AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Litt rar overskrift kanskje men jeg skal forklare. Jeg skulle på dagvakt i går og min venninne hadde sagt ja til å passe ungen min mens jeg var på jobb. Jeg spurte henne for en uke siden og spurte henne igjen på fredag bare for å få det endelig bekreftet og samtidig minnet henne på det. Jada, hun skulle selvfølgelig passe ungen. Lørdag morgen og hun dukket ikke opp. Jeg prøvde å ringe men ingen svar og til slutt tok jeg ungen med meg dit hun bor og ringte på. Da var jeg allerede sen til jobben så jeg ringte og sa at jeg ble litt forsinket for barevakten hadde forsovet seg. Vel, venninnen min åpnet og sa hun skulle kjøre kjæresten til flyplassen, og kunne derfor ikke passe ungen for det var ikke plass i bilen. Jeg spurte hvorfor hun ikke hadde sagt det dagen før eller enda tidligere men det kunne hun ikke svare på. Hun var tydelig utilpass og typen hennes så ut som et spørsmålstegn. Han visste nok ikke om vår avtale. Så, jeg kjørte til jobben og måtte si det som det var at jeg ikke kunne komme på jobb pga manglende barnepass. Anvarlig sykepleier ble dritsur og sa at sånne ting måtte jeg ordne i god tid i forveien og det nyttet ikke at jeg faktisk hadde gjort det. Ja, hun mente det var min egen feil. Jeg er bare vikar og trenger all jobb jeg kan få og i morges fikk jeg melding fra denne sykepleieren at jeg ikke lenger er hovedprioritet når de trenger vikarer. Jeg er så lei meg og også pinlig berørt. Det virker særdeles uprofft å ikke kunne jobbe pga manglende barnepass. Hva som skjer videre med min venninne og meg aner jeg ikke. Har ikke hørt et ord fra henne men jeg håper inderlig at hun skammer seg og har dårlig samvittighet! Jeg skal på oppsatt vakt på mandag og jeg må innrømme at jeg gruer meg. Det føles som at det er min skyld at de jobbet med en mindre i staben pga meg. Takk for at du leste. Anonymous poster hash: 842e6...085
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor går ikke barnet ditt i barnehagen? Anonymous poster hash: 91182...d7d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor går ikke barnet ditt i barnehagen? Anonymous poster hash: 91182...d7d Fordi det var lørdag i går. Anonymous poster hash: 842e6...085 50
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Den "venninna" er ikke mye å samle på. Anonymous poster hash: 68853...97e 15
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Haha, ja det stemmer. Vel, du må nok kanskje sørge for å ha mer stabile barnevakter i fremtiden. Kanskje betale noen for å gjøre jobben i steden for å belage deg på venninnetjenester? Har ikke noen gode råd utover det. Anonymous poster hash: 91182...d7d 2
Betasuppe Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Hvor er mannen din? Familie? Kanskje du burde droppe helgevakter inntil du har en seriøs og skriftlig avtale om.barnepass. Kjip situasjon! 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Haha, ja det stemmer. Vel, du må nok kanskje sørge for å ha mer stabile barnevakter i fremtiden. Kanskje betale noen for å gjøre jobben i steden for å belage deg på venninnetjenester? Har ikke noen gode råd utover det. Anonymous poster hash: 91182...d7d Vi har en slags ordning med å passe hverandres barn hvis en av oss ikke har noen planer. Dette er første gangen jeg benyttet denne ordningen mens jeg har passet hennes barn flere ganger. Anonymous poster hash: 842e6...085
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Vi har en slags ordning med å passe hverandres barn hvis en av oss ikke har noen planer. Dette er første gangen jeg benyttet denne ordningen mens jeg har passet hennes barn flere ganger. Anonymous poster hash: 842e6...085 Da slutter du å passe venninne din sine barn og skaffer deg en betalt barnevakt. Anonymous poster hash: 91182...d7d 16
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Hvor er mannen din? Familie? Kanskje du burde droppe helgevakter inntil du har en seriøs og skriftlig avtale om.barnepass. Kjip situasjon! Ingen mann og familien bor for langt unna. Det er derfor vi hadde denne ordningen som beskrevet i forrige innlegg. Anonymous poster hash: 842e6...085
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Skjønner godt at hun på jobben ble sur på deg.. Men det er venninna som er problemet her. Anonymous poster hash: b819f...429 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Da slutter du å passe venninne din sine barn og skaffer deg en betalt barnevakt. Anonymous poster hash: 91182...d7d Ja, jeg bør vel det. Samtidig er jeg mer avhengig av hennes hjelp enn hun er av min. Jeg har passet hennes barn når hun har vært på byen og jeg trenger henne når jeg skal på jobb. Anonymous poster hash: 842e6...085
