Gå til innhold

Erfaringen DIN på LAVKARBO & KETOLYSE?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Din erfaring?

2. Hvor mye gikk du ned? Start og "stopp" vekt?

3. Vanskelig i hverdagene?

4. Går du av og til på en smell?

Anonymous poster hash: 143e0...efb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Startet i januar 2012 med en vekt på120 kg.

Kom i ketose etter en liten uke, og følte meg sulten, svimmel og jævli i de to-tre første ukene. Hadde hodepine, liten sult, mye sult, svimmel, trist.. Alt var jævlig!

Etter de tre ukene har livet mitt vært MYE bedre!

På de to første ukene gikk jeg ned ca 10 kg!

Til mars/april lå vekta på 90 tallet og 1juli 2012 visste vekta 75. Der er jeg i dag også:)

Anonymous poster hash: 98248...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Kom i ketose etter en liten uke, og følte meg sulten, svimmel og jævli i de to-tre første ukene. Hadde hodepine, liten sult, mye sult, svimmel, trist.. Alt var jævlig!

Til mars/april lå vekta på 90 tallet og 1juli 2012 visste vekta 75. Der er jeg i dag også:)

Edit: ingen smell i de fire første månedene. Spiser fortsatt lavkarbo, men er sjeldent i ketose. Smeller av og til, og da føler jeg meg jævlig i tre dager etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Til mars/april lå vekta på 90 tallet og 1juli 2012 visste vekta 75. Der er jeg i dag også :)

Det er da ikke det de fleste tilhengerne av lavkarbo sier, at du sulter deg. De fleste forteller deg at du holder deg mett mye lengre, men det virker jo som du har sultet deg, noe som høres forferdelig ut.

Anonymous poster hash: c8ff3...573

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke det de fleste tilhengerne av lavkarbo sier, at du sulter deg. De fleste forteller deg at du holder deg mett mye lengre, men det virker jo som du har sultet deg, noe som høres forferdelig ut.

Anonymous poster hash: c8ff3...573

Se at jeg skriver de to-tre første ukene. Dette er noe de fleste opplever da kroppen går fra og forbrenne karbohydrater til fett. Det vil ta kroppen itt tid igjennom denne omdannelsen, og da er det veldig normalt å føle seg sulten. For noen tar dette kun få dager. Etter de to/tre ukene har jeg ALDRI følt meg sulten. Så jeg overhodet ikke sultet meg ned i vekt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: a16d8...f49

Skrevet

1. Din erfaring?
Jeg har aldri vært i streng ketolyse, men har et moderat lavkarbokosthold. Dvs. ingen lyse melprodukter og minimalt med grovt mel, ingen ris, poteter, pasta, minimalt med sukker, lite frukt, rotgrønnsaker og produkter med stivelse. Spiser dog bær, litt eple, lavkarbobrød og unner meg en øl innimellom. Jeg trenger gjennomsnittelig 3 ganger i uka ved siden av. Det tok en stund før jeg merket noe resultat vektmessig, men etter kun et par uker hadde jeg mye mer energi, mindre mageproblemer og ingen hodepine som jeg var plaget med før. Etter cirka 3 måneder begynte målebåndet og vise resultater også.
2. Hvor mye gikk du ned? Start og "stopp" vekt?
Jeg startet på 80 kg, og er nå nede på cirka 62 kg halvannet år senere. Altså nesten 20 kg lettere. Har gått ned cirka 12 cm rundt midjen, 10 cm rundt lårene, og 6 cm rundt biceps.
3. Vanskelig i hverdagene?
Jeg synes det var litt vanskelig i begynnelsen, men når jeg sluttet å overtenke det gikk det greit. Man kan spise og lage veldig mye av den samme maten som før, med få endringer. Min samboer/forlovede spsier det samme som meg, men får kanskje pasta, brød eller noe annet ved siden av. No problem! Lunsjene trodde jeg skulle bli utfordende, men det løser seg lett med en enkel salat eller middagsrester. Ferdig oppskåret skinke og ost med agurk, paprika o.l. er også kjapp og enkel mat.
4. Går du av og til på en smell?
Ja, men jeg vil ikke kalle det en smell. Jeg tar noen ganger et bevisst valg om at jeg vil unne meg en is, ordentlig sjokolade eller et par øl. Forskjellen nå er at jeg klarer å stoppe uten å overspise, siden jeg ikke har den samme "toleransen" for sukker og andre karbohydrater lenger. Jeg synes altså det regulerer seg litt selv. Også synes jeg det er viktig å kunne unne seg ting, så lenge det er et bevisst valg fordi du rett og slett har lyst på det, og ikke resultat av stress, dårlig humør eller andre unnskyldninger. Vær ærlig med deg selv, så slipper du dårlig samvittighet og!
Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde ketolyse dietten i 2 mnd. Første uken gikk jeg ned 2 kg, sikkert vann. Men jeg ble veldig dårlig, og gikk opp nøyaktig 400 g, hver eneste uke. Og jeg var i ketose hele tiden. Var 30 kg overvektig da jeg startet.

Så gikk jeg over til Fedon lignende kosthold, og gikk ned 32 kg på 1 år.

Anonymous poster hash: a2284...4e3
AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: a16d8...f49

AnonymBruker
Skrevet

1. God erfaring
2. Gikk ned 20 kilo. Startet på 82 kilo. Endte på 62 kilo.
3. Opplevde det ikke som vanskelig. Leste boken først og var SVÆRT motivert
4. Gikk på ketolyse i 3 mnd. Så gikk jeg over på lavkarbo. 2 år etter holder jeg fortsatt vekten, men er ikke nazi på lavkarbo og kan tillate meg å skeie ut innimellom

Anonymous poster hash: 541bc...7fd
AnonymBruker
Skrevet

#10 her igjen: Jeg opplevde også hodepine de første dagene, men det tror jeg kom av sukkeravhengigheten min og at jeg brått sluttet med sukker.

Anonymous poster hash: 541bc...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...