Gå til innhold

Ei potte er ei potte? Pottetrening....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår er 16 måneder og helsesøster foreslo at vi kunne begynne å sette ham på potte. Er det bare å kjøpe første og beste potte eller finnes det faktisk potter som er bedre enn andre (hadde aldri trodd dette skulle bli en problemstilling :ler:)?

Har dere andre tips til hvordan få til vellykket pottetrening?

Anonymous poster hash: 8d124...1f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte den billigste de hadde på Barnas Hus. Poden nektet å bruke den, men var mer nysgjerrig på doring så vi kjøpte det.

Mitt beste tips er å ikke stresse. Min nekter lenge både potte og doring. Så da var det OK. Da han var tre år og en måned sa han at han var ferdig med bleie så han fikk prøve seg. Har nesten ikke hatt noen uhell siden. Før det skjedde alt på hans premisser. Ser flere bekjente som "presset på" bleieslutt, der sliter de fremdeles med uhell selv om barna sluttet med bleie et år før min.

Anonymous poster hash: 836e5...c7e

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte en helt vanlig billig enkel potte, men så kjøpte vi en "doring" med trapp som man setter oppå toalettet og det er mye mer stas. Men begge deler har fungert på ungene i trening på å bli bleiefri :-)

Skrevet

Jeg hadde både doring og potte, men gutten min vil helst sitte mest mulig på huk når han skal på do, så han bruker fremdeles potte, et år etter at han sluttet med bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...