Gå til innhold

Vil ikke bli som lille trille..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg reagerer på melk, så det har jeg blitt flink til å unngå. Men, idag hadde vi lagd vafler, og etter 2 plater este jeg opp som en ballong! Dette skjer etter en liten brødskive også.

Lurer på om det er melet jeg reagerer på(hvetemel). Vil det hjelpe og bytte til en annen type? Spelt f.eks?Tok noen tester mtp melka, men der fikk jeg ikke noe utslag på noe.. :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer på hvetemel, men ikke spelt :)

Skrevet

Er det stor forskjell på meltypene? Hvis jeg reagerer på hvetemel, vil jeg da reagere på rug også f.eks?

Tror jeg skal teste ut spelt å se..

Skrevet

Noen er nærmere i slekt med hverandre, jeg reagerer på egentlig alt annet en spelt :)

Skrevet

Spelt er jo forsåvidt hvete det også. Om det er gluten du reagerer på så inneholder omtrent alle meltyper det utenom havre. Men alt korn som ikke er spesifikt merket glutenfritt kan inneholde spor av gluten siden alt gjerne behandles i samme fabrikk.

Prøv å kutte alt korn i en periode. Det er mange som reagerer på antinæringsstoffene i kornet, ikke bare glutenet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde en periode der det gikk kun i frukt, rent kjøtt og grønsaker.. var ikke oppblåst da. Kjipt hvis det også blir en ting man må holde seg unna. Er jo utrolig mye som blir nei-mat da!

Kan jo bruke glutenfritt å se om det hjelper.. Men var noe man måtte tilsette i deigen da for at det skulle holde seg sammen? Eller husker jeg feil nå...

Skrevet

Det er ikke gluten du reagerer på, da? Jeg blir oppblåst av alt med gluten i seg...

Skrevet

Aner ikke.. Det ble tatt tester,men ikke noe utslag..

Skrevet

Det skal nok være veldig ille før det gir utslag på tester, er jeg redd.. Jeg ville prøvd glutenfri kost for en periode :Nikke:

Skrevet

Hvordan er det melet og bake med? Blir det mye forskjell i smak? Idag bruker vi for det meste jegerbrød, synes det er så godt(selv om jeg blir ballong :fnise: ).

Skrevet

Jeg har ikke brukt glutenfrie mel som kan erstatte hvetemel. Jeg bruker kun mandelmel, kokosmel og sesammel, og det fungerer greit. Men det er helt annerledes enn hvetemel.

Skrevet

Da blir det og utforske litt på google ;) Takk for svar

Gjest Runforit
Skrevet

Hadde en periode der det gikk kun i frukt, rent kjøtt og grønsaker.. var ikke oppblåst da. Kjipt hvis det også blir en ting man må holde seg unna. Er jo utrolig mye som blir nei-mat da!

Kan jo bruke glutenfritt å se om det hjelper.. Men var noe man måtte tilsette i deigen da for at det skulle holde seg sammen? Eller husker jeg feil nå...

Litt fiberhusk er greit med mandel og kokosmel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...