AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Jeg er gravid, og vi har planer om å kjøpe hus. Har fått innvilget startlån, men enda ikke fått snakket med banken ang. hvor mye huslån vi kan få. Vi har fått alt dette innvilget tidligere, men da ble huset vi skulle kjøpe snappet rett foran ansiktene våres... Da hadde begge annerledes jobber enn vi har nå, og jeg var ikke gravid. Begge tjener litt bedre idag. Noen som vet om det er vanskeligere eller lettere å få huslån med baby på vei? Burde vi evt. ikke nevne noe for banken om at vi har baby på vei før vi har fått innvilget huslån og kjøpt? Her vi bor er både hus og leiligheter dyrt, må nesten bli et oppussingsobjekt om vi skal under 2 mill... Flytting er ikke aktuelt for oss. Noen med erfaringer/kunnskaper som kan hjelpe? Takk Anonymous poster hash: d2b8c...2b9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Jeg hadde ikke sagt noe om baby på vei, for da blir betalingsevnen deres vurdert til en del lavere og gjerne mye lavere enn det som dere klarer lykke til med huskjøp!Anonymous poster hash: c38ef...625 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Vi var akkurat i banken og det ble ikke vurdert negativt for vår del, men jeg vet at det fort kan bli det. Ville ikke sagt noe hvis jeg var deg. Det er seks uker til termin for min del, så det lar seg liksom ikke skjule… Anonymous poster hash: bb702...8b8
Gjest RockOn Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Det med barn kan trekke ned veldig mye. For vår del så ble det over en halv million i enkelte banker. Og da jeg la til at barnet gikk i barnehage så kunne det bli en million i forskjell. Så vi fikk "bare" 2,4 men kunne hatt over 3 millioner hvis vi ikke hadde barn. Men så koster det en del med barn. Særlig når de går i barnehage. Det koster jo 2600 i måneden. Så den forstår jeg faktisk. Hvis jeg hadde lagt til 2600 kr på vårt boliglån så hadde jeg kunne lånt atskillig mer. Vi lånte jo 150 000 ekstra og det utgjorde ikke en tusen lapp. Så vi kunne sikkert lånt 450 000 ekstra messe vi betaler til barnehagen. Det viktigste er jo at dere ser at dere klarer det. Mange i dag låner alt de får, og omtrent bor seg i hjel. Endret 30. mars 2014 av RockOn
snikande_ullteppe Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Vi fikk innvilget et relativt høyt huslån. Jeg er gravid i 16 uke med nr to, noe jeg ikke har informert banken om. Kanskje det ville vært enda høyere hadde vi vært barnløse. Hele søkeprosessen vår har forøvrig foregått over internett. Har faktisk ikke vært fysisk i banken, bare snakket med bankdama på telefon og mail
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Ble bare tatt litt hensyn til i vårt tilfelle. Det viktigste er at dere begge har fast jobb. Anonymous poster hash: 35dec...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå