Linkas Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Jeg vet jeg reagerer på melk, så det har jeg blitt flink til å unngå. Men, idag hadde vi lagd vafler, og etter 2 plater este jeg opp som en ballong! Dette skjer etter en liten brødskive også. Lurer på om det er melet jeg reagerer på(hvetemel). Vil det hjelpe og bytte til en annen type? Spelt f.eks?Tok noen tester mtp melka, men der fikk jeg ikke noe utslag på noe..
Linkas Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2014 Er det stor forskjell på meltypene? Hvis jeg reagerer på hvetemel, vil jeg da reagere på rug også f.eks? Tror jeg skal teste ut spelt å se..
Libertas Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Noen er nærmere i slekt med hverandre, jeg reagerer på egentlig alt annet en spelt
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Spelt er jo forsåvidt hvete det også. Om det er gluten du reagerer på så inneholder omtrent alle meltyper det utenom havre. Men alt korn som ikke er spesifikt merket glutenfritt kan inneholde spor av gluten siden alt gjerne behandles i samme fabrikk. Prøv å kutte alt korn i en periode. Det er mange som reagerer på antinæringsstoffene i kornet, ikke bare glutenet. 2
Linkas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2014 Hadde en periode der det gikk kun i frukt, rent kjøtt og grønsaker.. var ikke oppblåst da. Kjipt hvis det også blir en ting man må holde seg unna. Er jo utrolig mye som blir nei-mat da! Kan jo bruke glutenfritt å se om det hjelper.. Men var noe man måtte tilsette i deigen da for at det skulle holde seg sammen? Eller husker jeg feil nå...
sullå Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Det er ikke gluten du reagerer på, da? Jeg blir oppblåst av alt med gluten i seg...
Linkas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2014 Aner ikke.. Det ble tatt tester,men ikke noe utslag..
sullå Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Det skal nok være veldig ille før det gir utslag på tester, er jeg redd.. Jeg ville prøvd glutenfri kost for en periode
Linkas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2014 Hvordan er det melet og bake med? Blir det mye forskjell i smak? Idag bruker vi for det meste jegerbrød, synes det er så godt(selv om jeg blir ballong ).
sullå Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har ikke brukt glutenfrie mel som kan erstatte hvetemel. Jeg bruker kun mandelmel, kokosmel og sesammel, og det fungerer greit. Men det er helt annerledes enn hvetemel.
Linkas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2014 Da blir det og utforske litt på google Takk for svar
Gjest Runforit Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Hadde en periode der det gikk kun i frukt, rent kjøtt og grønsaker.. var ikke oppblåst da. Kjipt hvis det også blir en ting man må holde seg unna. Er jo utrolig mye som blir nei-mat da! Kan jo bruke glutenfritt å se om det hjelper.. Men var noe man måtte tilsette i deigen da for at det skulle holde seg sammen? Eller husker jeg feil nå... Litt fiberhusk er greit med mandel og kokosmel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå