Gå til innhold

Knirk i "ny trapp"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et hus som er ca 4 år gammelt, dvs at trappene også bare er 4 år gamle. Det er ganske mye knirk og knak i trappen, spesielt den ene. Burde det ikke være mer eller mindre knirkefritt etter så få år? Er dette en grunn til å kunne klage om utbedring på garantien? Vi har små barn som av og til våkner da det knirker veldig i den rett utenfor deres rom.

Anonymous poster hash: 688b1...7d3

• Liker 1
Skrevet

Har dere varmepumpe i nærheten? Knirken kommer av at det er for tørt på denne årstiden. Kjøp et hygrometer og pass på luftfuktigheten. Den bør ligge ett godt stykke over 30% også på vinteren/ våren.

Skrevet

Knirk i tretrapper vanlig. Se i alle fall til om bordene i trappen, alltså de brede fjølene som trinnene sitter fast i, er skrudd godt inntil veggen og i stenderene. Er dette litt løst beveger alt seg å da blir det slik.

Dere kommer ingen vei med reklamasjon tør jeg vedde.

Noen tar trappen fra hverandre og limer trinnene fast i desperasjon, det skal en heller ikke gjøre, det kan gjøre alt verre.

Er dere heldige blir den litt bedre med tiden, 4 år er nytt i denne sammenhengen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke varmepumpe, men balansert ventilasjonssystem. Knirk er forresten både sommer og vinter. Er fremdeles nygaranti på huset så vet andre som har fått leverandør til å komme og se på ting. Kan jo ringe og mase litt og se om jeg kommer noen vei med de...

Anonymous poster hash: 833ee...717

Skrevet

Jeg liker knirketrappa mi, jeg. Trenger ingen innbruddsalarm, for det nytter ikke å snike seg inn her. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk luftfuktigheten!

Anonymous poster hash: 66721...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...