AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Altså, det er snakk om bare litt, men det etterlater seg søl foran toalettet hver eneste gang han har vært der. Noen små dammer. Slik har det vært i nesten ti år, han er nå 60. Hvordan skal man få sagt fra om dette? Kom innpå dette med lillebroren min, det samme skjer når han låner toalettet der. Han har ikke noe problem som jeg vet om, men det er så rart, om han gjør det med et uhell så kunne han jo tørket opp etter seg.Anonymous poster hash: 31591...a6b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Virker som noen voksne mannfolk ikke helt veit å rydde opp etter seg. Min far bæsjer overalt i skåla, og tar det ikke bort til tross for at det er mengder. Mengder som ikke går bort etter et par spylinger. Hvordan man kan si ifra på en bra måte er jeg usikker på, de er tross alt voksne og man skal ikke oppdra dem. Men hva med å enten leke uvitende eller gi et lite hint? "Det er så vått på gulvet ved doen, jeg skjønner ikke, lekker doen kanskje?" eller "det virker alle kjønn bør sitte mens de tisser"? Haha, nei, jeg veit ikke. Anonymous poster hash: 72094...446 4
litle_my Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Altså, det er snakk om bare litt, men det etterlater seg søl foran toalettet hver eneste gang han har vært der. Noen små dammer. Slik har det vært i nesten ti år, han er nå 60. Hvordan skal man få sagt fra om dette? Kom innpå dette med lillebroren min, det samme skjer når han låner toalettet der. Han har ikke noe problem som jeg vet om, men det er så rart, om han gjør det med et uhell så kunne han jo tørket opp etter seg.Anonymous poster hash: 31591...a6b Dette er helt vanlig hos eldre menn. De fleste har ikke lenger samme kraft i strålen som før, selv om det kjennes likens ut for dem selv, og derfor havner de siste dråpene på golvet. Jeg hadde neppe klart å ta det opp, men hvis du skal, kan du jo på generelt grunnlag ta opp det at prostata vanligvis blir større med alderen slik at "trykket" blir dårligere, og at det er anbefalt å sitte å tisse for å få tømt blæra helt og unngå resturin som kan føre til urinveisinfeksjon. 5
Medusa13 Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 sett en bøtte med salmiakkvann og klut ved siden av toalettet.
Gjest Eurodice Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Virker som noen voksne mannfolk ikke helt veit å rydde opp etter seg. Min far bæsjer overalt i skåla, og tar det ikke bort til tross for at det er mengder. Mengder som ikke går bort etter et par spylinger. Hvordan man kan si ifra på en bra måte er jeg usikker på, de er tross alt voksne og man skal ikke oppdra dem. Men hva med å enten leke uvitende eller gi et lite hint? "Det er så vått på gulvet ved doen, jeg skjønner ikke, lekker doen kanskje?" eller "det virker alle kjønn bør sitte mens de tisser"? Haha, nei, jeg veit ikke. Anonymous poster hash: 72094...446 Hvorfor skal du gå rundt grøten og forsøke å finne en bra måte å si fra dette om? Vær direkte, si at din far, eller for den saks skyld alle som søler til, skal børste ren toalettskålen og vaske ringen og lokket og på gulvet rundt toalettet. Du kan henge opp en plakat på døren hvor du skriver: Vennligst forlat toalettet i samme stand som du selv ønsker å finne det!
LukaFrost Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke stå nærme nok, eller sitte sånn at alt kommer innafor. Det må da gå an å se hvor strålen går. Har forsåvidt opplevd det samme hjemme hos mamma og pappa. Jeg har sagt fra til han.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Jeg hadde enten latt være å si fra, eller så hadde jeg tilfeldigvis gått på do rett etter han og så hadde jeg gått ut igjen og bare sagt i forbifarten "Jeg tror du må stå nærmere doen når du tisser, for noe av det havner på gulvet foran doen", i en hyggelig tone. Og så enten bare gått og fortsatt med det jeg dreiv med, eller spurt "Vil du ha en kopp kaffe?". Altså prøvd å gjøre det helt casual og bare fortsette som før, uten å gjøre en sak ut av det. Anonymous poster hash: 4b4e2...a0c 2
Crobern Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor skal du gå rundt grøten og forsøke å finne en bra måte å si fra dette om? Vær direkte, si at din far, eller for den saks skyld alle som søler til, skal børste ren toalettskålen og vaske ringen og lokket og på gulvet rundt toalettet. Du kan henge opp en plakat på døren hvor du skriver: Vennligst forlat toalettet i samme stand som du selv ønsker å finne det! Hva om han ikke bryr seg om at det tiss på gulvet da? Jeg tror jeg ville ha sagt klart ifra . Kan være vanskelig å ta opp, men om det er ett irritasjonsmoment for deg så si ifra.Det er jo ditt hus.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Gamle menn.... Svigerfaren min (75) er også sånn. Det er masse tiss på hele toalettringen fordi han ikke tar den opp, pluss en liten dam ved siden av toalettet hver gang han er ferdig. Men han har parkinsons, så jeg er litt snillere med å si ifra. Mannen min derimot ble sint hver eneste gang og sa at han måtte sette seg ned og tisse og at det ikke er noe galt med det. Jeg tror svigerfar følte seg krenket (hvorfor skal han liksom sitte og tisse som en dame?) og begynte å ta med en bøtte på soverommet for å tisse der. Ekkelt, ja. Mannen min ble oppgitt og lar han tisse som han vil nå. Han er jo gammel, så jeg bryr meg ikke så mye.Anonymous poster hash: 1d117...fb0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Fysj så ekkelt. Nei si ifra. Ikke gå rundt grøten, det er ikke synd på han fordi han tisser på gulvet ditt. At han heller velger å tisse på gulvet og la andre vaske, enn at han setter seg ned og tisser bør ringe et par varselbjeller.Anonymous poster hash: 6f713...306 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Huff, kjenner jeg blir litt provosert når de føler seg så "krenket" hvis man tar opp temaet. De vil heller at andre skal vaske opp urinen deres på doring og gulv etter hvert toalettbesøk, enn å faktisk begynne å sitte når de tisser. Jeg har en bestefar med samme "problem". Når vi er et sted med to do, pleier vi å la bestefar få ha ett av dem helt for seg selv, så får resten av oss dele det andre. Bedre det enn at vi og småbarna skal måtte gå med sko på do, for ikke å få våte sokker :-( Jeg har også en far som liker å sitte leeeeenge på do. Men han har ikke skjønt at det går an å skylle ned litt underveis, så det stinker virkelig i hele huset når han er der inne. GRØSS.... Anonymous poster hash: 79859...ddb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Jeg har opplevd at sokken ble brukt til å "tørke opp" dråpen(e) som faller utenfor...og de sokkene tråkker rundt i huset etterpå. Og jeg tør ikke si et ord! Anonymous poster hash: ba008...e55
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Forferdelig... Jeg har det samme problemet med min far, men han tisser tilomed på doringen i tillegg uten å tørke opp etter seg. Forkastelig! Anonymous poster hash: 432fd...7e2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 Bare la det ligge igjen. Så tar han nok seg sammen når det begynner å lukte piss.. Anonymous poster hash: 41289...2ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 Bare la det ligge igjen. Så tar han nok seg sammen når det begynner å lukte piss..Anonymous poster hash: 41289...2ce Når han er på besøk en dag, så hjelper det ikke så mye å la det ligge etter at han har dratt.Anonymous poster hash: 31591...a6b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Jeg ville hengt opp en lapp på doen: "Husk å tørke opp etter deg!" Anonymous poster hash: 1e5e8...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå