AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Jeg klarer ikke å tenke meg til det. Blir det tidligere lyst og tidligere mørkt? Men hva skal det være godt for? Jeg vil ha lengre kvelder! Anonymous poster hash: 8ee87...640
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Det er jo nettopp det du får, det er lyst en time lengre om kveldenAnonymous poster hash: 00495...20b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Det blir senere mørkt på kvelden, og med det sparer man energi. http://no.wikipedia.org/wiki/Sommertid Anonymous poster hash: 216eb...f35
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Det er jo nettopp det du får, det er lyst en time lengre om kveldenAnonymous poster hash: 00495...20b Det blir senere mørkt på kvelden, og med det sparer man energi. http://no.wikipedia.org/wiki/Sommertid Anonymous poster hash: 216eb...f35 Men hvorfor klarer jeg ikke å tenke det? For nå skrudde vi klokka en time frem sant, og det vil jo si at klokken ni er klokken egentlig åtte. Og klokken 23 når vi skal gå og legge oss er klokken egentlig 22. Så vi mister jo en time? Jeg forstår hva sommertid er, men jeg klarer ikke å se det for meg. Anonymous poster hash: 8ee87...640
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Men hvorfor klarer jeg ikke å tenke det? For nå skrudde vi klokka en time frem sant, og det vil jo si at klokken ni er klokken egentlig åtte. Og klokken 23 når vi skal gå og legge oss er klokken egentlig 22. Så vi mister jo en time? Jeg forstår hva sommertid er, men jeg klarer ikke å se det for meg. Anonymous poster hash: 8ee87...640 Du får prøve da vet du ;-) Anonymous poster hash: 865b1...d3e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Men hvorfor klarer jeg ikke å tenke det? For nå skrudde vi klokka en time frem sant, og det vil jo si at klokken ni er klokken egentlig åtte. Og klokken 23 når vi skal gå og legge oss er klokken egentlig 22. Så vi mister jo en time? Jeg forstår hva sommertid er, men jeg klarer ikke å se det for meg. Anonymous poster hash: 8ee87...640 I går var det mørkt kl 19. I dag har vi stilt klokken frem en time, og det blir mørkt kl 20 (som var kl 19 i går). I går var det lyst kl 7. I dag har vi stilt klokken frem en time, og det blir lyst kl 8 (som var kl 7 i går) Anonymous poster hash: f441b...834
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Men hvorfor klarer jeg ikke å tenke det? For nå skrudde vi klokka en time frem sant, og det vil jo si at klokken ni er klokken egentlig åtte. Og klokken 23 når vi skal gå og legge oss er klokken egentlig 22. Så vi mister jo en time? Jeg forstår hva sommertid er, men jeg klarer ikke å se det for meg. Anonymous poster hash: 8ee87...640 Du kan se det sånn: Du legger deg 23, men klokka er "egentlig" 22. Det vil si at du har dagslyset som tilsvarer det som er klokka 22, mens klokka nå viser 23. Altså er det lysere ute! Vi "mister" en time ja. Hopper over en, på en måte. Anonymous poster hash: 1abf8...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå