Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Guilty
Skrevet

Hei. Jeg er usikker på om dette ligger på rett sted så om det ikke gjør det så bare flytt den.

Saken er den at ei venninne tok en tatovering rett før helgen og allerede før plasten ble tatt av(etter anvisning fra studioet) merket hun at det var noe galt og hadde veldig vondt. Det viste seg etter plasten ble fjernet at hun har fått en skikkelig betennelse og går nå på morfin pga.store smerter. Hun har flere tatoveringer fra før og har aldri opplevd dette før. Hun har vært veldig nøye på etterbehandlingen og hun er sykepleierstudent så har generelt ganske god kunnskap når det kommer til sårbehandling.

Har sett tatoveringen og det er ikke vanskelig å se at den er betent og hun er veldig nervøs over at hun kanskje kan ha blitt smittet med noe så hun skal til legen imorgen. Studioet virket bra og har såvidt jeg vet mange kunder. Hun så ikke selv at tatovøren desinfiserte utstyret men regnet med han gjorde det på bakrommet.

Om denne delen går bra så kommer jo hvordan den ser ut også etterhvert. Den må nok fikses veldig på om den i det hele tatt skal bli fin. Hun kan få påfyll på studioet i et halvt år etterpå, men hun ønsker virkelig ikke å gå tilbake dit å gjøre det.

Noen som vet hva hun kan gjøre iht. dette og hva rettighetene hennes er? Kan hun kreve pengene tilbake eller få en slags form for erstatning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mange rettigheter man har når det gjelder tatoveringer, men hun kan jo klage til studioet og håpet at hun får noen form for erstatning fra dem.

• Liker 1
Skrevet

Man skal være veldig veldig nøye når man velger studio. Alle plassene jeg har tatovert meg så har de lagt opp utstyret rett framfor meg. Så jeg har sett selv at det blir gjort på en ordentlig måte, trodde dette var helt vanlig.

Ei venninne av meg var dum nok til å ta tatovering hos en hjemmetatovør. Hun fikk en kjempebetennelse og tatoveringa er helt ødelagt, man ser på en måte i motivet at det har vært byller der.

Hvis jeg var henne så ville jeg ha dratt rett til studioet og snakket med dem, hun burde som et minimum få pengene tilbake. Men hva hun har krav på vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor på kroppen hun har tatt denne tatoveringen? Jeg har på armene, leggene og bena. Og når jeg tok oppå foten så kunne jeg nesten ikke gå på foten og foten var veldig hovnet opp. Da trodde jeg selv at noe var galt, men det var ikke det. Samme greia var det når jeg tok på begge innsidene nederst på armene. Ble slått ut i ca 1 uke og man føler seg helt syk, og ble veldig opphovnet. Hvis det er sånn, så er det helt normalt. Vesker tatoveringa? Er det blitt byller på den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...