Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å trene styrke går greit, men syns det er så sykt kjedelig å trene kondisjon. Og jeg trenger det virkelig! Savner lette måter å trene kondis på, som ballspill, hvor man ikke merker så mye til at man løper.

Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

Hvorfor kan du ikke melde deg inn på et ballspill lag? :)

Skrevet

hva med aerobic? veldig fin og morsom måte å trene kondisjon samtidig som du får trent koordinasjon og du får brukt kroppen på en litt mere variert måte enn ved stasjonær løping/sykling ol.

• Liker 1
Skrevet

Trener du på treningssenter med gruppetimer? I så fall ville jeg prøvd meg på kondisjonstimer :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke melde deg inn på et ballspill lag? :)

Finner man slikt? For en forholdvis dårlig trent dame i 30- åra, som bare vil trene litt og ha det gøy?:)

Skrevet

Ja, jeg er medlem på et treningssenter, men jeg eier ikke koordinasjon når det kommer til dans, og andre sånne saltimer! Det står så dårlig til at jeg ikke får noe trening ut av det. Jeg står bare i veien. Og jeg har prøvd, mange ganger, over mange år! Jeg er med på spinning, av og til.

Skrevet

Jeg pleier å ha med padden og ser på serier/filmer mens jeg jogger :) ! Eventuelt kan du høre på lydbok.

Hvis du syntes spinning er kjedelig, så kan du skaffe deg pulsklokke (hvis de ikke har pulsbelter på spinningtimen), det gjør spinningen litt artigere når man må fokusere på å holde riktig puls :) .

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det helt motsatt, trener nesten bare kondisjon og nesten aldri styrke. Må du løpe da? Hva med spinning f.eks? Eller hva med intervalltrening? Da slipper man å løpe så lenge i gangen..

Skrevet

Hva med timer som step, grit eller høy puls - hvis noe av det finnes? Ellers liker jeg godt å jogge etter en spinningtime - da er jeg så varm i kroppen at det er gøy!

Skrevet

Hos meg er det motsatt, kondisjon er greit, men styrke er gørrkjedelig. Jeg bruker bare å sette på den beste spillelista og løpe til jeg stuper, har ikke tid eller ork å fokusere på at det er kjedelig da. :P

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe bedriftsidretslag på joben som du kan bli med i?

Hva slags kondisjon har du trent til nå da? Anbefaler å trende kondisjon ute, mer motiverende med varierende terreng og utsikt, enn bare å stirre på skjermen på mølla f.eks. Hva med sykkelturer?

Enig med She_Leiva, bare få på noe musikk og kjør på så glemmer du alt og plutselig er du ferdig med dagens økt :)

Skrevet

Spinning med pulsbelte og storskjerm er ganske ok. Jeg blir da veldig fokusert på min egen og andres puls, og glemmer litt at det er slitsomt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å ha med padden og ser på serier/filmer mens jeg jogger :) ! Eventuelt kan du høre på lydbok.

Hvis du syntes spinning er kjedelig, så kan du skaffe deg pulsklokke (hvis de ikke har pulsbelter på spinningtimen), det gjør spinningen litt artigere når man må fokusere på å holde riktig puls :) .

På treningssenteret, mener du? Jeg syns en spinningtime nå og da er greit, men det blir kjedelig hvis det blir for ofte. Har lenge tenkt på å skaffe meg pulsklokke. Har du noen anbefalinger til hvilken?:)

Skrevet

Spørs jo hvor hen du bor. Sjekk i lokalavisa, butikker osv .... bruker å stå at de søker etter flere medlemmer. Eller du kan søke på internett på "Old girls".

Et eksempel(innebandy) http://freidig.idrett.no/ib_wordpress/?page_id=65

Ååå, takk for tips! Det skal jeg sjekke ut:)

Skrevet

Jeg har det helt motsatt, trener nesten bare kondisjon og nesten aldri styrke. Må du løpe da? Hva med spinning f.eks? Eller hva med intervalltrening? Da slipper man å løpe så lenge i gangen..

Spinning er jeg på noen ganger. Intervalltrening er en god ide:)

Skrevet

Hva med timer som step, grit eller høy puls - hvis noe av det finnes? Ellers liker jeg godt å jogge etter en spinningtime - da er jeg så varm i kroppen at det er gøy!

Jeg klarer ikke å henge på der heller. Høres sikkert rart ut, men sånn er det altså. Jeg klarer å løpe litt, men så mister jeg motivasjonen..

Skrevet

Hos meg er det motsatt, kondisjon er greit, men styrke er gørrkjedelig. Jeg bruker bare å sette på den beste spillelista og løpe til jeg stuper, har ikke tid eller ork å fokusere på at det er kjedelig da. :P

Ja, tenker at jeg må lage en motiverende trenings-spilleliste! Og finne et headsett der proppene blir sittende fast i ørene!

Gjest Silverstream
Skrevet

Hva slags kondisjon har du trent til nå da? Anbefaler å trende kondisjon ute, mer motiverende med varierende terreng og utsikt, enn bare å stirre på skjermen på mølla f.eks. Hva med sykkelturer?

Enig med She_Leiva, bare få på noe musikk og kjør på så glemmer du alt og plutselig er du ferdig med dagens økt :)

Veldig deilig på treningssenteret der jeg går, der er det tv på skjermen så jeg kan se på Nrk1, TV2, TvNorge og Max. Da føler hvertfall jeg at det ikke blir like kjedelig!

Skrevet

Nei, det er ikke det, dessverre. Jeg prøver å løpe litt, men er ikke motivert nok, så det blir veldig kort. Ellers er jeg på noen spinningtimer. Tidligere drev jeg med forskjellige ballsporter, da var jeg i bedre form, og merket heller ikke at jeg trente, fordi det var så gøy.

Sykkelturer blir det nok mer av i sommer, og fjellturer:)

Jepp, noen som vet av treningslister (musikk ) som ligger offentlig, som man kan laste ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...