Gå til innhold

trist, men har et dårlig forhold til storebror

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en storebror som alltid har irettesatt meg fra jeg var liten. Jeg husker at han var glad i meg da vi var små, på den måten at han lagde mat til meg, kjøpte godis til meg og lagde ting til meg. Da vi ble eldre merket jeg at han himlet med øynene når jeg snakket, sjefer over meg hvis vi er sammen hele familien osv. Alt jeg gjør sim heg selv er stolt av, kan han gjøre bedre. Han uttrykker aldri at han synes jeg er flink, men heller det motsatte. Jeg gratulerer han med alt mulig rart, vil han ikke vondt og var egentlig alltid glad hvis vi skulle møtes. Nå orker jeg han til tider ikke pga. at jeg ikke vet hvor jeg har han. Jeg sier aldri noe om livet mitt til han, fordi han kun dømmer og irettesetter meg. Jeg misliker væremåten hans og synes at han setter seg selv så høyt. Kjenner folk som er oppvokst i de verste hjem med halvsøsken og stesøsken, som har et bedre forhold enn broren min og meg. Jeg har en sterk følelse av at han ikke vil mwg godt, at han vil at jeg skal mislykkes og at jeg helst kan stikke til h...Jeg har aldri gjort han noe vondt! Han baksnakker meg mye. Da jeg begynte å legge merke til dette, ble jeg veldig skuffet. Synd at det skal være sånn. Jeg bebreider ikke bare han, men tror at noe av grunnen til at jeg var så sjenert og hadde så lav selvtillit i grunnskolen var fordi at han hakket på meg for alt jeg gjorde.

Anonymous poster hash: 5630e...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er ikke garantert et godt forhold selv om man er søsken. Kanskje skal du bare gi slipp på han?

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
Gjest February
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke hatt noe med han å gjøre og grunnen til at jeg sier det, er fordi jeg faktisk har hele 3 eldre søsken som er slik. To storebrødre og eldste storesøster. De hakket på meg/mobbet meg da jeg var liten og det var noe de fortsatte med som voksne.

Det sies at blod er tykkere enn vann? Vel, det stemmer ikke alltid.

Jeg har heldigvis en eldre søster til og to småsøsken jeg elsker av hele mitt hjerte, men slike mennesker som broren din er ikke bra for deg og ditt selvbilde. Du sier det jo selv, at du ble plaget som liten og dette var ikke på en måte som søsken vanligvis gjør med hverandre.

Veldig trist at du har en sånn bror og jeg forstår så godt at du skulle ønske du kunne holde på en god kontakt med han, men jeg vet og du vet iallfall at det ikke er sunt for deg. Det er ikke bra med mennesker som ønsker deg vondt.

Bra du har klart å minimere kontakten med han. Tenk på deg selv framover.

Klem.

Endret av February

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...