Gå til innhold

Kan man ødelegge alt på en kveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig streng og konsekvent med meg selv de to siste månedene, og kun spist sunn og ren mat i tillegg til trening. Har gått ned 4 kg som følge av det, og er utrolig fornøyd hvordan kroppen har begynt å bli :) Men igår ble det Trondheimstur med noen venner, og da skeia jeg ut HELT. Skal liste opp alt jeg spiste:

- 3 yoplait vanilje + to gulerøtter
- Tine iskaffe cappuccino
- Rundt 9 carlsberg øl
- To Captain Morgan rusbrus
- 6-7 pizzabiter på Egon
- 1 japp

Våknet nå og magen min er eksplosjonsklar. Føler meg helt JÆVLIG. Og jeg er livredd for at alt jeg har jobba for er ødelagt?! Har jo spist/drukket sikkert 10 000 kcal-_-

Anonymous poster hash: 902a5...f49
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så lenge du holder deg aktiv og holder forbrenningen i gang så skal du ikke tenke på at du skeier ut en gang i blant. Måten du ødelegger alt på er hvis du blir så deprimert og mister energien så totalt at du ikke kommer deg ut og får i gang forbrenningen i kroppen. Energi inn, energi ut. Om du skeier ut en gang i blant med den første biten så tar du det igjen med den siste. Er ikke verre enn det. :)

Anonymous poster hash: 360a4...868
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og kan jeg i det hele tatt spise noe idag? Føler veldig for å ikke spise en dritt.

Nei, så lenge du holder deg aktiv og holder forbrenningen i gang så skal du ikke tenke på at du skeier ut en gang i blant. Måten du ødelegger alt på er hvis du blir så deprimert og mister energien så totalt at du ikke kommer deg ut og får i gang forbrenningen i kroppen. Energi inn, energi ut. Om du skeier ut en gang i blant med den første biten så tar du det igjen med den siste. Er ikke verre enn det. :)

Anonymous poster hash: 360a4...868

Tusen takk for behjelpelig svar :) Men kan jeg i det hele tatt spise noe idag? Føler jo jeg har spist for en hel uke, haha. Får trene masse til uka igjen :)

Skrevet (endret)

Du må jo leve litt også. Kan ikke bare være på diett hele livet.

Du går kanskje ikke ned i vekt denne helgen, men det spiller ingen rolle. Skrot den dårlige samvittigheten din. Du kommer ikke noe sted med den.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo leve litt også. Kan ikke bare være på diett hele livet.

Du går kanskje ikke ned i vekt denne helgen, men det spiller ingen rolle. Skrot den dårlige samvittigheten din. Du kommer ikke noe sted med den.

Takk, føles litt bedre nå :)

Skrevet (endret)

Takk, føles litt bedre nå :)

Husk at progresjon aldri er lineær! Det går opp og ned i bølger. Små tilbakefall gir deg bare erfaring til veien videre. Slik er det med absolutt alt i livet.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at progresjon aldri er lineær! Det går opp og ned i bølger. Små tilbakefall gir deg bare erfaring for veien videre. Slik er det med absolutt alt i livet.

Sant det :) Men har du noen forslag til hva jeg burde spise idag? Skal ta meg en 5km gåtur, og kanskje prøve litt styrke også.

Gjest Runforit
Skrevet

Sant det :) Men har du noen forslag til hva jeg burde spise idag? Skal ta meg en 5km gåtur, og kanskje prøve litt styrke også. Anonymous poster hash: 902a5...f49

Spis akkurat det du pleier.

• Liker 8
Gjest bustyvel
Skrevet

Du kan ikke gå på diett resten av livet, endret livsstil gir rom for å kose seg. I dag fortsetter du bare som før, å slutte og spise for å "spare inn kalorier" må du ikke gjøre. Ha en fin søndag :)

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig streng og konsekvent med meg selv de to siste månedene, og kun spist sunn og ren mat i tillegg til trening. Har gått ned 4 kg som følge av det, og er utrolig fornøyd hvordan kroppen har begynt å bli :) Men igår ble det Trondheimstur med noen venner, og da skeia jeg ut HELT. Skal liste opp alt jeg spiste:

- Rundt 9 carlsberg øl

- 6-7 pizzabiter på Egon

- 1 japp

Våknet nå og magen min er eksplosjonsklar. Føler meg helt JÆVLIG. Og jeg er livredd for at alt jeg har jobba for er ødelagt?! Har jo spist/drukket sikkert 10 000 kcal-_-

Neh, det er kanskje rundt 4000 kcal i det du har spist. Slapp av.

Anonymous poster hash: e61f3...817

• Liker 5
Gjest navnelapp
Skrevet

Viss det hadde vore slik så hadde ein jo gått ned masse i vekt ved å la vere å spise to dagar. Det gjer ein jo ikkje. Kroppen er utruleg stabil, og graviterer mot di normale vekt. No held du på å flytte nivået for di normale vekt nedover, og denne kvelden øydela sannsynlegvis ingenting. Ver normalt aktiv, spis slik du brukar å spise, og nyt livet innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

- Rundt 9 carlsberg øl

- 6-7 pizzabiter på Egon

- 1 japp

Ok, du har sikkert spist 10 000 kcal.

Du forbrente sikkert også 3000 kcal i løpet av dagen/kvelden/natten.

Og jeg regner med at du hadde en morsom tur, som har gitt deg glede og gode minner?

Du taper ikke om du faller, men du taper hvis du ikke reiser deg igjen.

En varig livsstil skal ha rom for slike utskeielser, men det gjelder å ikke ha de største utskeielsene så alt for ofte.

Anonymous poster hash: d6a64...00b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det er 10000 kcal? Neeeeh

Anonymous poster hash: 06627...23d

Skrevet

Har ikke noe å linke til akkurat nå, men jeg er bestemt sikker på at det er sunt for kroppen at du har en dag eller to i uken der du unner deg noe ekstra ;)

Det er ikke mulig å "ødelegge" det du har gjort på en kveld. Du hadde en bra kveld, du føler deg mett og full i magen idag. Imorgen kommer du ikke til å merke det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Føler meg så absolutt mye bedre. Og ja, det var utrolig deilig å dytte i seg litt junk etter to mnd uten noe form for nammis. Var helt magisk å sette tenna i en sjokolade igjen :fnise: Menja, tusen takk for oppmuntrende svar! Skal ikke skeie ut så ekstremt neste gang :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Om du går på badevekta og ser at du har gått opp flere kilo, så har du nok ikke det. Max 1 kilo er fett, og resten av bare VANN. Det vil gå over etter et par dager. Forsett og spis sunt, så gjør denne utskeiinga ingen verdens ting. Du lever trossalt bare en gang. :)

Anonymous poster hash: 20160...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...