Gå til innhold

Jeg liker å forholde meg som en "venn" med en før det blir mer seriøst...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på nettdater. Jeg har en fast date nå. Men jeg irriterer meg veldig over hvor rask han er. Altså han begynte å kysse meg på 3 date. Jeg føler meg derfor meg låst enn jeg vil være. Ønsker helst å begynne som venner for så å bli kjæreste. Men kyssing er ikke vennskap Da blir det for seriøst for meg. Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: b7488...427
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dater du om du bare er ute etter vennskap?

Anonymous poster hash: f7c58...287
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er lettere å bli kjent når man ikke skal kysse med en gang man treffes for å si det sånn. Jeg trenger tid før jeg bestemmer meg. Men er overrasket hvor raske enkelte er. Mener at vennskap kan gi godt forhold. Altså at det må begynne som vennskap.

Anonymous poster hash: f1e38...f70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er lettere å bli kjent når man ikke skal kysse med en gang man treffes for å si det sånn. Jeg trenger tid før jeg bestemmer meg. Men er overrasket hvor raske enkelte er. Mener at vennskap kan gi godt forhold. Altså at det må begynne som vennskap.

Er du klar på dette før du sier ja til date?

Fro slik er det jo egentlig ikke når man dater. Man dater for å finne en partner, ikke en god venn. Jeg synes kanskje du skal si ifra til mannfolka om din holdning før du går på date med dem. Jeg hadde ikke giddet å ta deg med på date om målet for daten var vennskap.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gått på nettdater. Jeg har en fast date nå. Men jeg irriterer meg veldig over hvor rask han er. Altså han begynte å kysse meg på 3 date. Jeg føler meg derfor meg låst enn jeg vil være. Ønsker helst å begynne som venner for så å bli kjæreste. Men kyssing er ikke vennskap Da blir det for seriøst for meg. Hva tenker dere om det?

Dating handler jo som regel om å bli kjent med en potensiell kjæreste, ikke en venn. Det finnes jo alternativ til dating også, av og til blir folk kjæreste med noen man har hatt som venn en stund, en fra omgangskretsen, men det er en helt annen type setting, og hvis du først har truffet noen via nettdating blir det litt spesielt å insistere på at man skal «glemme» at man er ute etter en kjæreste og late som at dette bare handler om omgang med en potensiell venn.

Hvis du derimot er sammen med en venn i sosialt lag og følelser utvikler seg kommer dette naturlig, da trenger du ikke late som at dere hadde andre grunner til å treffe hverandre, for da var det jo et faktum at dette bare var omgang mellom venner. Men treffer du noen gjennom nettdating ligger det i kortene at dette er en potensiell kjæreste eller i det minste en flørt. Det aseksuelle vennskap er sjelden målet for to som treffer hverandre via nettdating.

For gutten er det for øvrig slik at dine ønsker om å begynne med vennskap kan oppfattes lite lovende, for mange jenter vil miste den seksuelle interessen for en gutt som er for tilbakeholden. Det er en del gutter som er litt for «snille og ordentlige» i møte med det annet kjønn, antagelig fordi det er slik de er oppdratt og de aldri har tatt et oppgjør med denne oppdragelsen, gutter som oppfører seg som venner overfor jentene og som ikke sender ut tilstrekkelig med signaler om at de oppfatter jenta som seksuelt attraktiv. Gutter som hos mange jenter lett havner i den berømmelige vennefellen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å date også. Synes det blir så vanskelig og unaturlig når man møter noen hvor man vet at her skal vi bare finne ut om vi kan bli kjærester.
Foretrekker også helt klart å bli kjent med noen på "vanlig" måte først...
Meeen det er jo sikkert derfor jeg aldri har fått meg en kjæreste også.. :P

Vanskelig dette her.

Anonymous poster hash: eb6e2...e1c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er som deg, jeg må bli godt kjent med noen før jeg i det hele tatt ville vurdert de som kjærestemateriale. Så jeg har aldri i mitt liv vært på en date, mine forhold har på en måte bare skjedd av seg selv. Og det er slik jeg foretrekker det. Føler at dating er litt kunstig, at man prøver å framprovosere et forhold.

Når du går på date må du nesten forvente at de er på jakt etter noen, og de er på jakt etter noen -nå. De har som regel ikke interesse i å ta det sakte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kan dette være en grunn til at gutter ikke "prøver" seg? Fordi jeg så (ubevisst) forsøker å bli kjent på vanlig måte (selv om jeg har en interesse for dem)?
For meg er det så mye tryggere, men hvis det gjør at guttene automatisk avskriver en som noe mer fordi man oppfører seg vennskapelig så skjønner jeg jo at det er en dårlig strategi.
Tenkte liksom at hvis man blir kjent på vanlig måte først og klarer å vise hvem man er at gutta kan falle etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Skriv det paa nettprofilen din.

For meg er det greit aa faa etablert seksuell kjemi ganske raskt - man vet tross alt om man er tiltrukket av hverandre og jeg tar det mest som et tegn paa mangel paa selvtillit dersom en mann ikke gjor noe fremstot overhodet eller vil "starte som venner".

Men folk er forskjellige. Bare informer om det paa profilen og ta det derfra.

Gjest Steamboat
Skrevet

Da er kanskje bedre å bli kjent med folk gjennom venner, foreninger, osv enn gjennom nettdating?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo ikke om å "være ute etter vennskap". Men det handler vel om at man ønsker å møte folk (menn) bli kjent med dem for SÅ å finne ut om det er noe mer der...og da kan man jo sakte men sikkert begynne å flørte osv.

Jeg er som TS, hvis noen begynner å flørte med meg, prøve seg etc før vi omtrent kjenner hverandre..da løper jeg motsatt vei fort som fy.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil også anbefale deg å skrive det i profilteksten. "Ser i første omgang etter vennskap" eller noe i den duren. Jeg gjorde det og fikk fortsatt mange brev.

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skriver også under på det TS skriver her. Faren er bare det at det kan ende med bare vennskap.. Men må være åpne om at man vil ha et kjæresteforhold, men bli kjent aller først. Det å bli kjent med selve personen og forelske seg i personen er jo det beste med det å være i forholdet tilslutt :)

Ikke det å oppdage at man faktisk har forelsket seg i en fasade, en maske, en illusjon..

Samt at å kaste seg hodestups ut i ting heller ikke har noen tendens til å gå så bra..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor er det nesten ingen som forstår at noen vil bli ordentlig kjent med personen før man blir intime?

For tro det eller ei, en kjæreste er også en bestevenn.

Endret av Blod
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du klar på dette før du sier ja til date?

Fro slik er det jo egentlig ikke når man dater. Man dater for å finne en partner, ikke en god venn. Jeg synes kanskje du skal si ifra til mannfolka om din holdning før du går på date med dem. Jeg hadde ikke giddet å ta deg med på date om målet for daten var vennskap.

Trådstarter: Målet er ikke vennskap. Men målet er å bli kjent for å finne ut. Men mannfolkene er for raske. De vil kysse med en gang, de vil leie med en gang, de vil alt med en gang. Mens jeg trenger tid. Det er ikke mål om vennskap. Det er mål om forhold,men jeg trenger å forholde meg mer som en venn til vi finner ut. Istedet for å opptre som par med en gang, hvis dere forstår?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det nesten ingen som forstår at noen vil bli ordentlig kjent med personen før man blir intime?

For tro det eller ei, en kjæreste er også en bestevenn.

Trådstarter: Nettopp! Det er det jeg mener! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...