Gå til innhold

Mulig problem med induksjonstopp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter nå med et lite problem. Fikk meg induksjon for en stund siden, men har ikke fått testet den pga. oppussing før forrige uke.

Da lagde jeg retter som hadde sterk varme på, men merket en summing som ble høyere desto mer opp jeg stilte den. (jeg har funnet ut at dette er normalt)

Jeg prøvde nå å idag for første gang å koke noe som skal koke på lav varm, nemlig ris, problemet er at ved for svak varme så oppfører den seg merkelig. Jeg er ikke ekspert, men det høres ikke normalt ut det som foregår.

Summingen er det, men den varer i kanskje to sekunder max, for så å bli borte i ca. 1 sekund, for så å starte å summe igjen, sånn holder den på, inntil jeg kommer opp i en viss grad. Jeg har bare testet 3 soner, på den ene måtte jeg oppi 7 før den sluttet å "summe" for så å ta en pause og så starte igjen uavbrutt.

På den nederst og til høyre (den jeg brukte til stekeplate), ja, der holdt det med å skru den opp til 5, så summet den kontinuerlig, istedenfor med pauser.

Kan godt hende at det skal være sånn, men virker jo nesten som at den skrur seg av og på.

Er det noen her med induksjonstopp som har det på samme måte, eller er det noe galt med min?

Anonymous poster hash: f7a63...219
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig.

Anonymous poster hash: 44f20...46c

Skrevet

Det høres ut som den skrur seg av og på. Hos oss skjer det når jeg har mange plater på samtidig. Hadde du det? Ved lav varme pleier vår i summe jevnt (hvis jeg bare bruker en gryte).

Skrevet

Min skrur seg av og på på den måten. Ser du på boblingen i kasserollen når noe koker så kan du se det bobler i takt med summingen. Jeg har alltid innbilt meg den regulerer varmen ved å øke intervallene mellom "summingene" (altså periodene der det tilføres energi til kokekaret).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...