AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Alle sier at de får energi av trening, og at trening er en buffer for stress. Jeg opplever det ikke slik! Etter en treningsøkt er jeg så stresset at jeg nesten går i spinn. Adrenalinet flommer, hjertet hopper nesten ut av brystet, og jeg må konsentere meg om å slappe av i muskulatur. Jeg liker for så vidt å trene, men så ubehagelige ettervirkninger er ikke akkurat motiverende. Hvordan klare å roe ned kroppen etter trening? Anonymous poster hash: 5c807...710
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Yoga funker bra mot slikt! Er du flink til å bruke pusten når du trener? Man blir gjerne stresset hvis man har en overfladisk pust. Anonymous poster hash: c0b58...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Yoga funker bra mot slikt! Er du flink til å bruke pusten når du trener? Man blir gjerne stresset hvis man har en overfladisk pust. Anonymous poster hash: c0b58...bf4 Jeg er veldig bevisst på pusten når jeg trener, så den skal være grei. Jeg trener Yoga også, men dette problemet dukker opp ved økt puls. Anonymous poster hash: 5c807...710
Gjest Runforit Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Har du cooloff etter en økt? Når jeg jogger så passer jeg alltid på å jogge og gå meg ned igjen til pulsen er på hvil igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Har du cooloff etter en økt? Når jeg jogger så passer jeg alltid på å jogge og gå meg ned igjen til pulsen er på hvil igjen. Ja, jeg går alltid i 10 minutter etter økten, men jeg kunne kanskje gått roligere. Anonymous poster hash: 5c807...710
Gjest Runforit Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Ja, jeg går alltid i 10 minutter etter økten, men jeg kunne kanskje gått roligere. Anonymous poster hash: 5c807...710 Jeg går ned mot 5 km/t på slutten. Har iallefall veldig fin og rolig puls når jeg stoppet. I tillegg bruker jeg. God tid på å tøye og strekke før jeg tar en laaaaang dusj
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Jeg er veldig bevisst på pusten når jeg trener, så den skal være grei. Jeg trener Yoga også, men dette problemet dukker opp ved økt puls. Anonymous poster hash: 5c807...710 Yoga etter kardio er alltid en vinner her. Jeg blir ikke stressa av kardio, men jeg er veldig glad i kombinasjonene kardio/yoga. Føles ekstra bra etterpå. Anonymous poster hash: 45e75...aa6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Kanskje du trener for hardt? Jeg ble stresset på samme måte som deg. For å unngå det måtte jeg passe på at pulsen ikke ble for høy under treningen. Det føltes veldig begrensende. Men etterhvert som jeg bygget meg opp begynte jeg å tåle stadig mer uten å bli stresset. Og nå trenger jeg ikke begrense meg sånn lenger, og jeg tåler hard trening uten å bli stresset. Det er viktig å bygge seg opp gradvis og ikke begynne for hardt. Anonymous poster hash: d86b4...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå