AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hei, lurer på om noen her har søkt jobb med overtallighetsattest i staten. Får min attest ganske snart, og er spent på hva som skjer med jobbsøknadene mine framover. Tipper arbeidsgiverne synes det er ganske kjipt når det dukker opp en slik attest i søkerbunken (forståelig nok).Anonymous poster hash: 81468...b89
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Hei, lurer på om noen her har søkt jobb med overtallighetsattest i staten. Får min attest ganske snart, og er spent på hva som skjer med jobbsøknadene mine framover. Tipper arbeidsgiverne synes det er ganske kjipt når det dukker opp en slik attest i søkerbunken (forståelig nok).Anonymous poster hash: 81468...b89 Hvordan har det skjedd? Jeg trodde folk hadde jobb livet ut i staten? Anonymous poster hash: 84064...24b
Kanutte Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Hvordan har det skjedd? Jeg trodde folk hadde jobb livet ut i staten? Anonymous poster hash: 84064...24b Poenget er at man har en ansettelse, men at den konkrete arbeidsplassen ikke har bruk for deg lenger. På en skole kan det for eksempel være at man må ha færre lærere. Man melder da overtallighet. Den overtallige søker da på tilsvarende stillinger ved en annen skole og vil ha fortrinn til den jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Dette er surt for en arbeidsgiver. Vet om steder hvor man har måttet ansette udugelige folk fra et annet sted pga. overtallighet, selv om man hadde dyktige søkere. Får håpe for Ts sin skyld at det ikke er tilfellet her Anonymous poster hash: 8288e...f4e
Kanutte Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Det er ofte en utfordring med overtallige. Vi har stillinger hvor vi sjekker om det er overtallige før vi lyser ut. I tillegg er det viktig å spisse utlysningstekten så godt at man kan unngå den overtallige. Når det er sagt har jeg jobbet med lærer som kom inn med overtallighetsattest som var kjempedyktig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 TS her. Huff, var dette jeg var litt redd for. Får håpe det kommer flere ledige stillinger på en gang på en arbeidsplass, slik at de både kan ansette meg, og de(n) de kjenner fra før og gjerne vil ha i jobben. Så får jeg bare vise dem at jeg også er dyktig i jobben... Vi er jo ikke mindre dyktige, vi som blir overtallige, pga at de omorganiserer og legger ned en avdeling, for eksempel. Er ikke så morsomt å bli ansatt et sted hvor alle egentlig ville hatt inn noen andre i jobben. Anonymous poster hash: 81468...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå