Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen!

Jeg trener 5-6 dager i uken, jeg svetter ganske mye når jeg trener. Ikke at det er noe galt i det, men håret mitt blir gjerne vått 5-6-7 cm, kanskje mer, innover i håret, etter jeg har trent, litt avhengig av hvor hardt jeg har trent.

Hvis jeg ikke vasker håret ser det ufattelig fett ut dagen etter, men samtidig føler jeg jeg "dreper" håret mitt med all denne vasken og masingen.

Er det noen som har noen råd for hvordan man kan være litt "snill" mot håret når man trener såpass mye? Føler ikke at å bare la det være er et alternativ.

Takk på forhånd, treningsdamer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker allerede mengder for å ha en "vaskefri" dag en gang i blant :fnise: men det blir liksom ikke helt det heller... :(

Skrevet

Kanskje balsammetoden hadde funket for deg? Eller en slags lettversjon av den, skylle håret godt/vaske med balsam noen dager i uka, vaske med shampo noen dager?

Skrevet

Hva mente du her? Bare bruke shampo noen dager, og balsam andre? Beklager jeg er litt treig :P

Skrevet

Nei, asså, shampo + balsam noen dager, og bare balsam og grundig skylling noen dager. Ellers gjelder det vel å være snill med håret ellers, ikke føne/style så mye.

Skrevet

Jeg trener ca like mye som deg, og svetter ufattelig mye. Langt hår som jeg prøver å unngå å vaske så hyppig, så jeg vasker det annenhver dag. Trener alltid på morgenen, så jeg tar håret ut av fletta og lar det tørke de dagene jeg ikke vasker det. Når håret er tørt så sprayer jeg tørrshampo i hodebunnen og børster gjennom. Resten av dagen er håret som oftest oppsatt i hestehale eller flette. Ser ikke fett ut, og føles ikke fett heller.

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

kan du ikke bare vaske håret ditt de 5-6 dagene i uken da? Finnes shampoo og balsam som er ment for å bruke hver dag. Også kurer du håret en gang i uken...... går vel bra det?

Skrevet

kan du ikke bare vaske håret ditt de 5-6 dagene i uken da? Finnes shampoo og balsam som er ment for å bruke hver dag. Også kurer du håret en gang i uken...... går vel bra det?

Håret mitt har liksom kommet til det punktet hvor jeg vasker det så mye at det blir fett uansett om jeg ikke trener. La oss si jeg var i London en uke og trente ikke, og håret mitt var likevel skamfett omtrent annenhver dag.. Da går det liksom ikke bra. Bruker frisørshampo osv beregnet på mitt hår, men jeg føler fortsatt jeg sliter på det ved å vaske det såpass mye.

Skrevet

Jeg trener ca like mye som deg, og svetter ufattelig mye. Langt hår som jeg prøver å unngå å vaske så hyppig, så jeg vasker det annenhver dag. Trener alltid på morgenen, så jeg tar håret ut av fletta og lar det tørke de dagene jeg ikke vasker det. Når håret er tørt så sprayer jeg tørrshampo i hodebunnen og børster gjennom. Resten av dagen er håret som oftest oppsatt i hestehale eller flette. Ser ikke fett ut, og føles ikke fett heller.

Håret mitt blir veldig lett fett fra før skjønner du! Men får prøve noe ala dette. Har det mye opp i hestehale med tørrshampo selv, men føler jeg ikke kan ta på det fordi det fortsatt er fett. Prøver å vaske det mindre selv men vil ikke se ut som et vandrende fettberg i form av hår :P

Skrevet

Håret mitt blir veldig lett fett fra før skjønner du! Men får prøve noe ala dette. Har det mye opp i hestehale med tørrshampo selv, men føler jeg ikke kan ta på det fordi det fortsatt er fett. Prøver å vaske det mindre selv men vil ikke se ut som et vandrende fettberg i form av hår :P

Jo hyppigere du vasker håret, jo fortere fett blir det..

For noen år siden så vasket jeg alltid håret hver dag, og da jeg skulle venne meg til å vaske annenhver dag så var det helt forferdelig! Men gikk ikke så lenge før håret tilpasset seg den nye vaskerutinen:)

Er også viktig å bruke en god tørrshampo:) Jeg er veldig fornøyd med denne:

http://www.vita.no/harpleie/torrshampoo/batiste-blonde-torrshampo.html

Den er billig og bra:) Har tidligere prøvd dyrere produkter, men ikke vært helt fornøyd. Denne fordeler seg fint i håret, gjør ikke håret hvitt, og lukter godt.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag, men på kvelden. Om morgenen etter joggeturen føner jeg hodebunnen tørr (har ikke tid til klissvått hår) og bruker litt tørrshampo og tuperer det litt så ser det fyldig og fresht ut. Heldigvis blir det ikke veldig fett og jeg kan fint gå en ekstra dag uten å vaske håret, men synes det er så digg å vaske ut alle produkter og legge meg med helt rent hår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...