plix Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Føler med deg For ei dårlig venninne også, virkelig en dårlig prioritering som ble tatt der... Det er noe drit nå, men hvis det ikke skjer igjen og du finner en løsning, så vil du over tid få tilbake tilliten. Synes sykepleieren kunne vist litt mer forståelse, men det er ikke noe å gjøre med uansett. Bare stå på videre, så ordner det seg over tid 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Ja, jeg bør vel det. Samtidig er jeg mer avhengig av hennes hjelp enn hun er av min. Jeg har passet hennes barn når hun har vært på byen og jeg trenger henne når jeg skal på jobb. Anonymous poster hash: 842e6...085 Jeg vil si at det er uansvarlig å ha slike avtaler når man skal på jobb. Skal du noe slikt er det viktig å være sikker på at situasjoner som den du opplevde ikke kan oppstå. Om du trekker deg fra å sitte barnevakt når hun skal på byen er ikke det noen krise, det er noe helt annet at hun trekker seg når du skal på jobb. Anonymous poster hash: 91182...d7d 1
Betasuppe Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Og hun kunne bare bestilt taxi til mannen så du ikke ble skadelidende... Det er sykt dårlig gjort Endret 30. mars 2014 av Betasuppe 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Jeg vil si at det er uansvarlig å ha slike avtaler når man skal på jobb. Skal du noe slikt er det viktig å være sikker på at situasjoner som den du opplevde ikke kan oppstå. Om du trekker deg fra å sitte barnevakt når hun skal på byen er ikke det noen krise, det er noe helt annet at hun trekker seg når du skal på jobb. Anonymous poster hash: 91182...d7d Uansvarlig? Det kan ikke jeg skjønne.. Jeg hadde ordnet barnepass allerede for en uke siden og fikk aldri beskjed om at hun plutselig hadde andre planer. Det falt meg ikke inn engang at hun skulle bryte avtalen vår. Anonymous poster hash: 842e6...085 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 Og hun kunne bare bestilt taxi til mannen så du ikke ble skadelidende... Det er sykt dårlig gjort Eller at han lånte bilen hennes til flyplassen så hadde jeg kjørt henne senere så hun kunne hente bilen. Anonymous poster hash: 842e6...085 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Uansvarlig? Det kan ikke jeg skjønne.. Jeg hadde ordnet barnepass allerede for en uke siden og fikk aldri beskjed om at hun plutselig hadde andre planer. Det falt meg ikke inn engang at hun skulle bryte avtalen vår. Anonymous poster hash: 842e6...085 Jo, det er uansvarlig i mine øyne. Når man skal noe viktig må man være sikker på at den man har en avtale med ikke bare kan trekke seg. Nå har du i hvert fall lært til en annen gang. Anonymous poster hash: 91182...d7d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Jo, det er uansvarlig i mine øyne. Når man skal noe viktig må man være sikker på at den man har en avtale med ikke bare kan trekke seg. Nå har du i hvert fall lært til en annen gang. Anonymous poster hash: 91182...d7d Kan du forklare meg konkret hvordan jeg kan forsikre meg om det til en annen gang jeg trenger barnepass? Anonymous poster hash: 842e6...085 20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Kan du forklare meg konkret hvordan jeg kan forsikre meg om det til en annen gang jeg trenger barnepass? Anonymous poster hash: 842e6...085 Ha en betalt barnevakt og ikke bare en løs avtale med en venninne? Jeg hadde i hvert fall vært utrolig stresset om jeg belaget meg på slikt hvis jeg skulle på jobb. Plutselig er venninnen din syk eller trekker seg av andre årsaker og så står du der, slik du gjorde i går. Anonymous poster hash: 91182...d7d 1
plix Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Jo, det er uansvarlig i mine øyne. Når man skal noe viktig må man være sikker på at den man har en avtale med ikke bare kan trekke seg. Nå har du i hvert fall lært til en annen gang.Anonymous poster hash: 91182...d7d Jeg skjønner ikke hva TS skulle ha lært, annet enn at venninnen var en dårlig en? Jeg går ikke rundt og tenker at venninner ikke er til å stole på. TS dobbeltsjekket jo med denne venninnen, så alt i alt var det venninnen som sviktet- ikke TS. 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå