Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Jeg tenker at dersom jeg får en kjæreste igjen, så vil jeg ha særbo. Ikke gifte meg og ikke flytte sammen. Men hvordan fungerer et sånt forhold i lengden? Endret 18. april 2014 av Tris 1
Pottah Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Hadde ikke fungert for meg i lengden. Vært sammen med min kjæreste i snart tre og et halvt år, og merker at jeg begynner å blil veldig sugen på å flytte inn med han. Så hadde nok ikke klart det for "alltid"
Fuglen Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har ikke prøvd det selv, men det høres ut som en veldig god ide! Jeg tror mange par kan ha godt av å ha litt tid for seg selv.. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor vil du bo adskilt? Anonymous poster hash: 92197...57c
Sylvari Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har heller ingen ønsker om å ha et nytt samboerforhold, så framtidig partner må være med på særbo. Det funker jo som et vanlig forhold...bare at man ikke bor sammen. :D Hvordan har dine forrige forhold fungert før dere flyttet sammen? 2
Gjest Kaffelattn Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Jeg synes Maria Mena-varianten fungerer bra: man er gift eller samboere - men det er lov å ta seg en måned i et annet land eller i en annen by - eller i en annen bolig i samme by. Da får man litt alenetid og ser livet fra det ståstedet, i tillegg til at man kan savne hverandre.
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Hvorfor vil du bo adskilt? Anonymous poster hash: 92197...57c Dårlige erfaringer med å bo sammen, følte meg utnyttet den siste gangen. + at jeg ønsker mer kjærestetid, og ikke bare bli samboer og thats it liksom. Endret 18. april 2014 av Tris 2
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Jeg har heller ingen ønsker om å ha et nytt samboerforhold, så framtidig partner må være med på særbo. Det funker jo som et vanlig forhold...bare at man ikke bor sammen. :D Hvordan har dine forrige forhold fungert før dere flyttet sammen? Vi flyttet sammen litt for tidlig tenker jeg nå, så jeg føler og tenker mye rundt det selv om det er en stund siden det ble slutt. Endret 18. april 2014 av Tris
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Jeg synes Maria Mena-varianten fungerer bra: man er gift eller samboere - men det er lov å ta seg en måned i et annet land eller i en annen by - eller i en annen bolig i samme by. Da får man litt alenetid og ser livet fra det ståstedet, i tillegg til at man kan savne hverandre. Det hjelper kun de som har masse penger eller råd til å beholde en ekstra ledig bolig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Fungerer som bare det for meg og kjæresten! :-) vi har snart vært kjærester og særboere i 3 år og er fremdeles nyforelsket! Slipper å gå i "hverdagsfella", irritere oss over husarbeid og andre trivialiteter. Og så rekker vi å savne hverandre slik at vi alltid GLEDER oss stort til å være sammen <3 kjærestehelgene våre er magiske <3 skal sies at vi begge har barn fra før og er ferdige med all barneproduksjon :-) sees et par kvelder i uka og har kjærestehelg annenhver helg, og er helt enige om at det er perfekt for oss. Begge nyter å ha litt alenetid, men føler at vi er hverandres store kjærlighet. Anonymous poster hash: 8f43c...2a3 4
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Fungerer som bare det for meg og kjæresten! :-) vi har snart vært kjærester og særboere i 3 år og er fremdeles nyforelsket! Slipper å gå i "hverdagsfella", irritere oss over husarbeid og andre trivialiteter. Og så rekker vi å savne hverandre slik at vi alltid GLEDER oss stort til å være sammen <3 kjærestehelgene våre er magiske <3 skal sies at vi begge har barn fra før og er ferdige med all barneproduksjon :-) sees et par kvelder i uka og har kjærestehelg annenhver helg, og er helt enige om at det er perfekt for oss. Begge nyter å ha litt alenetid, men føler at vi er hverandres store kjærlighet.Anonymous poster hash: 8f43c...2a3 Hvordan ble dere enige om å ha det slik?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Vi slo opp og han flyttet ut litt før jul, sammen igjen nå men tar det rolig. Har det ganske ok nå, utenom at vi sees litt lite da han jobber mye. Felles barn på 1 år.Anonymous poster hash: 4754a...cc0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Hvordan ble dere enige om å ha det slik? Da vi traff hverandre så tenkte jeg som du, følte det ikke "nødvendig" å skulle bo sammen, hadde gjort det før og ønsket å bo for meg selv med barna mine. Dette ga jeg uttrykk for tidlig, og lykken var at han var helt enig :-) og dette er helt sentralt: dersom den ene tenker at man må bo sammen for at det virkelig skal være et SERIØST forhold så vil det ikke funke... Vi er fullstendig og totalt investert og forpliktet i forholdet begge to og har fullstendig grunnleggende gjensidig tillit. For oss blir dette helt klart en optimal situasjon ;-) vi snakker om å flytte sammen når vi blir pensjonister evt når barna har flyttet ut, men det er slett ikke sikker :-D Anonymous poster hash: 8f43c...2a3
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Da vi traff hverandre så tenkte jeg som du, følte det ikke "nødvendig" å skulle bo sammen, hadde gjort det før og ønsket å bo for meg selv med barna mine. Dette ga jeg uttrykk for tidlig, og lykken var at han var helt enig :-) og dette er helt sentralt: dersom den ene tenker at man må bo sammen for at det virkelig skal være et SERIØST forhold så vil det ikke funke... Vi er fullstendig og totalt investert og forpliktet i forholdet begge to og har fullstendig grunnleggende gjensidig tillit. For oss blir dette helt klart en optimal situasjon ;-) vi snakker om å flytte sammen når vi blir pensjonister evt når barna har flyttet ut, men det er slett ikke sikker :-DAnonymous poster hash: 8f43c...2a3 Men hvordan gjør dere det i praksis? Kommer han på besøk, overnatter og omvendt?
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Uøkonomisk:p Jeg greier meg fint alene med min inntekt og har ikke et ønske om å snylte på en kjæreste. Så hvorfor er det uøkonomisk dersom begge er fornøyd med å leve slik? 5
Sylvari Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Uøkonomisk:p Det får så være, men om man trives bedre med særbo, så er jeg mer enn villig til å ofre de kronene. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 "Jeg elsker deg kjære og skulle ønske vi kunne vært sammen for resten av livet, kjære du, men det er bare for uøkonomisk. Beklager." Anonymous poster hash: 1e111...2d0 2
Gjest Tris Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 "Jeg elsker deg kjære og skulle ønske vi kunne vært sammen for resten av livet, kjære du, men det er bare for uøkonomisk. Beklager." Anonymous poster hash: 1e111...2d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå