AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Vel, jeg ønsker meg svært mye barn, men nå er det en gang slik at mannen min har veldig markerte trekk som til eksempel store utstående ører og stor grov nese. Jeg har ikke akkurat fine klassiske trekk jeg heller og kjenner at jeg bekymrer meg veeeldig for at et eventuelt barn skal arve disse trekkene og bli mobbet. Ja, jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å droppe hele tanken på egne barn. Også tenker jeg at det kasnkje er ekstra stor sjangse for at markerte trekk går i arv? Er det vanlig? Hva tenker dere andre om hele problemstillingen min? Er det noen som har samme tanker eller erfaringer fra noe lignende, hvordan ble barna? Anonymous poster hash: 25607...ffb
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Vel, jeg ønsker meg svært mye barn, men nå er det en gang slik at mannen min har veldig markerte trekk som til eksempel store utstående ører og stor grov nese. Jeg har ikke akkurat fine klassiske trekk jeg heller og kjenner at jeg bekymrer meg veeeldig for at et eventuelt barn skal arve disse trekkene og bli mobbet. Ja, jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å droppe hele tanken på egne barn. Også tenker jeg at det kasnkje er ekstra stor sjangse for at markerte trekk går i arv? Er det vanlig? Hva tenker dere andre om hele problemstillingen min? Er det noen som har samme tanker eller erfaringer fra noe lignende, hvordan ble barna? Anonymous poster hash: 25607...ffb Sånt vet man aldri på forhånd. Jeg kjenner en familie hvor foreldrene er på den mindre pene skalaen, de har fire barn som alle er nyyydelige. Både som barn, og nå når de er voksne også. Så kjenner jeg og familier med pene par, hvor barna ikke har arvet skjønnheten.. Hvis dere har evnen til å gi barna kjærlighet og lære dem at selvtillit kommer innenfra, så kjør påAnonymous poster hash: af6f6...b6d 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Sånt vet man aldri på forhånd. Jeg kjenner en familie hvor foreldrene er på den mindre pene skalaen, de har fire barn som alle er nyyydelige. Både som barn, og nå når de er voksne også. Så kjenner jeg og familier med pene par, hvor barna ikke har arvet skjønnheten.. Hvis dere har evnen til å gi barna kjærlighet og lære dem at selvtillit kommer innenfra, så kjør på Anonymous poster hash: af6f6...b6d Enig i dette. Mine foreldre er lave og har underbitt og kroknese. Alle barna har blitt høye, slanke med fine, feminine trekk. De har èn sønn, og han er høy og ha brede skuldre, fine kjevelinje osv, noe jeg ikke kan se noe sted i familien ellers. Det kan skje. Uansett er det ikke det viktigste. Jeg tror det viktigste er at dere ikke fokuserer på utseende for mye overfor barnet. Type "hvis noen sier du er stygg må du IKKE tro på dem" er det verste du kan si til et barn, tror jeg. Barn har gjerne ikke vurdert muligheten for at de utseendemessig ikke er bra nok, før foreldrene foreslår nettopp det fordi de er bekymret. Synes i allefall dette ikke er noen grunn til å avstå fra barn hvis dere ønsker å ha barn sammen. Anonymous poster hash: 1739c...f09
skyflakes Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Skjønnhet kommer an på øyet som ser, og selv om det er en klisje så kommer skjønnhet innenfra. Syns det er en merkelig problemstilling, og virkelig ikke noe du burde henge deg opp i. 3 1
Cata Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 I så måte synes tilfeldigheter å slå mer ut enn arv. Har sett tilfeller der "pene foreldre" får helt gjennomsnittlige barn, mens foreldre med et noe mer uheldig utseende får vakre barn. Samt, selvsagt, at pene foreldre får ditto pent avkom, mens ikke fullt så billedskjønne foreldre får barn som heller ikke blir heldige med utseendet. Kort sagt, alle kombinasjoner er fullt mulig. 2 1
Madelene B Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Alle barn er vakre, så det er ingenting å tenke på. Dessuten, så syns jeg at i de fleste tilfeller, så blir barna en vakrere utgave av foreldrene!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Ville heller vært bekymret for at de skulle arve din skjøre og overfladiske psyke, men No offense Anonymous poster hash: 93d2b...21b 10
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor ønsker du deg barn, TS? Er det for å ha noe vakkert å vise fram, eller finnes det andre, mer tungtveiende grunner? Jeg tenker at hvis man er så opptatt av utseendet til sine ufødte barn, bør man kanskje vente med å få noen til man har blitt litt mer moden i tankegangen. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor ønsker du deg barn, TS? Er det for å ha noe vakkert å vise fram, eller finnes det andre, mer tungtveiende grunner? Jeg tenker at hvis man er så opptatt av utseendet til sine ufødte barn, bør man kanskje vente med å få noen til man har blitt litt mer moden i tankegangen. Du har kanskje aldri blitt mobbet du? Anonymous poster hash: 25607...ffb 5 2
Gjest Riskjeks Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor ønsker du deg barn, TS? Er det for å ha noe vakkert å vise fram, eller finnes det andre, mer tungtveiende grunner? Jeg tenker at hvis man er så opptatt av utseendet til sine ufødte barn, bør man kanskje vente med å få noen til man har blitt litt mer moden i tankegangen. Enig. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Du har kanskje aldri blitt mobbet du? Anonymous poster hash: 25607...ffb Hva har det med saken å gjøre? Barn kan mobbe andre barn for absolutt hva som helst, så med din logikk burde ingen få barn. 1
Gjest New_Girl Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Du har kanskje aldri blitt mobbet du? Anonymous poster hash: 25607...ffb Jeg ble mobbet på barneskolen fordi jeg var så tynn. Mamma og pappa er begge tynne, så de burde vel egentlig ikke fått barn i det hele tatt da? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Beoncey Knowles har en datter som ligner mest på faren:)Anonymous poster hash: 16b02...77f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Beoncey Knowles har en datter som ligner mest på faren:)Anonymous poster hash: 16b02...77f Hva menes med dette? Anonymous poster hash: 70c8d...3ff
skyflakes Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Hva menes med dette? Anonymous poster hash: 70c8d...3ff Vil tro at AB hinter til at Jay kanskje ikke er den kjekkeste mannen i gata. Kommer nok til å gå fint med både TS fremtidige barn og Beyonces barn, sålenge foreldrene lærer dem viktigheten av god selvtillit, og om å sette pris på seg selv 2
Majott Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 Eksen min har stor nese og store ører (ikke utstående). Stor munn og tykke lepper hadde han også. Jeg fikk to barn med han. Begge hadde små ører og liten nese. Den ene arvet hans store lepper, men det er bare pent på henne. Ingen av barna har noen særlige særtrekk sånn sett, og begge vokste opp til å bli pene. Du har funnet en mann og blitt glad i han. Du kommer til å bli glad i barna dere får også, selv om mannen har sine særtrekk, og om de evt skulle arve dem.
Nuttery Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kjenner mange tilfeller hvor barna egentlig blir helt motsatt av foreldrene. Ei jeg gikk i klasse med på barneskolen hadde verdens mest "perfekte" foreldre utseendemessig, og de har arvet trekkene deres alle tre barna, bare at de har blitt ekstra grove alle sammen.. Eller f.eks mine foreldre, som begge har veldig markerte, "stygge" trekk (mor har markant spiss "heksenese" mens fars nese er ganske stor), noe jeg ikke har arvet igjen. Min mors mor igjen har ikke denne nesa og har mer "rolige" trekk. Tror ikke det har så mye å si.
oeas Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Jeg ville vært mer bekymret for at ungene arvet holdningene dine, enn trekkene til barnefaren. 6
Gjest *kokos* Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Som andre her sier, en kan bli mobba for hva som helst. Jeg og mannen min har begge trekk som ikke er så flatterende, og med en god porsjon uflaks kunne barna våre ha blitt riktig stygge. Tilfeldighetene rår, og jeg synes iallefall at våre tre barn er veldig pene. :-) Selvtillit er alt!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Skjønner litt tankegangen. Mannen min har store utstående ører og jeg tenkte litt på om ungene kom til å arve dette. Men nei, begge ungene har små ører tett inntil hodet. Anonymous poster hash: a65b1...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå