Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør du og kjæresten det i forhold til familieselskaper og hverandres familier? Kjæresten har en relativt sammensveiset familie som møtes ganske ofte for bursdagsfeiringer, familiemiddager osv. Jeg synes både det er kjedelig og irriterende å måtte være med, så jeg pleier å la være. Det er helt ok når broren hans eller foreldrene hans har bursdag/arrangerer middag, men jeg synes ikke jeg trenger å være med til tanter/fettere/kusiner av kjæresten min. Han har et annet syn på det, og vi krangler litt om dette. Hva er normalt? Er han eller jeg urimelige? (Vi er rundt 30 begge to.)

Anonymous poster hash: 1b82b...eb8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er vi som regel med på bursdager/selskaper hos foreldrene våre, om det passer selvsagt.

Men fordi jeg har veldig stor familie, og han har en familie som arrangerer selskaper hele j*vla tiden har vi en avtale om at vi alltid velger selv om vi skal være med. Store ting er vi selvsagt med på begge to, men jeg skjønner jo det jo sinnsykt godt om han ikke har lyst å være med i 14 års dagen til en av mine hundre kusiner. Han skjønner det like godt at jeg ikke har lyst til å være med i enda en konfirmasjon midt i eksamensperioden..

Dra han med på mange lignende selskap i din familie, og la han sitte der å kjede seg han også. Da lærer han ;)

Gjest Ciegus
Skrevet

Syns ikke det er urimelig av deg å ikke bli med til tanter, onkler etc, med mindre de feirer stor dag (50 årsdag etc). Det er da ingen selvfølge at du skal ta til deg hans familietradisjoner uten videre.

Skrevet

Er vel ikke så gøy for ham å komme alene dersom også du var invitert. "Åja, hvorfor kunne ikke hun bli med?" Da må han jo alltid komme med en unnskyldning.

).

Vi er samboere da, vet ikke om dere er det, men da blir vi alltid invitert sammen. Hans familie har ofte selskaper, og da blir jeg også invitert. Derfor har jeg nå blitt godt kjent med hele familien hans. Min familie derimot har sjelden selskaper, og isåfall er det gjerne sånn vi blir invitert dagen før og da er det ikke alltid det passer og de spesifiserer ikke hvem de inviterer (de spør f.eks ikke meg og samboer direkte, men sier ifra til foreldrene mine). Da synes jeg ikke det er like kjekt å ta med seg samboer, og siden selskapene er så sjelden også så har han nesten ikke møtt familien min.

• Liker 1
Skrevet

Vi blir (ble) alltid med, så sant det faktisk ikke passer.

Skrevet

Vi blir (ble) alltid med, så sant det faktisk ikke passer.

Samme her. Drar også på en del middager her og der med familien så sant det passer. Vi synes begge det er koselig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glad vi har såpass respekt og tillit til hverandre som voksne mennesker at vi velger slikt 100% selv.

Forstår ikke logikken i det å skulle bli sur fordi en ikke har kontroll på hva kjæresten velger å delta i å ikke.

Anonymous poster hash: 39bf7...c35

Skrevet

Glad vi har såpass respekt og tillit til hverandre som voksne mennesker at vi velger slikt 100% selv.

Forstår ikke logikken i det å skulle bli sur fordi en ikke har kontroll på hva kjæresten velger å delta i å ikke.

Det handler vel ikke nødvendigvis om det, men også om å vise like mye respekt og vilje til å vise interesse for sin kjæres familie også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel ikke nødvendigvis om det, men også om å vise like mye respekt og vilje til å vise interesse for sin kjæres familie også?

Uenig.

Skrevet

Uenig.

Enda godt at vi kan være det da.

AnonymBruker
Skrevet

Enda godt at vi kan være det da.

Jepp :)

Gjest Lars1009
Skrevet

Den viktigste regelen er at den som er med til svigers ikke kjører. Slik har i hvert fall vi det, og det fungerer bra. Heldigvis har jeg en svigerfamilie som alltid er på tilbudssiden hva gjelder alkohol.

Og å bli med til fetter/kusine-markeringer til stadighet ville jeg garantert fått aksept for at jeg avstod fra, med mindre det er litt større tilstelninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...