AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har blitt ganske overvektig, noe som dessverre går utover samlivet. Jeg liker ikke ha sex, eller vise meg naken. Jeg gjør det likevel, men han merker jo at noe er feil. Ønsker virkelig gå ned i vekt, men med tøffe studier og 50 prosent stilling har jeg ikke energi... Jeg føler meg helt håpløs, stygg og verdiløs. Vet jo at utseende ikke er alt, men vil så gjerne være attraktiv for mannen min. Noen som har vært i samme situasjon og funnet en løsning? Anonymous poster hash: 46222...31d 1
Crobern Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Hei. Det med energi tror jeg kommer om du begynner. Jeg kan være kjempesliten selv, men om jeg trener litt så får jeg mer energi. Men det er meg da, alle er ikke like. Det er synd at du ikke er fornøyd med deg selv. Du nevner ikke noeom mannen din, bortsett fra at han merker at noe er galt. Så da regner jeg med at han ikke kommenterer noe heller. Så er du sikker på at du ikke er attraktiv for mannen din? Kanskje det kun er deg selv du ikke er attraktiv nok for? 3
Gjest meh Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Det er da ganske åpenbart at løsningen er å gå ned i vekt. Trenger ikke å være så utrolig vanskelig så lenge du ikke allerede er vant med å spise langt over hva du forbrenner. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Du vet du får mer energi når du lever sunnere og spiser riktig? Å skylde på studier og jobb blir for dumt. Hvis du virkelig ønsker å gå ned i vekt, så må du bare spise riktig hver dag. God planlegging er det viktigste når man har det travelt i hverdagen. Lag ferdig lunsj og mellommåltider kvelden før, så du bare kan ta det med deg når du stikker ut døra morgenen etter. Lag stor porsjon frokostshake klar og sett i kjøleskapet, så har du lettvinn, sunn og kjapp frokost et par-tre morgener. Planlegg ukesmeny til middager og handle stort en dag i uka. Ikke hopp over noen måltider. Spis tre hovedmåltider og to mellommåltider. Legg gjerne inn litt trim/trening når du har tid. Lykke til! 3
Crobern Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Du vet du får mer energi når du lever sunnere og spiser riktig? Å skylde på studier og jobb blir for dumt. Hvis du virkelig ønsker å gå ned i vekt, så må du bare spise riktig hver dag. God planlegging er det viktigste når man har det travelt i hverdagen. Lag ferdig lunsj og mellommåltider kvelden før, så du bare kan ta det med deg når du stikker ut døra morgenen etter. Lag stor porsjon frokostshake klar og sett i kjøleskapet, så har du lettvinn, sunn og kjapp frokost et par-tre morgener. Planlegg ukesmeny til middager og handle stort en dag i uka. Ikke hopp over noen måltider. Spis tre hovedmåltider og to mellommåltider. Legg gjerne inn litt trim/trening når du har tid. Lykke til! Jeg vil gjerne ha en oppskrift på frokostshake. Håper TS vil ha det også, så kanskje du kan legge ut det her? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg vil gjerne ha en oppskrift på frokostshake. Håper TS vil ha det også, så kanskje du kan legge ut det her? Jeg har ikke noen oppskrift, men jeg pleier å blande litt yoghurt naturell og melk med frosne bær og linfrø, og evt litt søtstoff eller sukrin. Ellers finner man mye når man googler.Anonymous poster hash: 4e615...1ea 1
Gjest New_Girl Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Når det gjelder trening så kan du jo begynne forsiktig. Du trenger ikke melde deg inn på treningssenter og kjøre fullt løp med en gang. Nå er det jo vår og fint å være ute. Hva med at dere går dere en tur på en halvtimes tid hver dag? Og tar litt lengre turer i helgene. Da får du rørt deg litt og det er noe dere kan gjøre sammen. Hvis du liker å svømme, så kan dere dra i svømmehallen sammen også. Kjempetrening. Begynn i det små og så så vil du etter hvert få energi til å trene ordentlig også.
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Jeg vil gjerne ha en oppskrift på frokostshake. Håper TS vil ha det også, så kanskje du kan legge ut det her? Jeg lager denne: 3 dl biola naturell 2 egg 200 g cottage cheese 200 g bær - jeg bruker bringebær, da jeg synes det gir best smak 50 g valnøtter 4 ss 4-kornblanding 1/2 ss sukrin 1 ss kanel Kjøres glatt med stavmixer. Kjapt, sunt og godt, og metter lenge! 1
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Når det gjelder trening så kan du jo begynne forsiktig. Du trenger ikke melde deg inn på treningssenter og kjøre fullt løp med en gang. Nå er det jo vår og fint å være ute. Hva med at dere går dere en tur på en halvtimes tid hver dag? Og tar litt lengre turer i helgene. Da får du rørt deg litt og det er noe dere kan gjøre sammen. Hvis du liker å svømme, så kan dere dra i svømmehallen sammen også. Kjempetrening. Begynn i det små og så så vil du etter hvert få energi til å trene ordentlig også. Trim og trening er superbra og kun positivt, men hvis man skal ned i vekt er kosthold alfa og omega. 2
Gjest New_Girl Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Trim og trening er superbra og kun positivt, men hvis man skal ned i vekt er kosthold alfa og omega. Selvfølgelig. Men du hadde allerede kommet med gode tips på den fronten så jeg tenkte jeg skulle komme med noen råd når det gjaldt trening
Gjest Kaffelattn Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Jeg lager denne: 3 dl biola naturell 2 egg 200 g cottage cheese 200 g bær - jeg bruker bringebær, da jeg synes det gir best smak 50 g valnøtter 4 ss 4-kornblanding 1/2 ss sukrin 1 ss kanel Kjøres glatt med stavmixer. Kjapt, sunt og godt, og metter lenge! Rå egg?!
Crobern Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Tusen takk. Mente ikke å kuppe tråden din TS. Men håper du også ønsket den oppskriften
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Selvfølgelig. Men du hadde allerede kommet med gode tips på den fronten så jeg tenkte jeg skulle komme med noen råd når det gjaldt trening Aha
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Rå egg?! Ja? Når du mikser det, blir det jo omtrent som når man lager eggedosis. Ikke på smak, men konsistens.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Takk for tips Egentlig er ikke kostholdet mitt så altfor ille, har tatt noen grep der. Så går hvertfall ikke noe opp i vekt ;-) Trim må jeg bli flinkere på, men er hjemme mellom 9 og elleve 4 kvelder i uka, og jobber hver helg, så tidsklemma er veldig reell. Har såvidt tid, og vil jo gjerne pleie forholdet litt også den lille tiden som er til overs. Jeg vet jo egentlig hvordan jeg kan gå ned i vekt, har gjort det før, men føler den dårlige selvtilliten må til livs først. For en del år tilbake gikk jeg ned masse, og var veldig tynn. Problemet var at selvtilliten var like dårlig, og livet var helt likt, så jeg begynte å spise igjen. Ble kanskje rett og slett litt skuffet over at livet ikke ble problemfritt bare fordi vekta gikk ned, selvom det høres idiotisk ut... Anonymous poster hash: 46222...31d
Gjest lillelarve Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Alle mennesker er ulike da, men jeg får i alle fall mer energi i hverdagen når jeg spiser sunt og regelmessig, og i tillegg trener. Det er ikke nødvendig med mange harde treningsøkter. En times gåtur hver dag er bra for kroppen. Endret 30. mars 2014 av lillelarve
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Takk for tips Egentlig er ikke kostholdet mitt så altfor ille, har tatt noen grep der. Så går hvertfall ikke noe opp i vekt ;-) Trim må jeg bli flinkere på, men er hjemme mellom 9 og elleve 4 kvelder i uka, og jobber hver helg, så tidsklemma er veldig reell. Har såvidt tid, og vil jo gjerne pleie forholdet litt også den lille tiden som er til overs. Jeg vet jo egentlig hvordan jeg kan gå ned i vekt, har gjort det før, men føler den dårlige selvtilliten må til livs først. For en del år tilbake gikk jeg ned masse, og var veldig tynn. Problemet var at selvtilliten var like dårlig, og livet var helt likt, så jeg begynte å spise igjen. Ble kanskje rett og slett litt skuffet over at livet ikke ble problemfritt bare fordi vekta gikk ned, selvom det høres idiotisk ut...Anonymous poster hash: 46222...31d Problemet er at selvtilliten sitter i hodet, ikke i kiloene. Det er mange som har blitt overrasket av at selvtilliten ikke ha økt i takt med vektnedgangen (meg selv inkludert!) Bevegelse gjør at du føler deg sunnere, og det å føle seg sunn er virkelig noe som hjelper på selvtilliten. Anonymous poster hash: fb1fe...cf5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Problemet er at selvtilliten sitter i hodet, ikke i kiloene. Det er mange som har blitt overrasket av at selvtilliten ikke ha økt i takt med vektnedgangen (meg selv inkludert!) Bevegelse gjør at du føler deg sunnere, og det å føle seg sunn er virkelig noe som hjelper på selvtilliten. Anonymous poster hash: fb1fe...cf5 For meg betyr antall kilo ant mht selvtillit.Anonymous poster hash: 4e615...1ea
Gjest Nightwich Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Hei TS Jeg har vært der du er og skjønner godt hvordan du har det. Du må bruke litt tid på psyken din først. Finne ut hva som egentlig ligger bak den dårlige selvtilliten din. Når du får tatt et oppgjør med fortid og indre demoner blir det lett å endre kosthold og trening. Mange tror at ved å miste vekt så blir man automatisk lykkeligere men det er feil. Nissen er med på lasset likevel. Kanskje legen din kan henvise deg til en psykolog. Når du får bena ned tar du turen til et trenintsstudio og får en ærlig prat (ærlighet er første bud, også ovenfor deg selv !!) Og så får du bare hjelp til å komme igang med trening. Det gir mestring og overskudd Men psyken først !! Dette greier du
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Hei TS Jeg har vært der du er og skjønner godt hvordan du har det. Du må bruke litt tid på psyken din først. Finne ut hva som egentlig ligger bak den dårlige selvtilliten din. Når du får tatt et oppgjør med fortid og indre demoner blir det lett å endre kosthold og trening. Mange tror at ved å miste vekt så blir man automatisk lykkeligere men det er feil. Nissen er med på lasset likevel. Kanskje legen din kan henvise deg til en psykolog. Når du får bena ned tar du turen til et trenintsstudio og får en ærlig prat (ærlighet er første bud, også ovenfor deg selv !!) Og så får du bare hjelp til å komme igang med trening. Det gir mestring og overskudd Men psyken først !! Dette greier du Takk for flott svar! Akkurat det jeg fant ut også, at jeg er nødt til å fokusere på årsaken først. Jeg følte meg faktisk mer ulykkelig når jeg var tynn, fordi jeg virkelig trodde at vekta var hele problemet. Er faktisk mulig at psykolog ikke hadde vært så dumt, men føles som et stort steg å ta. Takk for motiverende ord Anonymous poster hash: 46222...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå