg? Skal dere til London? Der får du i hvert fall alle slags typer mat. Du kan jo fint spise salater med kjøtt til. Og engelsk frokost er jo innafor ;) Bare droppe toasten.

Anonymous poster hash: 539f6...fc3
  • Liker 1
Skrevet

Skal til Manchester. Frokosten på hotellet er kontinental frokost, noe som etter min erfaring stort sett består av toast og marmelade. Men det kan jeg tross alt fikse med å ta med meg noen Atkins barer eller lignende. Det blir nok litt vanskeligere med de andre måltidene. Har også litt problem med at jeg synes det er litt urenslig i England. Har vært flere steder der. Det er derfor lite fristende med kylling og tildels fisk. Det er sikkert tullete av meg, men sånn er det altså :kokk:

AnonymBruker
Skrevet

De er urenslige i UK :P Ingen tvil om det. Men du finner sikkert noe. Jeg pleier å dra ut på landsbygda i UK innimellom, og der finnes det seriøst ikke noe normal mat. Fish & chips er ikke akkurat sunn kost. Men jeg handler gjerne inn en del fruktsalater fra Tesco før jeg forlater sivilisasjonen. Så har jeg i hvert fall noe ufritert å spise på.

Skrevet

Fritert mars eller Snickers?

Nå vet ikke jeg hvilken lavkarboretning du følger, men jeg ville kanskje latt være å fokusere for mye på mengden karbohydrat og heller fokusere på å ekskludere de typiske karborike varene som: korn/pasta/brød, friterte ting, godteri/snacks og poteter/ris.

Om du spiser ute er det lett å bare bestille kjøtt og be om salat i stedet for chips. Indisk mat uten ris pleier også være ganske greit. Det samme gjelder asiamat uten ris/nudler.

• Liker 2
Skrevet

Takk for tipsene

Skrevet

Jeg har reist mye i England, og min erfaring med maten er at de er flinke til å bruke lokale råvarer. I hvertfall langs kysten. Så er absolutt mye god mat å få tak i i England også! Jeg ber ofte om å få dobbel servering av grønnsaker i stedetfor poteter, ris o.l. ved siden av middagene. Det har aldri vært noe problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til helgen skal jeg på en langweekend tur til England. Jeg er for tiden på slankern og lurer fælt på hvordan jeg skal fikse det på den turen. Er det noen her som har forslag til hva jeg kan spise på restaurant til lunsj og middag. Noe lavkarbo kanskje. Søsteren min, som jeg skal reise sammen med, vil alltid på italiensk restaurant. Hva i all verden kan jeg spise der? Mulig jeg er litt lite kreativ, men jeg trenger altså noen tips.

Italiensk restaurant - carpaccio!

På hotellet - english breakfast uten toast

Ellers er det jo bare å bestille ting uten karbotilbehør, eventuelt plukke vekk brød osv. når du får maten.

Anonymous poster hash: e340b...80d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal til Manchester. Frokosten på hotellet er kontinental frokost, noe som etter min erfaring stort sett består av toast og marmelade. Men det kan jeg tross alt fikse med å ta med meg noen Atkins barer eller lignende. Det blir nok litt vanskeligere med de andre måltidene. Har også litt problem med at jeg synes det er litt urenslig i England. Har vært flere steder der. Det er derfor lite fristende med kylling og tildels fisk. Det er sikkert tullete av meg, men sånn er det altså :kokk:

De er urenslige i UK :P Ingen tvil om det. Men du finner sikkert noe. Jeg pleier å dra ut på landsbygda i UK innimellom, og der finnes det seriøst ikke noe normal mat. Fish & chips er ikke akkurat sunn kost. Men jeg handler gjerne inn en del fruktsalater fra Tesco før jeg forlater sivilisasjonen. Så har jeg i hvert fall noe ufritert å spise på.

Er de det, altså urenslige? På hvilken måte da?

Anonymous poster hash: 6b994...089

AnonymBruker
Skrevet

Er de det, altså urenslige? På hvilken måte da?

Anonymous poster hash: 6b994...089

Alt vaskes i kaldt vann. Også hendene. Om de vasker de i det hele tatt. Såpe brukes det ikke mest av. Men jeg er vant til bondelandet der. De er superhyggelige men hygiene kan de ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Italiensk restaurant - carpaccio!

På hotellet - english breakfast uten toast

Ellers er det jo bare å bestille ting uten karbotilbehør, eventuelt plukke vekk brød osv. når du får maten.

Anonymous poster hash: e340b...80d

Gode tips. Og er det en skikkelig italiensk restaurant, så kan man spørre hva de har av antipasti. Bestill noen sånne, og så har du italiensk tapas egentlig. :)

Anonymous poster hash: 66ad4...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...