Gå til innhold

To jenter i klassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kun er to jenter i klassen, og resten er gutter, er det svært negativt for de to jentene? Jeg vokste opp med 5 jenter i klassen, og syntes det var greit å være en gjeng, ha noen "å ta av". Med kun to stk, blir det kanskje litt... Kjedelig? De blir på en måte tvunget til å være venner? Er noen gutter, vil jentene bli guttejenter da kanskje?

Jeg hadde jo endel guttevenner og, og jeg var ei guttejente, men synes bare det virker så rart med kun to jenter, kun én jentevenn.

Anonymous poster hash: 8445d...26c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg gikk på barneskolen, fra 1. til 6. klasse, var vi bare 2 jenter i klassen og resten var gutter.

Synes selv det var ganske så greit, og vi tenkte vel egentlig ikke noe særlig på det.

Vi to jentene ble jo selvfølgelig bestevenner, og hang mye sammen på fritiden. Samtidig så fant vi på mye sprell med guttene også. Vi var ikke store klassen, så når vi hadde mulighet, møttes vi alle sammen på fritiden også, og hadde det gøy.

Så etter min erfaring, så ser jeg ikke problemet. Tror ikke barn på den alderen tenker så mye på det, så lenge alle går overens. (Ihvertfall gjorde ikke jeg det).

Gi det en sjanse, så skal du se det mest sannsynlig går bra! :)

Gjest Belle âme
Skrevet

I klassa til søskenbarnet mitt var det 3 gutter og 14 jenter trur eg han sa, det gikk fint :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i klasse der jeg bar ENESTE jente.... tja, hadde det ikke vært for at det var en liten skole og man ofte ble blandet med klassene over/under hadde det nok vært verre. Må innrømme at det egentlig ikke var stas å være på vei inn i puberten og være eneste jente i klassen. Følte meg ofte utenfor og ble jo heller ikke bestevenn med jenter på de andre trinnene heller, for de var mer sammen med sine klassevenniner.

Anonymous poster hash: acf3e...a92
AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å flytte før den tid altså, av andre grunner. Men kjenner jeg bare er litt skeptisk til det :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gutter er det da?

Synes det er stor forskjell på å være to jenter og fem gutter, og å være to jenter og tjue gutter.

Anonymous poster hash: 3d7e4...aee
Skrevet

Jeg vokste opp med to jenter i hele klassen og ingen gutter(ja, klassen var av to elever), vi ble veldig gode venner på skolen, men etterhvert har vi kjempelite kontakt.

på vgs begynte jeg i en klasse med 13 gutter og 2 jenter, jeg og hun andre jenta ble ikke spesielt gode venner og vi var med hver vår guttegjeng. Det samme skjedde arbeidslivet. jeg ble kjent med guttene og jenta og jeg er ikke mer enn kollegaer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gutter er det da?Synes det er stor forskjell på å være to jenter og fem gutter, og å være to jenter og tjue gutter. Anonymous poster hash: 3d7e4...aee

Jeg vet ikke, 2-3 stk kanskje,

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med to jenter i hele klassen og ingen gutter(ja, klassen var av to elever), vi ble veldig gode venner på skolen, men etterhvert har vi kjempelite kontakt.

på vgs begynte jeg i en klasse med 13 gutter og 2 jenter, jeg og hun andre jenta ble ikke spesielt gode venner og vi var med hver vår guttegjeng. Det samme skjedde arbeidslivet. jeg ble kjent med guttene og jenta og jeg er ikke mer enn kollegaer.

Det jeg tenker på er, tenk om det ikke er helt match? Da er det ingen andre jenter å velge mellom... Jeg husker at det var jo gøy å leke med guttene, men det er jo noe helt annet å leke med jentene. Barbiedukker og ponnier liksom. Med guttene var det mer røft.

Skrevet

Det jeg tenker på er, tenk om det ikke er helt match? Da er det ingen andre jenter å velge mellom... Jeg husker at det var jo gøy å leke med guttene, men det er jo noe helt annet å leke med jentene. Barbiedukker og ponnier liksom. Med guttene var det mer røft.

Barn tilpasser seg lett og så vl jeg tro dere har slektninger med jenter, evt at barnet skal ha andre fritidsinteresser.

Jeg og hun andre var helt forskjellig og to motstykker av hverandre med ngen felles interesser, så vi måtte bare gå overens. Vi hadde ikke andre gutter å bli venner med heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Barn tilpasser seg lett og så vl jeg tro dere har slektninger med jenter, evt at barnet skal ha andre fritidsinteresser.

Jeg og hun andre var helt forskjellig og to motstykker av hverandre med ngen felles interesser, så vi måtte bare gå overens. Vi hadde ikke andre gutter å bli venner med heller :)

Nei, faktisk bare gutter :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også eneste jente i klassen i noen år. Det var til tider utrolig kjipt, men det handlet nok mest om et dårlig klassemiljø gennerelt og til dels dårlige lærere. Det trenger altså ikke være problematisk i alle tilfeller.

Jeg tenker det er viktig at folk utenfor ikke legger opp til at disse jentene må være bestevenner, altså at man ser på klassen som hele. Og så handler det jo også om hvordan det er lagt opp med klassene over og under.

Anonymous poster hash: 00290...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...